Det börjar ju vara en ganska förnämlig samling nu. Har Yamaha några andra modellserier i röd/vitt som du kan börja köpa på dig, så kommer vi snart att se din samling på MC-mässan bredvid den där andra kända samlingen.
Ååå, tackar!
Haha nja, det är ju RD isåfall och en -84 350 Ypvs skulle vara trevlig att ha, den var också en drömhoj i valpåren. Och sen tycker jag RD 125 Ypvs är en sån hoj där jag smälter när jag tittar på den, mums! Den var f.ö. min körskolehoj.
View attachment 433427
Men om man sen ska börja slåss om de få fina RD 500 som finns kvar, då är det såna löjliga pengar det handlar om. Jag har haft tur som börjat tycka om rätt sorts Yamaha, man får massor för pengarna!
Jag hade en RD350 -84 med helkåpa med rasad motor som jag sålde för en liten slant till en entusiast som skulle renovera den. Trevliga hojar med en hel del charm.
Neej, varför sålde du?? Hade den potential att bli orginal-fin så är det ju en sån som är perfekt att Ebaya delar lite då och då. Ingen stress, bara lugnt och sansat ta del för del.
Hade jag fortfarande haft den kvar hade jag nog skänkt den till din samling idag.
Var den röd-vit? Då hade den verkligen varit nåt för mig, jag får väl säga tack iallafall!
Jag tycker -84an är så läcker med den något mörkare röda, jämfört med -83an.
Jag var och levererade ett nytt projekt till Laidback idag. Fantastiskt kul att se din samling Yamaha hojar. Tack för titten. Hoppas du orkar med IT-projektet och levererar bilder här. Ingen brådska förstås. /Lasse
Ett ex är tillbaka, lämnade mig för 14 åer sedan. Vart hos 3 beundrare imellan men vart hårt ansatt utav siste beundraren så nu behövs en makeower efter marksyning på bana å så........
Bildmixen är ifrån när jag köpte den för längesedan. Nu n naken nytvättad och förvirrad, sviter efter kraschen finns kvar. Jutering måste till.... kåpställning är jättesned, å service måste jag ju ordna....
Men jag gillar VF1000R.... snygg hoj med enn gott vrid ur maskin som passar mig. Dock lite tung!
Låter som det romantiska dramat fick en lycklig upplösning! Var hittar man (plast)delar till en 1000R idag? Finns det handlare som har delar?
Lite missvisande text, plastdelar var fixat efter kraschen på Falkenbergsbanan. Snyggt gjort. Men ägaren till hojen lämnade bara in dessa för lack och återmonterade dem utan att åtgärda att hela kåpställningen vart sned. Intryckt ena sidan över centimetern och motsvarande uttryckt på andra sidan. Säkert inte så svårt åtgärda..... hoppas jag! 6 ramfästen för övre plastkåpan, detta är skevheten för de bakre/nedre.
Mysjobb att skruva på allt. Ska tanken poleras?Nu har jag kollat lite noggrannare på IT:n och sett vad som behöver bytas och fixas till för att få lite ordning på den.
På Ebay har jag hittat gummihandtag för 25:- inkl frakt och koppl/broms för 80kr/paret. Man kan undra hur säljarna överlever, eller kanske hur tillverkarna överlever? Luftfiltret för 200kr var inte heller så dyrt.
DC Plastics säljer div delar till veterancross och enduro och där beställde jag ett kit med plastdelar: Fram- och bakstänka, sidokåporna och plasten runt lyset:
View attachment 436214
De gula nummerbottnarna:
View attachment 436215
Styret för 20 dollar var inte så mycket att snacka om, då det som sitter på är alldeles för modernt:
View attachment 436216
Till sist köpte jag också handtagsskydden, ”musöronen”, ett krav på en enduro-räser från -81!
View attachment 436217
Det hela slutade på $372 inkl frakt, men utan tull och moms. Kan tyckas vara vansinne att vräka ut så mycket pengar på ett gammalt ök, men kan den ens bli i närheten av dess forna nyskick anser jag att det är mycket pang för pengarna.
Mysjobb att skruva på allt. Ska tanken poleras?
Första hojen var en Kawasaki AR 125-83 den saknar jag inte direkt men andra hojen var en Cagiva Mito 125 -92 Lawson, den vill jag ha tillbaka.
Nu är det så att jag hamnat i ex träsket, som 20-åring så hade jag en GSX-R 750 -85, tror jag hade den i tre år och under den tiden han den bli lackad två gånger, nu till det roliga, jag köpte tillbaka den våren 2015 och har renoverat den till ursprungsutförande eller försökt iallafall
View attachment 436389
Efter
Tycker du gör helt rätt i att återskapa orginalskicket på ditt ex, riktigt snygg! Kan inte varit lätt att hitta alla delar? Eller... Kanske just för att hojen är en ikon så tillverkas det ännu delar, vad tror du?
Har märkt det där själv lite grann. Till XT 500:an (höjd till skyarna i Tyskland) finns i stort sett allt, inga problem. Men till 550:n som var lite av en parantes, där är det värre. Och dyrare.
Så du har haft en Mito också, var det inte den som hade sju växlar?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |