Det här tycker jag är såå läckert! Jag menar att det måste ju ändå vara en del år sen du åkte runt på en DT, att då återse en likadan och få gosa med kan jag tänka mig är himla mysigt. Jag skulle vilja göra likadant och ser fram mot att få läsa om uppfräschningen. Och det var en jäkla tur att gaffelbenet satt fast i nåt i allafall!
Din XT har vi inte fått se mycket av, hur står det till med den? Hoppas att den körs som det var tänkt, d.v.s. med en kvast av grus efter sig.
Jo, något år var det nog sedan jag sist såg "ur" DTn
Tanken på att köpa på sig en av dom mopparna som var favoriterna när det begav sig har funnits dryga 2 år. Så en dag uppenbarade denna moppe sig, liksom av sig själv. Nån annons fanns aldrig utan den hittade mig.
Perfekt skick för vad jag var ute efter, till en högst rimlig peng. Och precis som nämnt så är det umgänge i garaget då och då som är tanken med den. Har ingen brådska med någonting gällande denna. Det är garagemys som kommer vara grejen.
Delar gärna med mig av moppens framfart och motgångar. Men frågan är om man inte blir lynchad om man startar en projekttråd om en moppe på SH. Och något moppeforum tänker jag inte hänga på. Där är dom alldeles för intellektuella...
XTn och jag fick en lite brokig start. Den var ej startande när jag fick hem den i Januari. Men det löstes efter lite kliande i huvudet. Nån tur i vintras gjordes och köra i snö var kul det lilla jag han prova innan det töade bort. Vinterkörning var planen med den från början.
När våren gjorde entré så tänkte jag ta den till jobbet en dag.
"Klick Klick" var det enda som hördes när jag tryckte på startknappen. Det vart bil den dagen.
Felsökte och hittade att batteriet var slut, så det vart till att köpa ett nytt (Yuasa såklart )
I med det nya batteriet, tryck på startknappen och... Klick Klick. Felsök igen...
Nu visade det sig att XT E modellens standardfel, även drabbat min. Startreläet var kaputt.
När det var bytt hade ganska mycket tid ägnats på den, då den också servats ganska omfattande, och det började bli sent på våren.
Så precis innan jag skulle till att trycka på startknappen så var det lite bära eller brista. Hade nog inte orkat med mer strul just då. Tryck på startknappen och... Tuff tuff. YES!
Sedan dess har den gått som en Yamaha. Perfekt med andra ord. Grus vart det en hel del under sommaren och där trivs vi bra.
Hoppas på mycket snö i vinter
Så här såg det ut tidigt i våras när vi tog en tur.
http://www.sporthoj.com/galleri/bild?id=138154&header=1