Elgasen skrev:Om det tar 3 eller 15sek att nå en viss fart så gör likt förbannat lika ont att krascha i den farten.
visst gör det lika ont, men eftersom raksträckorna mellan kurvorna är en viss längd så når du en viss hastighet med firebladen och en betydligt lägre hastighet med gpzan innan det är dax att bromsa och svänga. den skillnaden är inte helt försummbar.
Elgasen skrev:edit: den ultimata nybörjarhojen är enligt mig en 25kw r1, men tyvärr säger många tvärt emot... fråga mig inte varför men det finns ingen nackdel med en sådan vs en 25kw gpz
visst håller med dig om att det är inte vilken hoj som är avgörande utan accelerationsförmågan som är den viktigaste. dock spelar oxå sittställningen en viss roll för vilken uppsikt du har över övrig trafik, ännu en nackdel med r1an. speciellt om du är ovan vid att framföra ett motorfordon i trafik(nybörjare), det är ju inte en slump att de flesta körskolehojar är av honda cb750 typ.