Motorcyklar ska tydligen inhandlas i skov...
Det är lustigt men bara några veckor efter -12:an hittade jag också en -06:a, likadant var det förra året när jag stötte på min XT 500 och 600 med bara några veckor emellan.
R6:an hade gått 1900 mil, så jag hade mina tvivel angående detta med oönskad patina. Den enda egentliga skavanken fanns på bakdelen där plasten lyser svart, rakt ovanför skjutspinnen (syns på bilden). Alltså; skjutsa aldrig på en sporthoj, hur mycket du än lovat krogragget från förra helgen.
Vet inte hur jag ska göra med det, antingen lämna bort för omlack eller köpa en helt ny OEM-bakdel, i övrigt ser hojen skadefri ut.
View attachment 421946
Däremot var den stackars motorcykeln fullständigt behängd med billigt kina-bling. Hittills upptäckt 18-årspimp - hela listan:
* Kedjeskydd i ”kolfiber”.
* Bakskärm i ”kolfiber”.
* Hälskydd i ”kolfiber”.
* Kåpor under styret i ”kolfiber”.
* Korta broms/kopplingshandtag.
* Miniblinkers.
* Mörkt kåpglas.
* Fälgtejp.
* Blaffigt tankskydd, som kan dölja vad som helst.
* Till sist en - visserligen snyggare - regskylthållare som ska bort. Kanske.
Visst kan man lägga bröl-slipon och kraschpuckar till listan, men räknar inte inte riktigt det till just 18-årspimp. Vuxen-pimp?
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om -06:an
, men den har bara en skada och det är ju faktiskt en -06 jag letat efter länge... Men allt detta kina-krafs får ju hela hojen att se billig ut, som nån sämre budgetreplika på skalpellen R6! Hoppas det vänder när hovmekaniker
Matte Johansson skruvat bort all skit och fått på orginaldelarna igen, och så en tvätt och polering på det.