Ska du tjöra på Speed Weekend?
Tja alla,
Håller själv på och turbokonverterar en gammel GSX 1100. Har en mr Turbo kit med turbon monterad under tank och med en sugförgasare innan turbon. Kan någon tipsa mig om vad jag skall köpa in för bränsleregulator samt pump? Pump kanke inte är lika viktigt då jag har massa från mina gamla bilar
Tyvär inte många rätt på ett sådant kit
Går i stort sett inte använda något om man vill ha en körbar hoj med lite effekt
Sugförgasare kräver inte ens nån bränslepump då det är självfall som gäller
Grenrörets utformning gör ju att det inte går att bygga dit ett riktigt plenum till vacumförgasarna
Rayaj turbon är inte heller nått att hänga i granen ( eller kanske just det)
Försök leta efter ett beggat kitt till 1100R , Modell marklund ( tidig)
Dessa brukar gå att modda dit på en GSX och med betydligt bättre resultat
Nej jag försöker inte vara dryg , Bara konstatera så som det är
Inte heller MR turbos nyare kit är användbara
Men om jag skall försöka göra något bra av det jag har idag då?
Tja alla,
Håller själv på och turbokonverterar en gammel GSX 1100. Har en mr Turbo kit med turbon monterad under tank och med en sugförgasare innan turbon. Kan någon tipsa mig om vad jag skall köpa in för bränsleregulator samt pump? Pump kanke inte är lika viktigt då jag har massa från mina gamla bilar
Jaha, efter en lång tids bortavaro från turbopyssel kände jag att det var dax att göra nåt. Det som kändes mest angeläget var att gå till botten med kopplingstrasslet. Efter en stunds mätande med pannan i djupa veck och knäböjande framför en glasskiva med ett bladmått i högsta hugg kunde jag konstatera att en stålskiva var mer lik en tratt än en plan fin och mysig del i kopplingen. Hittade en bättre i skrotlådan och nu går det att rulla biken med växel i, yes!! Halverade också antalet mustiga mc-expressfjädrar för att kunna klara fler än en korsning när det är dax
Stekte ihop ett avgaser för hård och sportig framfart i bromsbänkView attachment 381734
Hej så länge
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |