Att hålla kontakten med sina ex.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tack för att du påpekade mitt dubbla inlägg!

Jo, du har rätt, jag skulle ha köpt den i vintras/våras när jag hade chansen. Men nu har den gått en sommar till, med ännu mer mil-patina som inte jag ligger bakom. Den blir mindre och mindre min för varje mil och ägarbyte som läggs till, så jag tror det är kört för konstellationen laidback - olyckshojen.

Men nu det räcker att jag en röd-vit -06:a så känns den lite som "min", antagligen för att jag hann uppleva så mycket med den. Är rätt nöjd faktiskt:
* Heldag på Gåsen.
* Heldag på Sviestad.
* Fyllcamping i Motala, Tylösand och på Bikeweek.
* Europaresa inkluderat Alperna, en eftermiddag med öppen depå på Salzburgring och åtta (eller var det tolv?) varv på Nürburgring.
Plus den vanliga huligankörningen på hemmaplan, totalt 1300 mil på fyra månader. :)

Haha ja det blev en "va fan svara han på nu" upplevelse ;)
Jo det är väl klart och vissa ex skall förbli ex.. Men du har ju trots allt DIN nya R6a och den är ju så fin!
De va till att ligga i bra den sommaren, synd att DEN?! slutade som den gjorde.
Sista frågan från förra inlägget, borde väl sett svaret i din stora tråd. Finns det någon chans att köra hoj igen? Om än med stödhjul?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Haha ja det blev en "va fan svara han på nu" upplevelse ;)
Jo det är väl klart och vissa ex skall förbli ex.. Men du har ju trots allt DIN nya R6a och den är ju så fin!
De va till att ligga i bra den sommaren, synd att DEN?! slutade som den gjorde.
Sista frågan från förra inlägget, borde väl sett svaret i din stora tråd. Finns det någon chans att köra hoj igen? Om än med stödhjul?

Haha ja, det känns fint att inte behöva undra hur något skulle kunna ha varit. Kanske då hur den skulle funkat som endurohoj. Det fick jag å.a.s. prova på min sista åktur den 6:e augusti 2006! :hihi

I vindsförrådet hänger fortfarande mitt - av akutpersonal - uppklippta skinnställ. Omedvetet slänger jag ibland en blick på puckarna och kan inte känna annat än frid över att den sista asfalten de slets av var den som brukar kallas Nürburgring. :bow

Och nej, tyvärr blir det inget mer hojåka för mig.
Till det finns det många orsaker, en del hastigt beskrivna här, scrolla ned en bit: http://www.sporthoj.com/forum/showt...-hoj%E5kning&p=5280783&viewfull=1#post5280783

Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Äh, du hade behövt en R1a för att han den som endurohoj. R6 är ju lite klent botten;)

Ha, mitt ställ kasta ja åt helvete, va ju bara en hög med skinn.. Men ja fick ju på mig ett nytt ställ. Fan du får rama in puckarna?! Ha dem i vardagsrummet? Stämningsfullt :fyllisar

Har allt läst den tråden, hur går det med känslan nu? Bättre? Har du känsel överallt?

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Äh, du hade behövt en R1a för att han den som endurohoj. R6 är ju lite klent botten;)

Ha, mitt ställ kasta ja åt helvete, va ju bara en hög med skinn.. Men ja fick ju på mig ett nytt ställ. Fan du får rama in puckarna?! Ha dem i vardagsrummet? Stämningsfullt :fyllisar

Har allt läst den tråden, hur går det med känslan nu? Bättre? Har du känsel överallt?

Nej, känseln är som den är - nästintill obefintlig. :crash

Ska fundera på att göra nåt fint med puckarna. :)

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Rätt okej, eller? :)
4098.jpg

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Lär ju inte vara någon annan som har samma samling. Mycket imponerande.

Haha, nej det tror inte jag heller. Tackar!

Och att det ser ut som det gör beror egentligen inte på att jag är nån Yamaha-nörd, det har bara blivit så. Först köpte jag DT:n och sen XT 550:n för att de kunde va kul att ha, då jag haft båda modellerna "irl".
Det var nog sen, när jag hittade den första fina R6:an, som det brann ihop ordentligt... :)

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj

Haha, tackar!

Att jag har råd att hålla på och köpa hojar (kan förstå att en del undrar) beror på att jag numera efter olyckan inte röker, inte går på krogen åtta kvällar/mån men ffa allt på att jag inte kör hoj längre. Det kostar, som alla vet, en del per år; 3-4 bakdäck och ett par fram, försäkring, saker som pajar, skinnställ, hjälmar, soppa, och, och, och...

Nu vill jag inte rekommendera folk att bryta nacken för att ha råd med hoj, men så ligger det iaf till. :crash

Last edited:

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Suzuki GSR 600
Haha, tackar!

Att jag har råd att hålla på och köpa hojar (kan förstå att en del undrar) beror på att jag numera efter olyckan inte röker, inte går på krogen åtta kvällar/mån men ffa allt på att jag inte kör hoj längre. Det kostar, som alla vet, en del per år; 3-4 bakdäck och ett par fram, försäkring, saker som pajar, skinnställ, hjälmar, soppa, och, och, och...

Nu vill jag inte rekommendera folk att bryta nacken för att ha råd med hoj, men så ligger det iaf till. :crash

Jäklar. Kan du inte köra alls efter olyckan? Eller vill du bara ha något fint att titta på..? :krama

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Jäklar. Kan du inte köra alls efter olyckan? Eller vill du bara ha något fint att titta på..? :krama

Nä, kan inte köra alls, så det här är åtm det näst bästa! :tummenupp

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
De hojar jag fått tag i sen sist är en XT 600 -85 och en
XT 660R -09. Men vänta nu... En 660R? Jag skulle ju bara ha XT med kick?! Jo, men så blir det när man har ett mjukt hjärta och dessutom får se en mästerlig annonsbild på en -09 i solnedgång, då är min mentala tröskel vääldigt låg.

För att börja med 600:an så är hojen i skapligt bruksskick, dvs i stort sett komplett och utan uppenbara skador. Nästan. ”Airscoopen” som ska va svarta har någon målat vita, men köpte snabbt jag ett par beggade av vår egen XT-konnässör Yami. Vad som sticker minst lika mycket i ögonen är att någon skurit ned den svarta ”nummerbotten” ovanför framlyset och gjort den alldeles för liten.
Saknas gör också den svarta bakstänke-flärpen och original ljuddämparinsats, inget akut alltså, men ett klart avsteg från original som ska åtgärdas så småningom. Hoppas kunna lyfta den till fin orginalhoj så smmåningom.

660R:en kom ut på Blocket redan sent 2015 och att jag såg den bland alla blå och svarta XT 660 berodde självklart på att det var en -09.
”-Å varför skulle en -09 va så märkvärdig då?”
Jo, självklart för att det är den (hittills) enda årsmodellen som gjordes röd/vit! Men då visste jag inte att jag ville ha en. Detta har främst berott på brist på yta att ställa hojarna på, men efter en försynt fråga på ett klubbmöte, hette det ”-Det löser vi då - köp!”

Av någon anledning (antagligen önsketänkande) hade jag sparat numret i telefonen och jag ringde dan efter. Eller rättare sagt; försökte inga. När jag skulle trycka fram numret frös jag till is. Det fanns bara inte där, hur jag än letade... Fakk!

Hur i h... kunde det här hända? Efter mycket funderande kommer jag på att jag för nån månad sen körde över telefonen med hjulet på Permon, och att jag då tog fram en ny (jo, jag har en trave beggade Doro 345 som inte säljs längre) och lade undan den överkörda så länge. Men, har jag den kvar och i såfall, var la jag den?
Hittar den tillsammans med en massa Doro-lik i ett skåp, skrämmer liv i den och trycker in ”XT 660R” i telefonboken - och numret fanns kvar, stor lycka!

