Hoztic skrev:Tja!
Idag hände en mycket obehaglig sak när jag körde utanför Gävle. Jag kom från Valbo på väg in mot stan på en kurvig 50-väg (Hagaströmsvägen). I sista backen före skogen kommer jag ikapp en cyklist, som jag rullar förbi, håller ca 10 över hastighetsgränsen. Efter backkrönet ser jag två pers gå över vägen, så jag slår av på gasen och siktar bakom dom, dvs håller mot höger. Då slänger sig plötsligt den bakre av dom ut mitt i vägen framför mig, ställer sig som Donkey kong mitt i vägen, och leker hockeymålvakt! Jag funderar om han tänkte gå tillbaka över vägen, men han har fått för sig att stoppa mig! När jag girar åt vänster följer han efter, så jag fintar och kastar mig åt höger, rullar förbi i vägrenen, några mm från hans armar! Jag hör honom dessutom skrika "...din jävel..."!
Hur fan är man funtad om jag försöker slita omkull en MC?! Och vad fan hade jag gjort honom?! Jag kör aldrig fort där, och jag har inte kört den vägen sen i våras! Jag bor ju inte ens i Gävle!
Jag tänkte polisanmäla honom, men vad ska man säga till polisen? Dom har ju inte mycket att gå på, mer än man i 35-46, mustasch tror jag och mörka arbetskläder...
Nåja, ville mest skriva av mig, var så förbannad när jag klev av hojen att jag höll på att vända ut å in på hjälmen...
Orkar inte läsa hela tråden men har varigt med om liknande själv.
Kommer ute i Lomma, massa folk pga stranden osv. Jag kör hur lungt som helst (gåhastighet) fast jag nog igentligen skulle få hålla högre hastighet pga allt folk. Precis när jag nästan lämnat "folket" får en gubbe för sig att dra av mig från hojen och tar tag i min jacka och vägrar släppa, första tanken blir nått i stil med "säkert nån man känner som ska skoja elr nått" men ikke, i min låga hastighet springer han efter hojen och försöker seriöst dra av mig från hojen och sliter och har sig, när jag börjar haja allvaret i att han verkligen försöker dra av mig slår jag honom halv hårt på armen och skriker väl nått olämpligt, det gjorde så han släppte iaf. Polaren kommer körandes bakom mig och åker förbi honom med avstånd efter att ha sett vad som inträffade. Jag körde LUNGT, lugnare än vad som behöfts nästa men ändå fick han för sig nått. Nått måste ha flygit i honom elr nått för det var precis som han bara försökte dra av mig utan anledning. Jag ville då inte stanna och argumentera vad fean han höll på med då, han verkade ju helt våldsam.