Jonte, hur fasen kunde du Markus garderob utantill?
Kommer du ihåg min med, utan att tvyvkika? (Är inte ens säker på att jag skrivit ut den )
Jonte = bokstavsbarn.
Jag inser nu med allt jefvla snack att jag har en ledig plats i skåpet! Bytte ju en jaktbössa mot en "svartdödsbössa". Den har både pistolgrepp, skjutstock OCH är halvautomat. Huvaligen
En Klass 1-kombi kanske?
Köp en HK770 dåSkulle aldrig få för mig att köpa en bössa som tvärlåser sig för att det är lite sand i den eller för att det råkar vara minusgrader.
Kombi kanske, men skulle en inte en dubbelstudsare vara roligare? Du vill väl ha en grovis också.
Vilken del av min livsåskådning passar en drilling?Roligt att det blev livat om mitt tips till Markus. Tråden behöver lite liv. Kan någon säga vad en Bar match kostar?
Markus är så stockkonservativ att han inte gillar någon förändring överhuvudtaget. Så det händer inte mycket i hans garderob. 1900 har han härjat om en del så den var lätt, 686 skrev han om för någon dag sen och drilling mindes jag bara därför att den passar hans livsåskådning så bra.
Dig har jag faktiskt ingen koll på. Skulle gissa T3 laminat med en Leupold 3-9. Kan vara x-bolt också.
Kombi kanske, men skulle en inte en dubbelstudsare vara roligare? Du vill väl ha en grovis också.
Roligt att det blev livat om mitt tips till Markus. Tråden behöver lite liv.
Markus är så stockkonservativ att han inte gillar någon förändring överhuvudtaget. Så det händer inte mycket i hans garderob. 1900 har han härjat om en del så den var lätt, 686 skrev han om för någon dag sen och drilling mindes jag bara därför att den passar hans livsåskådning så bra.
Dig har jag faktiskt ingen koll på. Skulle gissa T3 laminat med en Leupold 3-9. Kan vara x-bolt också.
Weatherby Vanguard .308
Provskjutit den än, och isf, nöjd?
Tänkte det hade varit bra att börja med det och sen se vad man trivs med för att att ha en aning till det riktiga siktet. Budgeten är smal
Ska du ha den som "älgbössa" eller på belyst åtel så tycker jag du köper ett sånt här:
http://natur.astrosweden.se/vortex-crossfire-ii-1-4x24-belyst/21241-0
#vortexfanboy
Jag fattar inte vad 1-4 x 24 innebär, på riktigt. Kan man hänga polaren på långhållsskytte (4-600m) eller kommer man knappt se skjutvallen då?
Nej, fick för inte så länge sen licensen och har inte hämtat bössan än. Den står hos min kompis mamma och hon bor 30 mil bort. Planen var att få hjälp med transporten men det har blivit lite ändrade planer.
Så, nej, har inte ens sett den. Skulle även få låna ett sikte av en kompis till att börja med men det verkar inte heller aktuellt längre.
Tänkte det hade varit bra att börja med det och sen se vad man trivs med för att att ha en aning till det riktiga siktet. Budgeten är smal
Har dock hört att det ska vara en hygglig bössa. Funderar du på att köpa samma? Man får rätt mkt för pangen så att säga.
Tack för tipset!
Det såg bra ut. Livstids VIP garanti är inte heller så illa. Ja, jag vill kunna sitta på åtel och skjuta älg.
Jag fattar inte vad 1-4 x 24 innebär, på riktigt. Kan man hänga polaren på långhållsskytte (4-600m) eller kommer man knappt se skjutvallen då?
Vortex har en hel dröse andra modeller som samtliga är väldigt prisvärda. Jag äger idag fyra olika och skulle utan tvekan köpa ett femte. Optimalt, om du vill ha ett sikte, så ligger nog 2.5-10x50 bra till. Funkar bättre vid skymning/gryning också.
Precis som Markus skriver så är 1-4 en ypperlig "jaktförstoring" men till långhåll krävs det mer. Jag har 6-24 på min räserbössa.
Blev lite nyfiken på Vortex nu. Det är inte så att du har någon erfarenhet av deras rödpunktsikte?
http://www.handladigitalt.se/vortex-strikefire-ii-red-dot-moa-rodgron-punkt-lag-ring-p-8176.html
Blev lite nyfiken på Vortex nu. Det är inte så att du har någon erfarenhet av deras rödpunktsikte?
http://www.handladigitalt.se/vortex-strikefire-ii-red-dot-moa-rodgron-punkt-lag-ring-p-8176.html
Tack för tipset!
Det såg bra ut. Livstids VIP garanti är inte heller så illa. Ja, jag vill kunna sitta på åtel och skjuta älg.
Någon här som testat både 1x4 sikte och rödpunkt? För och nackdelar?
Om jag nu köper ny studsare funderar jag på att låta den gamla stå kvar till dom få tillfällena jag kommer gå som hundförare. Den är ju trots allt jävlig lätt och smidig att ha med, och inget man behöver vara särskilt rädd om.
Dom öppna riktmedlen finns inte kvar, men kanske inte så svårt att få tag i och montera dit?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|