Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Men vad fan, då måste jag ju köpa fler vapen. Vad behöver jag? :)

fnar-3081.png

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Lägger in en bild på samma bössa i en mera klädsam kulör så ni rasister kan lugna ner er.:4skrika

494m.jpg

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Absolut, kolv i aluminium skulle vara helt ok om det inte vore så satans kallt att hålla i...

Ptja det kanske kan vara nåt, handskar är ju uppfunna så...

Själv föredrar jag trä om det ska vara studsare, skiter i vilket på en hagel då jag använder min som slit och släng-bössa. Den var inte så dyr heller förvisso.

- - - Updated - - -

Lägger in en bild på samma bössa i en mera klädsam kulör så ni rasister kan lugna ner er.:4skrika

View attachment 415828

Ser ju bättre ut fast halvauto är bara klydd.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ptja det kanske kan vara nåt, handskar är ju uppfunna så...

Själv föredrar jag trä om det ska vara studsare, skiter i vilket på en hagel då jag använder min som slit och släng-bössa. Den var inte så dyr heller förvisso.

- - - Updated - - -

Ser ju bättre ut fast halvauto är bara klydd.

Så du har plastkolv på din hagelbössa, hoppas det inte är en halvautomat?:7peta

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Nej, det är ju därför arméer världen över utnyttjar repetervapen.:7peta

De används fortfarande, men det visste du säkert redan. :7peta

Halvautomater kräver mer underhåll, slutar fungera lättare och har fler rörliga delar, men det visste du säkert redan. :7peta

På tal om inget, ska du leka krig eller ska du jaga? :7peta

Köp du och äg halvauto om du vill, jag kommer inte skaffa det iaf och antagligen inte Markus heller, killen blir överlistad av ett spännband så du kan tänka dig hur det går med en halvauto lixåm. :gnissla

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
De används fortfarande, men det visste du säkert redan. :7peta

Halvautomater kräver mer underhåll, slutar fungera lättare och har fler rörliga delar, men det visste du säkert redan. :7peta

På tal om inget, ska du leka krig eller ska du jaga? :7peta

Köp du och äg halvauto om du vill, jag kommer inte skaffa det iaf och antagligen inte Markus heller, killen blir överlistad av ett spännband så du kan tänka dig hur det går med en halvauto lixåm. :gnissla

Du generaliserar, automatvapen behöver inte ha fler delar än ett repetervapen.:7peta

Tom. prickskyttarna använder ju ofta automatvapen, men det visste du säkert redan.:7peta

På tal om inget, flera av mina bössor är krigsvapen, trots att de är reptrar.:7peta

Jag har lite bredd på skåpet, jag styrs inte av åsikter som sprids på älgbanan, längre.:rolleyes:

En halvauto är ju perfekt för tekniskt mindre begåvade, smäller var gång man trycket på bananknappen, sen åker man till bösshandlaren så fyller han på i förrådet som hänger under.:fakta

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Det fanns tidiga rullblockare med det problemet, fast jag har för mig det var när de pipades om till 8mm och först efter att de bytte till nitrerat krut i 8mm, inte som hagelbössor. Men senare användes förstärkt lås och efter det upphörde "incidenterna".

Aha , ja de kan tänkas att farsgubben hade blandat ihop kalibrarna . :confused:
Han pratade om att den inte var tillverkad för de nya krutet typ !
Jag har inte forskat i de någonting mera , bössan hade något annat fel oxå . Hanen hölls inte i uppspänt läge så om man skulle ha lagt in en patron så hade skottet gått av när man stängde slutstycket .

Jag lämnade in den för skrotning hursomhelst för 3 - 4 år sedan för att de började bli för många "järn" i skåpet . :gnissla
Sen sålda jag en hagelsprakare före Julen , en Baikal bock så nu har jag "bara" 3 st hagelsprakare kvar .
En ska sonen få bara han blir 18 år . En Tikka 512 12 / 70 bock .
Till fågel och drevjakt använder jag min Browning 12 / 76 Magnum pump med hög spång , shooker och endast 1 hål i ramen ! Patron in och tomhylsa ut igenom samma hål ! :tummenupp En stark konstruktion !

"A lifetime shotgun" som försäljaren sa i butiken i Seattle när jag köpte den .
Jag är mycket nöjd med den :tummenupp
Sen finns de lite annat smått å gott å så väntar jag på att få hem en "nygammal" bössa . :tummenupp

Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Du generaliserar, automatvapen behöver inte ha fler delar än ett repetervapen.:7peta

Tom. prickskyttarna använder ju ofta automatvapen, men det visste du säkert redan.:7peta

På tal om inget, flera av mina bössor är krigsvapen, trots att de är reptrar.:7peta

Jag har lite bredd på skåpet, jag styrs inte av åsikter som sprids på älgbanan, längre.:rolleyes:

En halvauto är ju perfekt för tekniskt mindre begåvade, smäller var gång man trycket på bananknappen, sen åker man till bösshandlaren så fyller han på i förrådet som hänger under.:fakta

To each his own.

Älgbanan? Sätter inte min fot bland de surgubbarna, räckte när man tog jägarexamen.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år