laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Inte riktigt ett ex men på trådskaparens uppmaning slänger jag upp några bilder på en av mina tre "polkagrisar", 1984 XT600Z Ténéré.
Mekaniskt helt OK men lite medtagen utseendemässigt
Tänkte jag skulle provstarta efter ca 5månaders stillestånd, gick i gång på andra kicken, älskar den där hojen
Några fler bilder...
Tjusigt Ozzian, tack för bilderna!
De här Dakar-replikorna är maffiga hojar, det kan ingen säga nåt om. De ser såehh... "kom-inte-här-och-mucka-med-mig"-ut.
Din hoj ser ut att ha varit med ett tag, men är ju inte bortom räddning om man nu skulle vilja bättra på makeupen. Det dräller tyvärr inte av röd-vita Ténérér av de årsmodellerna, så jag skulle vara lite mild mot den. Jag brukar ofta snöa in på The Ténéré Forum (http://www.tenere.co.uk/forum/index.php), en mycket trevlig sida för alla XT-gillare. Många lägger upp trådar där de restaurerat sina XT och XTZ. T.ex. så har Yami startat en tråd om sitt XTZ/TDM-bastardbygge.
Som Yamaha-fetischist anser jag naturligtvis att XT Ténéré är tillhör toppen av de tidiga öken-replikorna. Några år senare kom även andra fabrikat med modeller som också de får mig att dregla, t.ex. Honda XRV 650 AT, Cagiva 900 Luckey Explorer och givetvis BMW R 80/100GS P-D, alla är tvåcylindriga.
Last edited: