Attackerad!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Hoztic skrev:
Tja!

Idag hände en mycket obehaglig sak när jag körde utanför Gävle. Jag kom från Valbo på väg in mot stan på en kurvig 50-väg (Hagaströmsvägen). I sista backen före skogen kommer jag ikapp en cyklist, som jag rullar förbi, håller ca 10 över hastighetsgränsen. Efter backkrönet ser jag två pers gå över vägen, så jag slår av på gasen och siktar bakom dom, dvs håller mot höger. Då slänger sig plötsligt den bakre av dom ut mitt i vägen framför mig, ställer sig som Donkey kong mitt i vägen, och leker hockeymålvakt! Jag funderar om han tänkte gå tillbaka över vägen, men han har fått för sig att stoppa mig! När jag girar åt vänster följer han efter, så jag fintar och kastar mig åt höger, rullar förbi i vägrenen, några mm från hans armar! Jag hör honom dessutom skrika "...din jävel..."!

Hur fan är man funtad om jag försöker slita omkull en MC?! Och vad fan hade jag gjort honom?! Jag kör aldrig fort där, och jag har inte kört den vägen sen i våras! Jag bor ju inte ens i Gävle!
Jag tänkte polisanmäla honom, men vad ska man säga till polisen? Dom har ju inte mycket att gå på, mer än man i 35-46, mustasch tror jag och mörka arbetskläder...

Nåja, ville mest skriva av mig, var så förbannad när jag klev av hojen att jag höll på att vända ut å in på hjälmen... :huvet


Orkar inte läsa hela tråden men har varigt med om liknande själv.

Kommer ute i Lomma, massa folk pga stranden osv. Jag kör hur lungt som helst (gåhastighet) fast jag nog igentligen skulle få hålla högre hastighet pga allt folk. Precis när jag nästan lämnat "folket" får en gubbe för sig att dra av mig från hojen och tar tag i min jacka och vägrar släppa, första tanken blir nått i stil med "säkert nån man känner som ska skoja elr nått" men ikke, i min låga hastighet springer han efter hojen och försöker seriöst dra av mig från hojen och sliter och har sig, när jag börjar haja allvaret i att han verkligen försöker dra av mig slår jag honom halv hårt på armen och skriker väl nått olämpligt, det gjorde så han släppte iaf. Polaren kommer körandes bakom mig och åker förbi honom med avstånd efter att ha sett vad som inträffade. Jag körde LUNGT, lugnare än vad som behöfts nästa men ändå fick han för sig nått. Nått måste ha flygit i honom elr nått för det var precis som han bara försökte dra av mig utan anledning. Jag ville då inte stanna och argumentera vad fean han höll på med då, han verkade ju helt våldsam.
 

Thesod

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Ort
Lidingö
Hoj
Kawasaki ZR7S -01
pratade lite med åklagaren om vad som gällde där, och om man känner sig hotad till livet så får man nyttja självförsvar. Jag var snarare förvånad/chockad då jag trodde att det var någon som behövde hjälp, inte att det var någon som trodde det var en röd drake som kom åkande... =)
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Padde skrev:
Orkar inte läsa hela tråden men har varigt med om liknande själv.

Kommer ute i Lomma, massa folk pga stranden osv. Jag kör hur lungt som helst (gåh...........


Han trodde nog att det var en moppe, det är ju inte helt ovanligt att gubbar gör så mot mopeder.

Det hände dock aldrig mig men jag hade stannat och frågat vad han höll på med.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
MattE. skrev:
Han trodde nog att det var en moppe, det är ju inte helt ovanligt att gubbar gör så mot mopeder.

Det hände dock aldrig mig men jag hade stannat och frågat vad han höll på med.

Läs längre ner, Gubben var nicht normal. Han var kraftigt våldsam, och det blev ju inte lite värre då jag slog honom ganska hårt på armen/axeln. Jag bara körde därifrån skulle det hänt idag (detta var för iaf 2 år sedan) skulle jag också stannat. :hihi
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
ehh?

Ja, varför inte?
Förstår inte frågan.
/T


FUBAR skrev:
Tänk om det är en gammal tant på 90 år som blir rädd och ställer sig på gasen, ska man åtala henne för misshandel då eller?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top