Förbereder några snabba frågor och vilket pris jag ska erbjuda, men frågan framför allt - ”Finns XT:n kvar?”
Jodå, hojen fanns kvar, och jodå, den har fortfarande bara gått 605 mil. Andreas var första ägaren och har bara gjort en service, 100-mila.
Bra eller dåligt? Nja, bra att ingen har fulmeckat med hojen och dåligt att den stått med gammal olja i motorn i många år. Mitt prisförslag godtogs och en strategi för hämtning tänktes ut.

När jag senare fick hem XT:n kändes köpet så jäkla rätt, kul!

4090.jpg

Last edited:

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Jag måste bara få fråga:

Hur reagerar säljarna när de ser att du är rullstolsburen?
Eller är de medvetna om det?

Hur som haver så är det en imponerande samling du har fått ihop.:tummenupp
Hur mycket tror du är nerlagt i inköp?

Haha ja, de flesta undrar nog vad fa-an jag ska med en hoj till, men naturligtvis försöker spela opåverkade! Det är väl först när jag berättar om min dragning till röd-vita Yamaha, som de börjar förstå. Men det tror jag inte de gör i allafall. :hihi

Och hur mycket jag lagt ner i pengar är enkelt - för mycket! :crash
Nä, man kan göra det enkelt och ta ett normalt Blocket-pris för var och en. Ibland vinner jag prutmatchen, men oftast inte.

Tack för berömmet! :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Här är en som gillar Kawasaki, fränt!
Kawas ZXR:er är bland det närmaste man kommer en 80/90-tals superbikeräser. Må de leva för evigt! Har också haft en ZXR och gillade den för dess kompromisslöshet; "-Det här är en motorcykel som är gjord för att köras så fort du kan, inget annat. Punkt." Ungefär så.
Att puttra runt och ha det mysigt låg inte för den överhuvudtaget. Körställningen med arslet upp i luften och styret i höjd med blinkersarna gjorde körning långsammare än bantempo ointressant. Har för mig att motorn hade ett sagolikt klipp i mellan- och toppregistret, minns jag rätt?

Men du verkar inte ha mycket till övers för MP-racing, är de så kassa som det låter?

Ja, de har ett mycket bra klipp i mellan och toppregistret.

Mats på MP-Racing, som dock inte finns kvar så han jobbar på Koenigsegg i Ängelholm är totalt förståndshandikappad. Han ska få en smäll så fort jag ser fanskapet.

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Suzuki GSR 600
Får jag bara fråga, VARFÖR röd-vitt? och inte något annat, typ gul-svart?
Är så himla nyfiken! :gnissla

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Ja, de har ett mycket bra klipp i mellan och toppregistret.

Mats på MP-Racing, som dock inte finns kvar så han jobbar på Koenigsegg i Ängelholm är totalt förståndshandikappad. Han ska få en smäll så fort jag ser fanskapet.

Okej, men ta det lite lugnt så du inte åker dit för förtal och hot och allt vafan det nu heter. Ses ju inte med blida ögon vid ett åtal om du trumpetat ut hot på ett hojforum, vettu.

Men som sagt, ZXR är Superbikehojar med stort S

Får jag bara fråga, VARFÖR röd-vitt? och inte något annat, typ gul-svart?
Är så himla nyfiken! :gnissla

Det har nog att göra med att jag som valp (12-13år) vid 80-talets början, nyss upptäckt hur ballt det är med hojar. Bodde nära en crossbana och tyckte Yamahas crossar var de snyggaste av alla, de var ju röd-vita på den tiden.

YZ 250.jpg

Sen kom ju RD 350 Ypvs, där den röd-vita 84:an var såå läcker!
RD 350 Ypvs.jpg

Å sen rullade det på med röd-vitt:
XJ 600 (2).jpgFZR 1000 -87 (1).jpg

T.o.m. Sukka gjorde en snygga röd-vita. Hade en sån här, en 1990:
Suzuki GSX-R 750 1990.jpg

Så det är väl en bakgrund till sjukdomsbilden... :hihi

4126.jpg4143.jpg

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det börjar ju vara en ganska förnämlig samling nu. Har Yamaha några andra modellserier i röd/vitt som du kan börja köpa på dig, så kommer vi snart att se din samling på MC-mässan bredvid den där andra kända samlingen. :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år