Att adoptera barn med hiv...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[YOUTUBE-ID]9Ut3OJ-sBag[/YOUTUBE-ID]

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nu e d ju sent o den biten, men: om man har ihjäl ALLA, och allt, som har HIV så försvinner ju sjukdomen.
Det måste väl ändå vara bättre? :hihi

Jag ska upp om 5 timmar, varför kan jag inte sova? :(

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Kan man inte mata barnet med en bit Albinoafrikan,det ska ju bota ejds har jag hört?

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Du vet vilka länder vi talar om va?
Samma länder där män tror att dom kan bli av med sin HIV om dom våldtar en oskuld....
Så jävla långsökt är det nog inte...

Ja, sorgligt men sant...... :fakta

Förövrigt så undrar jag hur många av er, som kommentarat ämnet, har i verkligheten träffat någon HIV-smittad person (barn eller vuxen)
eller någon som utvecklat AIDS för den delen?

Många åsiktsmaskiner som brister i faktakunskap.....

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Ja, sorgligt men sant...... :fakta

Förövrigt så undrar jag hur många av er, som kommentarat ämnet, har i verkligheten träffat någon HIV-smittad person (barn eller vuxen)
eller någon som utvecklat AIDS för den delen?

Många åsiktsmaskiner som brister i faktakunskap.....

Har inte utryckt mina åsikter om adoptionen men har faktiskt stött på några med hiv.

Spelar det någon roll eller vill du bara komma med informationen att du har det?

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Har inte utryckt mina åsikter om adoptionen men har faktiskt stött på några med hiv.
Spelar det någon roll eller vill du bara komma med informationen att du har det?

Jag tycker att det är intressant att veta hur många som bara har teoretiska erfarenheter, och hur många som har lite verklighet bakom sina kommentarer och åsikter.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag tycker att det är intressant att veta hur många som bara har teoretiska erfarenheter, och hur många som har lite verklighet bakom sina kommentarer och åsikter.

Tror inte det spelar så stor roll vad ungen var smittad med utan snarare att där fanns ett definitivt dödsbesked (ja, altså utöver den vanliga livscykeln) folk upprör sig över.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Men ta nu och försök sova utan att tänka för mycket på det där med egoism och för guds skull börja inte fundera på vilka vis du själv agerar egoistiskt.
För att komma med min syn så har du rätt!
Och fel!

Du har rätt att generna är själviska/egoistiska!

Men du har fel som påstår att individen måste vara egoistisk och att våra handlingar drivs av egoism! Tvärtom är empati genetiskt inkodat i dig eftersom det är en förutsättning för överlevnad och en smart strategi för den egoistiska genen.
Vi gör dessutom MYCKET för att passa in! (Att sedan alla tror att de är så oerhört egoistiska och inte bryr sig om andra är en annan sak. Stämmer bäst på psykopater och det är det ju få som vill beskriva sig som...)

Fast evolution och dawinism brukar ju bli lite feltolkat. Även i ett annat inlägg i tråden.

Sedan kan iofs filosofer debattera egoism på ett anant sätt, precis som de kan debattera om vi verkligen finns eller inte...

Tips: Läs "Den själviska genen" av R. Dawkins. Förutom att det är en trevlig bok, brukar den finnas med på listor över de mest beydelsefulla vetenskapsböckerna och ger en hel drös nördpoäng!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka