tidigare:
RD350 -86 (jolly pipor mm)
GSXR750 -85 race
GSXR750R -89 race (yoshi japan motor)
FZR1000 -87
GSXR1100 -91 (3200mil på en sommar)
GSXR750 -97 race
GSXR750 -98 race
<-- GSXR750 -00 race
KTM Duke II
R1 -04 race
sen tävlade jag på andras hojar:
GSXR750 -02
R1 -02
GSXR1000 -05
Nuvarande:
YZF750R -95 (R7replica, vurpad)
RGV250 -92 ska byggas ihop med ->
RD350
RS250 säljas
CBR954RR X3, bygge.
RGV/RD ska bli kul att köra nästa år, GSXR750R är den jag helst vill ha igen, och R7replican ska byggas upp igen.
Minst saknad är Duken.
Surfade in på tråden om "originalreceptet på Polkagris" för ett par dagar sen och nu hittar man denna!
Hahaha, vilka sköna dudez ni är alltså
Verkligen kul med entusiastprojekt som dessa R1/R6 projekt som ni håller på med!
Keep up the good work!
Räkna med mig först i kön när ni öppnar erat museum
Kan väl för sakens skull också bidra med lite hojhistorik från mig:
(2002) 15 år: Yamaha Dt50R 2002
(2004) 17 år: Yamaha Dt125R 1999
(2005) 18 år: Honda CBR600F 1995
(2007) 20 år: Yamaha R6 2001
(2009) 22 år: Yamaha R1 2002
(2011) 24 år: Kawasaki ZX10R 2004
Som ni kanske ser så har man ju en viss förkärlek för Yamaha faktiskt. Intresset vaknade på allvar i 14års åldern och drömhojen var givetvis R1. Extra kul var det då när man ett par år senare skaffade sig en R1a av samma årsmodell och färgsättning (röd/vit) som moppen man hade
.
En annan sak jag tänkt ta upp tidigare är hur ni som nyligen börjat köra får det att gå ihop sig? Idag verkar det inte duga med hoj och utrustning för 25.000 som det gjorde förr.
Hur är det egentligen, om kommer man glidande med något äldre än en 1000-klubba från -07, blir man utskrattad av polarna då, eller har jag fått något om bakfoten? Jag menar alltså inte att vara elak mot de som vill köra fin hoj redan i från start karriären, utan undrar bara hur man resonerar nuförtiden ang. lån och sånt?
En hel del bortklippt...
En annan sak jag tänkt ta upp tidigare är hur ni som nyligen börjat köra får det att gå ihop sig? Idag verkar det inte duga med hoj och utrustning för 25.000 som det gjorde förr.
Hur är det egentligen, om kommer man glidande med något äldre än en 1000-klubba från -07, blir man utskrattad av polarna då, eller har jag fått något om bakfoten? Jag menar alltså inte att vara elak mot de som vill köra fin hoj redan i från start karriären, utan undrar bara hur man resonerar nuförtiden ang. lån och sånt?
Skulle det funka så illa, så...är det nog dags att om inte säga upp bekantskapen på stående fot så i alla fall att seriöst ompröva den...
Inte mycket till polare isf.
Jag är personligen mer impad av de som påminner om levnadskonstnärer...som trots allt lyckas, trots usla förutsättningar, tack vare uppoffringar ändå lyckas hålla nåt rullande och i skick! Sen kör man ju inge bättre bara för att man har det bättre ställt eller är skuldsatt ända upp till öronen!
Jaha, Laidback, det var det den nyinköpta hall hyllan skulle användas till... Ser ut som bakom disken i välsorterad hojverkstad!!! Kan man serva en Kawa där också, eller får dina R6r utslag då???
ZXR400 -92.
Såld.
ZXR750 -92.
Ombyggd för 100.000kr och därefter totalförstörd av MP-Racing i Billesholm. Pengar i sjön och Mats har fortfarande kvar motorn som han vägrar lämna ifrån sig. Han har slarvat bort den. Hoj=FÖRSTÖRD!
ZXR400 -92.
Trimmad, kitad och såld.
ZXR750R -92.
Förstörd av MP-Racing. Därefter såld och lagas än idag. Hoppas den blir återställd.
ZX-7R -00.
Mint condition. 2000mil nu. Kört Europa runt 2ggr med den. Står i garaget.
ZXR750 -92.
Svensksåld, 2300mil, orört originalskick, mint condition. Körd endast en gång. Museumexemplar i garaget.
ZXR400R -94.
Importerad från Tyskland. Blev stulen på MP-Racing. Hittad. MP-Racing lagade den och blåste mig på 17.000kr. Idag fullkitad.
R1 -08.
300mil. Coolt impulsköp efter jobbet en lördag. Samlar damm i garaget.
ZXR750/900 -92.
Mitt nya monsterbygge som börjar ta form. Hojen var helt slut vid köpet men nyligen omlackerad. Köptes för 25.000kr. Redan lagt 40.000kr. Ska byta bakfjäder, fotpinnar och styrdämpare i år. 15.000kr till. Nästa år blir kåpor. 44.000kr. Året därpå blir sving, fälgar samt div styling: 75.000kr
Ska ner till Sachsenring med den i sommar.
-----------------
Nästa inkommande hojköp: Ducati 1199 Carbon Edition
Suzuki 125 marauder -98/99
Yamaha R1 -02
Suzuki GSXR1000 -07
Yamaha R1 -08
Yamaha R1-09
Suzuki GSXR1000 -07 (nyast är inte bäst..går tillbaka till älskade K7an) =D =D
Suzuki m800 -06
Äger dessa 2 nu:
Yamaha xv1600 wildstar -99
Suzuki GSXR1000 -08
Kan ha glömt någon GSXR1000 =P Fu**ing love'em
Okej, det står 3-3 i matchen mellan R1 och Gixxer 1000. Kommentar?
Alltid
Första R1:an köpte jag innan jag tog kortet bara för att den var snygg i rätt prisklass. Sålde bort den 2 mån senare o köpte K7:a.
Ville sen testa en R1 -08 för att tyckte de var snygga återigen.
Ångra mig inom ett halvår. Tyckte jag skulle testa en -09 då. Värsta köpet jag gjort då jag kände att den gamla K7:an var 10ggr bättre. Så den gjorde jag mig av med på en vecka o köpte en K7:a igen.
Det var en dyr läxa kan jag säga
Så nu blir det inget annat..kommer köpa K7/K8r tills jag döden dör
Men eftersom de börjar bli gamla får jag nog köpa en riktigt fin lågmilare och bara spara i ett hörn inplastad o skyddad tills den dag min nuvarande är slutkörd =P
Tjööp, TJÖÖÖP!!Så nu blir det inget annat..kommer köpa K7/K8r tills jag döden dör
Men eftersom de börjar bli gamla får jag nog köpa en riktigt fin lågmilare och bara spara i ett hörn inplastad o skyddad tills den dag min nuvarande är slutkörd =P
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |