Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tycker det är schysst att åka runt i stan och blänka med bågen. Varvar säkert till lite när man ser några smågrabbar som blir tokimpade.

Men köpa en hoj för 50-200ooo riksdaler är väl en bra bit över överdrivet?

Min hoj ska vurpas. (pungt) Bra mycke roligare också när man kan låna ut en hoj till nästan vem som helst bara dom e redo på att dom kan skada sig själva, men att man inte behöver bry sig om själva cykeln speciellt mycket.

Jag tycker det är större andel skoj i att låna ut cykeln till någon än att blänka på stan, ca 15ggr.

Och ska man riktigt hårddra det så är bakhjulsfantomer en uppgraderad "blänkare". Men inte alla kan se hur mäktigt det är att använda hela cykeln...

2e3r

Som en blixt från klar himmel...
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
Varför bryr man överhuvudtaget sig om vad andra har sina hojar till?

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
GSXR1100R skrev:
...Att köpa en ny sporthoj och pressa järnet på bana eller stunta med den är däremot kanske inte så begåvat eftersom man förr eller senare klotar.

Så jag är inte begåvad :va
Jag har en "ny" hoj som jag stuntar med...
En R1000 -03 som nu har gått 240mil
Jag har slagit in tanken o har sågat sönder mina kåpor!!!
Men jag vill ha en R1000 som stunthoj o jag skiter i om den har gått 1 mil eller 1000 mil innan jag bygger om den.
Men jag är inte på ngt sätt obegåvad...
Jag tycker det är kul :7peta

.../Yoshi

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Yoshi_gixxeRR skrev:
Så jag är inte begåvad :va
Jag har en "ny" hoj som jag stuntar med...
En R1000 -03 som nu har gått 240mil
Jag har slagit in tanken o har sågat sönder mina kåpor!!!
Men jag vill ha en R1000 som stunthoj o jag skiter i om den har gått 1 mil eller 1000 mil innan jag bygger om den.
Men jag är inte på ngt sätt obegåvad...
Jag tycker det är kul :7peta

.../Yoshi
Men du har väl en ny r1000 varje vecka så de hinner ju bli slut fort ändå= utnyttjad till fullo?

:hihi

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
Isse, Jag undrar:
- Varför bor du i stockholm, där det inte finns nån bana?
- Varför du lägger så mycket pemgar på hojåka, inga andra intressen?
- Varför du kör honda när du verkar vara ute efter prestanda?
- Varför du har så konstiga åsikter?

Dumma frågor?, ungefär som din inledande...

Att någon nu köper något, är väll dennes ensak. Jag vill inte möta nått finnigt moppefucko som kommer och ifrågasätter mitt intresse eller min hobby när jag står och posserar på sveavägen.
Snurra du runt på nån bana, och känn dig duktig, så står jag på nån gata och ser fin ut. Jag ägnar inte dig nån tanke, och håll du bara tanken på nästa kurva, så kanske du klarar den också...
"lite sarkastisk" men tycker tråden suger!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
9 sidor på mindre än 8 timmar nytt rekord lr :va

säger bara en sak Sporthoj har man för att köra med ragga brudar och visa k-kförlängaren kan man göra på krogen.

J-vla pösör åkare :fatta!

over and out

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
foppa skrev:
Isse, Jag undrar:

Att någon nu köper något, är väll dennes ensak. Jag vill inte möta nått finnigt moppefucko som kommer och ifrågasätter mitt intresse eller min hobby när jag står och posserar på sveavägen.
Snurra du runt på nån bana, och känn dig duktig, så står jag på nån gata och ser fin ut. Jag ägnar inte dig nån tanke, och håll du bara tanken på nästa kurva, så kanske du klarar den också...

Hmm, en del av dina kommentarer va rätt patetiska men jag skippar helt enkelt att bemöta dem.

Det fina med ett forum som detta är att när man funderar över saker kan man fråga & disskutera detta. Bland diverse gnäll finns det det en del bra inlägg och förhoppningsvis kanske en vettig diskussion.
Det fina är oxo att man kan skippa trådar man inte gillar, alt lägga in ett bra motargument.
Jag tar det motargument som att du gör ditt och det ska andra skita i, så varför är du medlem här?

/N

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
isse skrev:
Perfekt inlägg!
Nu blir jag jätte nyfiken, jag förstår att han tycker den är snygg, det är den. Men min följdfråga blir, när är den snygg?
När den står parkerad i hans garage, eller när han transporterar sig från punkt A till punkt B och myser åt alla blickarna?

Personligen tycker jag hojarna är som snyggast när dem flyger fram med fullt nedlägg i en perfekt doserad kurva, och då vill man ju gärna prova på att göra det själv, sen gärna igen...och igen & igen & igen etc...

