Armbågsfett, tigsvets och en gammal sjuhalva

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Brukar vara skitkänsligt med lågfartarna och E85 innan man får den att gå någorlunda på tomgång. 0,1-0,3 varv fel kan vara skillnaden.Prova ställ nålarna original för den brukar gå fett där, iaf med 34 orna. Du borde väl landa på mellan 145-152 på huvudmunstyckena,beroende på placering och innerdiameter på pitoröret.Har aldrig kapat några regulatorfjädrar på något turbobygge!
Shyyst byggtråd :tummenupp/wachen:)

HEj

Det framgår inte vilken orginalpositionen för nålarna är, men så har jag bara en Haynes-bok att vända mig till, dom kan ju vara lite tveksamma ibland. På min bike sitter det 38:eek:r så det är nog inte rakt överförbart från 34:eek:r. Till exempel sitter det 118 som huvudmunstycke orginal.

Till att börja med tänkte jag köra bensin så blir det en sak mindre att trassla in sig i:va

Kul att ni gillar mitt tragglande mot en fungerande turbomoppe:tummenupp

vi hörs

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Nu har jag tagit till proffesionell hjälp, och när hjälp nämns i såna termer brukar det ju vara psykologer och kuratorer som man menar:D men i det här fallet har en kamrat som är en upptagen svarvare mutats att hjälpa mig ur bränsleknipan:yoparty om gud vill och byxorna håller har jag ett par galanta anslutningar till veckan! Då kanske det blir laddtrycksprovning. På ehrm, sju år gamla rennsport:skrämd

Men det kommer väl snö:brinnerup

Jag vet att det är flera som generöst erbjudit sina tjänster gällande svarvning tidigare i tråden, nu undrar jag på mina bara knän om erbjudandena kvarstår? Nya anslutningsgrejer enl.ovan är det som frågan gäller. Jag har med hjälp av det med Windows medföljande cad-programmet:va kokat ihop en enklare ritning.

Trevlig helg
:tummenupp

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hur går det för svarvaren?

btw, Sonax var riktigt bra. Lättarbetat som få. Tusen tack för tipset:tummenupp

Han har förmodligen lekt med sina ungar, tagit en lördags-bira och kanske klämt på söta frun....:va alltså haft helg, och lovade ju i veckan. Vilket kan vara idag eller fredag så vi får se, men eftersom han är ägare till en Yatzy-slägga med dubbelturbo vet han hur det är att vänta på delar och hur brådis det är:hojraket

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
han är ägare till en Yatzy-slägga
Ursäkta OT i din tråd men ovanstående påminner om:

KnlpkFinal.jpg

vilket är tankloggan på min moppe. Fujo kallas den och 'Fanya Fujo Uone' är valspråket för Tanzanianska och Kenyanska polisens tungt beväpnade commandotrupper.
'Fujo' betyder ordagrannt bråk eller trubbel och hela uttrycket 'Gör bråk du ser' med meningen 'Mucka med oss så får du se på fan'.

Slut OT

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Ursäkta OT i din tråd men ovanstående påminner om:

KnlpkFinal.jpg

vilket är tankloggan på min moppe. Fujo kallas den och 'Fanya Fujo Uone' är valspråket för Tanzanianska och Kenyanska polisens tungt beväpnade commandotrupper.
'Fujo' betyder ordagrannt bråk eller trubbel och hela uttrycket 'Gör bråk du ser' med meningen 'Mucka med oss så får du se på fan'.

Slut OT

Haha, törs faan åka ikapp med den där....:yoparty

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Hoj
Busa 03 I många delar!
För Bööveln!

Med stirrande blick och brinnande iver trasslade jag ihop ett tillfälligt elsystem mest liknande bob marleys frisyr, fixade avluftning till returoljetanken, drog de sista soppaslangarna för att kunna bjuda på detta:

[YOUTUBE-ID]H13qf17jWAs[/YOUTUBE-ID]

Först fattade jag ingenting när det forsade bensin ut genom turbon:gnissla, men kliade mig i huvet och råkade träffa en geniknöl:va man kan ju justera bränsletrycket....då gick det bättre.

Det är lite att sortera ut...En förgasare dräller bensin i soppa-in-anslutningen, banjon olja till turbon läcker i pressningen och den går helt magiskt fett på tomgång, det svider i ögonen och det ser ut som dieselavgaser som landar tungt på golvet.

Men det visslar skönt:yoparty

:banana Tusans bövlar va de har hänt grejer för dig, grattis, snart rejsar du med henne :tuttar

Gött jobbat hälsar Lilla Farborn :tummenupp:tummenupp

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
:banana Tusans bövlar va de har hänt grejer för dig, grattis, snart rejsar du med henne :tuttar

Gött jobbat hälsar Lilla Farborn :tummenupp:tummenupp

Haha, ja plötsligt händer det!

Sirapen verkar ha kallnat runt svarvarens fötter så det går segt för honom....men det är klart det är ju bara strax efter freda lunch än så länge:rolleyes:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Ordnade det sig med bearbetningen?

/J

Ja, alltså jag har ju blivit lovad att få grejerna fixade och det skulle vara klart senast fredagen som nyss passerat...:gnissla

Så njä, ordnat sig har det väl inte riktigt. Tröstar mig med att det inte verkar komma snö än på ett tag.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ja, alltså jag har ju blivit lovad att få grejerna fixade och det skulle vara klart senast fredagen som nyss passerat...:gnissla

Så njä, ordnat sig har det väl inte riktigt. Tröstar mig med att det inte verkar komma snö än på ett tag.

163282_10150142023943998_716348997_7993253_4749915_n.jpg

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Aj fan!

Ja men det är luugnt. Snön är inte här på länge. Eller hur är det man brukar säga? :hihi

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Up and runnin`

Nu idag hämtade jag de nybakta förgasargrejerna och knåpade ihop motorcykeln med gott resultat:yoparty

Tätt som röwen på en groda.

Lite tvåcylindrig gång, fram med synkklockorna som förbättrades till trecylindrig, men där tog det stopp. Justerade ner soppatrycket ytterligare litegrann och den slutade ryka på påslag och blev snällare att starta.

Ur med stiften, och se, där var ett som skiljde sig från de andra i utseende,gjorde rent alla fyra och stoppade tillbaka stiften i sina hål och se på fan:yoparty jämnt och fint på alla fyra!!

Trixade till ett 4mm munstycke till pitotröret och firade det hela med en garagebörn!!

En del småpill som måste fixas men sen är det fan dax för en testrepa:skrämd

hej så länge

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Härligt att höra!

Då hinner du ut en vända innan snön:tummenupp

Mvh Peter

Jajjamänn!!

Turbo-oskulden är tagen i 7gradig värme och något enstaka regnstänk, alltså blev det ganska moderata gasningar..Känns som en stoor sugmotor så länge jag vågade dra, blev bara ett par kortare repor, måste ha lysen och sånt jox också:gnissla Allt var tätt, inget ramlade av, sammanfattningsvis en bra jungfrutripp:tummenupp

Låter satans elak med helsystemet skrotlåda edition, några promenadmänniskor såg väldigt imponerade ut längs vägen:rolleyes:

Trevlig helg!

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Hoj
Busa 03 I många delar!
Grattis

Jajjamänn!!

Turbo-oskulden är tagen i 7gradig värme och något enstaka regnstänk, alltså blev det ganska moderata gasningar..Känns som en stoor sugmotor så länge jag vågade dra, blev bara ett par kortare repor, måste ha lysen och sånt jox också:gnissla Allt var tätt, inget ramlade av, sammanfattningsvis en bra jungfrutripp:tummenupp

Låter satans elak med helsystemet skrotlåda edition, några promenadmänniskor såg väldigt imponerade ut längs vägen:rolleyes:

Trevlig helg!

Ett mycket stort grattis, jag har smygläst från första sida och haft mycket stort nöje.

Kram från LillaFarbron :krama

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Ett mycket stort grattis, jag har smygläst från första sida och haft mycket stort nöje.

Kram från LillaFarbron :krama

Tack ska du ha, roligt att få uppskattning för tråden:tummenupp

Kändes lite konstigt att allt bara fungerade, inget bludder, inga misständningar, inget konstigt vid övergång till laddtryck, den bara gick bra. Nåt borde man väl råkat ut för:va

Det blir väl upp till bevis i en bromsbänk så småningom....

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jajjamänn!!

Trevlig helg!

Många grattis! Men jag tror egentligen inte på dig förrän jag sett en gasarfilm på gata :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA