Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Klart du ska ha pump. Jag ska ha min till zombies och papptavlor.

Blev idiotförklarad på skjutbanan också när jag berättade om att skaffa en pump. :hihi

Om inget annat kan jag skrämma ihjäl djuren när jag för in en patron i loppet.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vad skall du ha den till?
Jag har uppfattat 30-30 som ett bra alternativ till klass2jakt, om inte hållen är för långa, men går det att få precision i en -94a?

Nu vet inte jag hur en 30-30 ser ut men vapen från 94 kan ha bra precision. Min Tikka är ju från 84 och duger än för serier under 10mm på 100m. Min senaste serie var 3skott så tätt att alla tog i varandra. Ska se om jag kan hitta bild.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nu vet inte jag hur en 30-30 ser ut men vapen från 94 kan ha bra precision. Min Tikka är ju från 84 och duger än för serier under 10mm på 100m. Min senaste serie var 3skott så tätt att alla tog i varandra. Ska se om jag kan hitta bild.

Nog kan dom ha bra precision, men du missar ett sekel i ditt antagande.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Aha det förklarar varför jag tyckte det lät konstigt :gnissla

Fast dom kan fortfarande prestera helt ok, men ett vanligt misstag är att gå ner i kulvikt för att få upp hastigheten och rakare kulbana.

Tror den har 1-12 i räffelstigning original, så man bör hålla sig i dom övre regionerna på kulor, typ 155-200grs.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Nu vet inte jag hur en 30-30 ser ut men vapen från 94 kan ha bra precision. Min Tikka är ju från 84 och duger än för serier under 10mm på 100m. Min senaste serie var 3skott så tätt att alla tog i varandra. Ska se om jag kan hitta bild.

-94? Den är tillverkad 1956.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Jag har en modernare 94a från Marlin i .44mag, jag har jävlats med laddningar till den under ganska lång tid.
Jag kan få den att hålla en träffbild på 55mm över 5 skott på 100m. Jag är nöjd med det för att välta rådjur.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Låter bekant, min gamla 94 i 307Win funkade bra jaktmässigt (kort, lätt, snabb till skott) men inget skoj för bana/långhållspangande.
Som mycket amerikanskt, billigt byggt för att precis klara det de är gjorda för.

Vill man ha mer än minimikraven är det bara att öppna dörren till eftermarknadsavdelningen :)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
På onsdag kommer bocken. 1.5 vecka handläggning. Helt ok.

Men nu säger han att hela bössan kommer i ett paket. Är det något jag kan torska på?
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
På onsdag kommer bocken. 1.5 vecka handläggning. Helt ok.

Men nu säger han att hela bössan kommer i ett paket. Är det något jag kan torska på?
Hur skulle du kunna ansvara för vad säljaren gör?
Min Marlin ´94 är för övrigt utkvitterad utan ID kontroll med Kalle Anka som namnteckning. Till saken hör att paketet var adresserat till min fru.

Har även fått komplett pistol levererad i brevlådan, från en större handlare/grossist här i landet :banana
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
På onsdag kommer bocken. 1.5 vecka handläggning. Helt ok.

Men nu säger han att hela bössan kommer i ett paket. Är det något jag kan torska på?

Däremot skulle jag nog ifrågasätta vad fan dom sysslar med. Speciellt med brytvapen som är så otroligt enkla att dela på. Annat är det ju med bygelbössor.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Han ska stå för frakten och vill snåla och skicka ett paket istället för två. Ligger i koffert.

Om det försvinner när jag har licens på det tänkte jag på. Försäkringsvärdet är väl också lägre än bössans värde.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Han ska stå för frakten och vill snåla och skicka ett paket istället för två. Ligger i koffert.

Om det försvinner när jag har licens på det tänkte jag på. Försäkringsvärdet är väl också lägre än bössans värde.

För några år sedan åkte en av mina bössor skytteltrafik mellan två depåer, det var fyra otrevliga veckor.

Pytsa någon hundring så iaf förstocken får åka i ett eget paket.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Hur skulle du kunna ansvara för vad säljaren gör?
Min Marlin ´94 är för övrigt utkvitterad utan ID kontroll med Kalle Anka som namnteckning. Till saken hör att paketet var adresserat till min fru.

Har även fått komplett pistol levererad i brevlådan, från en större handlare/grossist här i landet :banana

Vad finns det för pistolhandlare i landet? Har googlat men det var tunna resultat.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nu ringde polisen om 870in också. Mindre än en vecka. Jag vill inte byta län.

Men hon babbla om något om att hon tyckte det stod fel på licensen. Hon fick för sig att det var en halvautomat. Det var något om flerskott. Men jag skrev framstocksrepeter. Lät ett tag som hon skulle ta bort magasinbegränsningen ur licensen. Jubbla för mig själv innan hon hann ändra sig. Kan ju dock missuppfattat.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Står inget om maggbegränsning på min hagelautomat licens men begränsningen gäller ju självklart endå :)
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top