/N
Japp! Precis som du skriver, när han tar sig från A till B. När han glider på stan och när han står hemma och putsar på den.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
foppa skrev:
..

du köp en HD iställe fler brudar som tänder på det säker något moppe fucko som su kan sno flickvännen av med
:tuttar

snälla kan du inte skicka ett kort på ditt bakdäck så vi kan få se hur ett riktigt Pösör bakdäck ser ut ;)

Mvh Vi som svänger

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
:rofl :rofl :rofl :rofl

Men va i hela friden håller ni på med killar? :)
Diskutera hurvida man "ska" köra en sporthoj :va

Bara för att ni har lägenhet på 60kvadrat använder ni varje centimeter? :gnissla :rolleyes:

Notis: Har inte läst hela tråden bara dom 2 första sidorna. :brinnerup

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Får inte folk bestämma själva vad de gör med sina saker längre? Och vem bestämmer vad som är rätt och fel sätt att utnyttja en pryl på? Vad är det här för jävla fascistfasoner egentligen.

lori

too fast for you all boyzzzzzzz
Gick med
7 Sep 2005
Hoj
r6-SÅLD
foppa skrev:
Isse, Jag undrar:

det har du rätt i!!!!!!!!!!!!! :tummenupp

Isse har inget liv :(

det har du rätt i.

Issee

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Halogen skrev:
Får inte folk bestämma själva vad de gör med sina saker längre? Och vem bestämmer vad som är rätt och fel sätt att utnyttja en pryl på? Vad är det här för jävla fascistfasoner egentligen.

Vi är trött på folk som köper en litershoj och stylar till max bara för att posa runt på stan en kväll o visa hur mycket stålar dom kan hosta på sin cykel utan att kunna använda den som den är menad. En mc ska inte användas som penisförlängare av någon som söker en attityd,(tycker jag)

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Gottis skrev:
Mvh Vi som svänger
fniss :hihi

Eas skrev:
Japp! Precis som du skriver, när han tar sig från A till B. När han glider på stan och när han står hemma och putsar på den.

Allright, ja har man stålar så har man, och man får SJÄLVKLART göra precis som man vill men jag kan inte undgå att tycka det lite waste.
Men han får pluspoäng som står för det :tummenupp

Chii skrev:
Vi är trött på folk som köper en litershoj och stylar till max bara för att posa runt på stan en kväll o visa hur mycket stålar dom kan hosta på sin cykel utan att kunna använda den som den är menad. En mc ska inte användas som penisförlängare av någon som söker en attityd,(tycker jag)
Njaaa, jag är inte trött på dem, de får gärna göra det.
Jag undrade bara lite varför, höra deras story och hur det hojägandet förgyller deras liv.

/N

Last edited:

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Chii skrev:

Vad spelar det för roll???

Det där var en mkt konstig kommentar faktiskt :7peta

.../Yoshi

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Yoshi_gixxeRR skrev:
Vad spelar det för roll???

Det där var en mkt konstig kommentar faktiskt :7peta

.../Yoshi

Vet inte hur jag ska formulera om det men oavsett vad du sysslar med blir du aldrig trött på wannabe folk?

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
isse skrev:
Hmm, en del av dina kommentarer va rätt patetiska men jag skippar helt enkelt att bemöta dem.

Det fina med ett forum som detta är att när man funderar över saker kan man fråga & disskutera detta. Bland diverse gnäll finns det det en del bra inlägg och förhoppningsvis kanske en vettig diskussion.
Det fina är oxo att man kan skippa trådar man inte gillar, alt lägga in ett bra motargument.
Jag tar det motargument som att du gör ditt och det ska andra skita i, så varför är du medlem här?

/N

Tanken var att de skulle upplevas som patetiska.

Varför någon gillar något (t.ex. en sporthoj) går väll inte att klassa som rätt eller fel. Gilar någon att sitta i garaget och sniffa på hojen kanske han tycker att det är värt pengarna.
De hojar jag ägt har givit mig stor gläje. Allt från lugna turer med vänner, stillsamt puttrande under varma sommardagar till bankörning. Jag har hitils aldrig funderat på annat än just sporthoj. Som jag ser det har de så mycket mer än "gränspressandet" att erbjuda.
Är man intresserad av motorcyklar, skall man väll få köpa den modell man tycker -ser bra ut, är skön att köra, luktar gott, eller vad man nu "tänder" på.

Trots att jag har flickvänn, kör vi främst missionären. Jag vet att många andra använder sina flickvänner på mycket mer extrema sätt. Vissa gör det flera timmar i sträck, vissa i grupp.
Bara för att jag nu valt att köra lite mer stillsamt här hemma, kanske ni funderar... varför har han en tjej??? han utnyttjar ju inte hennes fulla kapacitet... tycker ni kanske jag skall skaffa mig en gubbe istället ;)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept