att vara i hojform

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Jag tycker att det är skittråkigt att promenera... kan man inte bränna fett när man springer istället?

Hur ofta ska man promenera/ styrketräna då? Jag väger 84 och bör la tappa minst 5 kg tycker jag.

Visst kan du spring. Lägg dig på 70% av maxpuls, har du ingen pulsklocka så är en bra riktpunkt att kunna snacka med löparkompisen utan att flåsa alltför hårt. Ett riktigt behagligt tempo alltså. När du närmar dig 80-90 procent så bränner du mer och mer kolhydrater.
Anledningen till arr du bränner mer kolhydrater vid högre hjärtfrekvens beror på att de innehåller mindre energi än fett och är därför lättare att "komma åt".

Lycka till!

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Om du hatar kaffe köp coffein tabletter eller ngt annat fettförbrännade jox på typ gymgrossisten käka d på morgonen o ta o spring en runda innan frukost. Sen en stabil frulle efter d. D kan inte misslyckas. Har sett så många lyckas. Har inte läst hela tråden så kanske redan fått tipset

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Näringsbalansen förskjuts enklast genom att äta mindre. Du kan springa dygnet om och ändå inte förbränna nog om du äter för mycket. Ät mindre(kalorier) så kommer fettet att försvinna. Rör på dig samtidigt och det går snabbare.

IGNJATOVIC

Guest
Vem e denna syrra de pratas om..gimme gimme :p

en fd. båtracer som tyvärr blev sjuk =(

Visst kan du spring. Lägg dig på 70% av maxpuls, har du ingen pulsklocka så är en bra riktpunkt att kunna snacka med löparkompisen utan att flåsa alltför hårt. Ett riktigt behagligt tempo alltså. När du närmar dig 80-90 procent så bränner du mer och mer kolhydrater.
Anledningen till arr du bränner mer kolhydrater vid högre hjärtfrekvens beror på att de innehåller mindre energi än fett och är därför lättare att "komma åt".

Lycka till!

Jag har en pulsklocka - min maxpuls ligger på 209... 70 % av det är 150.. och då springer man sakta kan jag lova... om jag springer kring 180 då? är det okej? Jag är rätt högvarvig... tycker inte alls om att springa vid 150... det är ju nästan som att jogga jättesakta... jag brukar ligga runt 170-180 när jag springer...

Om du hatar kaffe köp coffein tabletter eller ngt annat fettförbrännade jox på typ gymgrossisten käka d på morgonen o ta o spring en runda innan frukost. Sen en stabil frulle efter d. D kan inte misslyckas. Har sett så många lyckas. Har inte läst hela tråden så kanske redan fått tipset

Springa innan frukost? Är det verkligen nyttigt? Du menar att jag ska köra samma runda då? Typ 8-10 km? Utan nåt i magen? Vart får man energin ifrån? :S

Näringsbalansen förskjuts enklast genom att äta mindre. Du kan springa dygnet om och ändå inte förbränna nog om du äter för mycket. Ät mindre(kalorier) så kommer fettet att försvinna. Rör på dig samtidigt och det går snabbare.

Tack för tipset!

Wooohaa... då hoppas jag du dricker dom med andakt !

Du få la ta och lägga upp lite före och efter pix :)

Hahaha - det har jag inte tänkt på - men det vore grymt kul - ska fundera på det! Om Swedie tillåter att jag visar upp mitt "sexpack" förstås... vissa tjejer här kan ju bli kåta :arsele :arsele :arsele :arsele :D

Last edited:

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Du ska inte lyssna på allt skräp på tv och i tidningar! Löpning är grymt bra för det ger dig även bättre ork totalt! Men du måste öka lite i träningsfrekvensen till 3-4ggr/vecka och försöka äta regelbundet! Variera även längden och intensiteten i passen så att du en vecka springer långt för uthållighet och nästa kort med högt tempo annars kommer bara kroppen vänja sig och stanna av efter någon vecka! Jag har studerat detta i 3,5 år på universitet så lite koll har jag...

:felämne
Numålarvimedfingrarnapoäng! :fakta

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Kan starkt rekommendera www.kolozzeum.com/forum Mycket bra forum med seriösa träningsdelar, allt om cardio och kost och träning. har hjälpt mig en hel del i min träning att tokläsa runt på forumet! :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Okej - men du svarade aldrig på det där med armhävningarna och situpsen? Hur ofta göra? Göra överhuvudtaget?

Mitt mål - behålla muskler, bränna fett, ännu bättre kondition och ännu bättre uthållighet.

dra ner på kolhydrater:fakta protein och fett lagras bara i fettreserver i viss mängd men i stort sett alla kolhydrater du käkar kan lagras då kroppens system för lagring är bättre anpassade för detta. resten förbränner du genom att fortsätta springa och styrketräna:)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln