Armbågsfett, tigsvets och en gammal sjuhalva

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hehe, ja det är ju en anledning iof.

Nix, då kommer maskinen vara ur bruk tror jag.

Men kika på spektaklet, det hade jag tänkt. :)

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
delar...

Tja alla,

Håller själv på och turbokonverterar en gammel GSX 1100. Har en mr Turbo kit med turbon monterad under tank och med en sugförgasare innan turbon. Kan någon tipsa mig om vad jag skall köpa in för bränsleregulator samt pump? Pump kanke inte är lika viktigt då jag har massa från mina gamla bilar :)

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Tja alla,

Håller själv på och turbokonverterar en gammel GSX 1100. Har en mr Turbo kit med turbon monterad under tank och med en sugförgasare innan turbon. Kan någon tipsa mig om vad jag skall köpa in för bränsleregulator samt pump? Pump kanke inte är lika viktigt då jag har massa från mina gamla bilar :)

Tyvär inte många rätt på ett sådant kit

Går i stort sett inte använda något om man vill ha en körbar hoj med lite effekt

Sugförgasare kräver inte ens nån bränslepump då det är självfall som gäller

Grenrörets utformning gör ju att det inte går att bygga dit ett riktigt plenum till vacumförgasarna

Rayaj turbon är inte heller nått att hänga i granen ( eller kanske just det)

Försök leta efter ett beggat kitt till 1100R , Modell marklund ( tidig)

Dessa brukar gå att modda dit på en GSX och med betydligt bättre resultat

Nej jag försöker inte vara dryg , Bara konstatera så som det är

Inte heller MR turbos nyare kit är användbara

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
Håller nog med dig om att jag inte kan förvänta mig mycket på en 30 år gammal turbo, men rajay turbon som i detta fall ganska ganska nyrenoverad borde vara en god ämne med den lilla oljetryck som suzuki gsx är känd för. Pleniumet är ju inte särskilt stort heller vad gäller volym.

Men om jag skall försöka göra något bra av det jag har idag då?

Tyvär inte många rätt på ett sådant kit

Går i stort sett inte använda något om man vill ha en körbar hoj med lite effekt

Sugförgasare kräver inte ens nån bränslepump då det är självfall som gäller

Grenrörets utformning gör ju att det inte går att bygga dit ett riktigt plenum till vacumförgasarna

Rayaj turbon är inte heller nått att hänga i granen ( eller kanske just det)

Försök leta efter ett beggat kitt till 1100R , Modell marklund ( tidig)

Dessa brukar gå att modda dit på en GSX och med betydligt bättre resultat

Nej jag försöker inte vara dryg , Bara konstatera så som det är

Inte heller MR turbos nyare kit är användbara

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Tja alla,

Vet en i dragracingsammanhang som försökt sej på med sugturbo,wheeliebars och twostep,han har haft problem med att få den att gå riktigt bra,och den levererar inte mycket till effekt heller vilket toppspeeden har bevisat..ca 240-245 blås på 402m är väl kanske 190-200hk på slangen..! Kan varmt rekommendera ett gammalt mc-xpress kit som Peter föreslår alt Nc racing . Går klockrent och ger bra med effekt/körupplevelse med ett 16t alt kkk24/wachen

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag vill önska alla trådläsare, skribenter och hela turboforat ett gott nytt år! Utan er vore det mycket svårare att bygga turbohoj:tummenupp

Nu har jag haft lite semester från turbobyggandet, eller rättare sagt en massa annat att greja med så det har inte hänt något sen sist.

Vi hörs!

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Haru fortfarande semester ifrån bygget?

Hej Steen, ett litet problem jag har är att hålla fokus i mitt motorhobbyande, så den här har tagit en del uppmärksamhet från turbobyggandet:tummenupp

IMG_0037.jpg

Nu ska jag jobba hela helgen och på måndag blir det Thailand i 2.5 vecka:)

vi hörs

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
thailand fy fan hoppas att du bryter armen din jä....

lycka till

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jaadu peter då sitter man här med en Chang i näven och ska snart ut å äta...livet är bra skönt

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1328190656.915998.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1328190656.915998.jpg
    24.8 KB · Visningar: 120

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jaha, efter en lång tids bortavaro från turbopyssel kände jag att det var dax att göra nåt. Det som kändes mest angeläget var att gå till botten med kopplingstrasslet. Efter en stunds mätande med pannan i djupa veck och knäböjande framför en glasskiva med ett bladmått i högsta hugg kunde jag konstatera att en stålskiva var mer lik en tratt än en plan fin och mysig del i kopplingen. Hittade en bättre i skrotlådan och nu går det att rulla biken med växel i, yes!! Halverade också antalet mustiga mc-expressfjädrar för att kunna klara fler än en korsning när det är dax

Stekte ihop ett avgaser för hård och sportig framfart i bromsbänkImageUploadedByTapatalk1364252074.621102.jpg

Hej så länge

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Jaha, efter en lång tids bortavaro från turbopyssel kände jag att det var dax att göra nåt. Det som kändes mest angeläget var att gå till botten med kopplingstrasslet. Efter en stunds mätande med pannan i djupa veck och knäböjande framför en glasskiva med ett bladmått i högsta hugg kunde jag konstatera att en stålskiva var mer lik en tratt än en plan fin och mysig del i kopplingen. Hittade en bättre i skrotlådan och nu går det att rulla biken med växel i, yes!! Halverade också antalet mustiga mc-expressfjädrar för att kunna klara fler än en korsning när det är dax

Stekte ihop ett avgaser för hård och sportig framfart i bromsbänkView attachment 381734

Hej så länge

Aah, har du oxå vänster underarm som Karl-Alfred..:D Kopplingen med max hoptryckta mcx-fjädrar är inget för kortegekörning tycker jag (förvånad att kopplingsvajern har hållit). Jag kanske skippar shimsen åtminståne så det går lite lättare.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Tack! Jaa, fixa en lambdaplugg (skorstenen blev hpd i skrotlådan med bland annat ett utloppsknä från nån familjebil, därav pluggbehovet)starta upp knallhatten (den ville inte riktigt häromdan, bromsrengöring va inte helt optimalt som startgas) hoppas slippa tvätta förgasarna... Ja vad är det mer? Samla en inte helt oansenlig mängd mod för att boka bänktid, då har man ju kommit till när det är upp till bevis så att säga... Huu..

Kanske lista ut varför den lätt blir tvärsur på tomgång oxå, egentligen skulle jag ju vilja konsumenttesta lite på väg, men näää det känns bättre i huvudet än på riktigt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati