Attackerad!

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Pluggen skrev:
Då förstår jag vad du menar, det jag menade var det verkar som att folk inte fattar att deras agerande kan ställa till ett helvete för både för hojåkaren och sig själva.

Micke

:tummenupp
 
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda XL600R -83
the Duke skrev:
Jag tog gubbens reg-nummer och slog upp på vv hemsida.
Ringde och skällde ut den jäveln.

He he, helt rätt :yoparty

Sätt gubben på plats,
och fattar han inte så sätt på cross-däcken och plöj hans gräsmatta
(om han har en sådan....)
 

Paradoxy

Guest
loser skrev:
Det roliga var att han var så exalterad när han vevade att han förträngde att han hade en liten "f*ttslickarhund" i koppel som rycktes än hit, än dit när lilla gubben gestikulerade. Stackars vovve, tänkte nästan stanna och anmäla honom för djurplågeri. :rolleyes:



:rofl :rofl :rofl


HAHAHA, skrattar så jag gråter!!!

:rofl :rofl :lol
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
TM skrev:
Varför stannar ni inte & frågar vad dom vill med sitt viftande/gestikulerande/DonkeyKong:ande (undantaget exiteme)?
Det skulle jag ha gjort iaf (i synnerhet om jag anser mig hållit mig någorlunda inom hastighetsbegränsningen eller trafiksituationen). :va

skulle jag med gjort.. "donkey kong" kanske hade en polare som fått hjärtinfarkt precis i diket eller nåt och ville bara låna mobil att ringa ambulans? :confused:
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
sven666 skrev:
skulle jag med gjort.. "donkey kong" kanske hade en polare som fått hjärtinfarkt precis i diket eller nåt och ville bara låna mobil att ringa ambulans? :confused:

Nja, dom (donkey kong å hans polare) gick lungt över vägen, tills jag kom, då kastar han sig efter mig å skriker "DIN JÄVEL". Det är INTE ett bra sätt att säga "kan du stanna å hjälpa mig, min kompis mår inge bra"...
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Visst är de kul...

Har hänt mig också... första dagen jag fick hem min cbr 600 så blev man lite sugen på att testa den. Detta var hemma på landet, där går de en fin raksträcka utanför huset. Så jag kommer och laddar på där i en 200++ och när jag vänder för att köra hem igen. Så kommer grannen ut i full fart och ska ställa sig i vägen!?!??!?!?!?!? :kocko , när jag gör runt en 150... :fatta! .

Kunde väl gåt över och skällt på mig sen, när jag hade åkt klart..... :hihi
 

Akilles

Ninja
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
ZX-10 R 04
Hände mig också något liknande i somras. Blev ganska uppskakad efteråt!!

Körde hem från stan en vanlig måndagkväll kl 2300 ungefär. Tar en annan väg än "rakt fram" som är närmast till min bostad, för där brukar polisen stå. Kör in på denna vägen, den är rak och man ser långt, då ser jag att det står en bil som parkerat på trottoarkanten på vänster körfält 150 meter fram. Det står 3 individer precis vid bilen, så jag tänkte att det kanske är polisen som står där, saktar ner från 120 till 60, kommer närmre sänker till 50 just in case. När jag är 80 meter ifrån, så ser jag hur en utav killarna går sakta ut mitt i vägen. Ställer sig där medan hans två polare blockerar vänstra körfältet. Saktar ner till 30, kommer närmre, 20 meter ifrån, då sätter han upp ena handen som att jag ska stanna.

Gör detta, fast med en buffertzon på 15 meter, då ser jag att det är en svart BMW med tonade rutor, de tre killarna är inga poliser, utan n-vandrare. Killen som står mitt i gatan, börjar gå framåt, samtidigt som hans ena polare (som gått tillbaka till BMW:n) börjar rota snabbt i bagaget på BMW:n. Jag börjar ana ugglor i mossen. Killen är nu 10 meter ifrån min hoj och fortsätter gå mot mig.

Jag tänker jättesnabbt att de kanske vill bara ha hjälp med bilen, tänker även jättesnabbt att de kanske vill någonting helt annat.

Bättre att ta det säkra före det osäkra, lägger i ettan ifrån friläget, gasar till rejält, snubben flyttar sig inte, börjar då dra hojen direkt åt vänster, då märker jag att killen som stod i vänstra körfältet försöker sluta till, killen mitt i gatan slänger sig efter mig och får tag i min axel, men eftersom jag accelererar fick han inget grepp och handen flög bort fort, tittar fort i backspegeln och ser att killen vid bagaget hade plockat fram nåt, men hann inte se vad det var.

Undrar än idag vad de ville och vad som skulle hänt om jag hade låtit killen kommit fram när jag fortfarande stod stilla :confused:
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
En "granne" nga hus längre bort (bor på landet så avstånden är lite längre) gick ut mitt i vägen, o då är vägen så smal så det är knappt att två bilar kan mötas, och skrek o gormade. Idiot..han kunde mycket väl ha blivit överkörd då vi var många motorcyklar som kom efter.. Han trodde nog bara att det var en.. Han visste ju vart vi bor..bara att komma o hälsa på...*fegis*
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Oljud!

En sak är väl ganska säker; Åker man med ett välljudande avgassystem så retar man upp flera personer än med ett orginal. Det betyder dock inte att man kör för fort för det. Åker man orginal eller med bara lite mer ljud så kan man gasa ganska mkt innan nån reagerar.

Men nu ska man ju inte åka fortare än man får.

Ett lagom mastigt ljud är trots allt det "skönaste".
(98 dB (A) med slipon på FZR1000 låter snällt jämfört mot ca 102 dB (A) med slipon på Blackbird)
 

niss3n

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
nowhere
Hoj
dnepr
Gubben gjorde helt klart fel men tob har rätt i sina tankar. Om ni håller normal hastighet så är det självklart inte erat fel men ni måste fatta att bilister kan bli sura om ni kör om dem på bakhjulet osv, även om de överreagerar. Kör inte som en bil (mc) tjuv bland folk, gör det på bana istället så slipper ni riskera andras och era egna liv
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
RwE skrev:
kan ju bero på Medias Fokus på oss som nåt slags kriminellt skikt... och folk tror att dom är civilt rättsrådiga!! :fakta


Gör du 150-200 på 50-70 väg så är du kriminell och borde spärras in...finns inga om eller men.

Eller mer realistiskt: få kortet uppeldat :rolleyes:
 
Last edited:

Thesod

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Ort
Lidingö
Hoj
Kawasaki ZR7S -01
På midsommarafton (av alla dagar) kom jag åkande, med bilen som tur var, alldeles i närheten av där jag bor. Kommer åkande upp för en krokig backe här, 30-väg, kör relativt lagligt, och ser helt plötsligt att det står en snubbe mitt i vägen och viftar med armarna. Tänkte att "nu jävlar har det hänt något", så jag saktar ner. När jag är några meter ifrån honom så blir han helt galen! Första tanken: "SHIT!"
Trycker ner kopplingen och börjar rulla bakåt... Då plockar han upp ett järnrör och dunkar det i motorhuven... Då åker backen i, och det är full märla backandes nedför den krokiga backen... Självklart kommer röret flygande mot framrutan, men vindrutetorkarna tog den smällen. Backar 100-150 meter, ut på en annan väg och ringer snuten...
tog 10 minuter innan en piketbuss och tre bilar kom, mötte upp med dem då jag hade åkt och plockat upp två polare för att att åka tillbaka till platsen ifall någon unge eller liknande skulle komma ivägen...
Det krävdes åtta poliser för att få ner honom på marken, men det blev rättegång på det hela - fick 5000:- för kränkning och 1500:- för bucklan i motorhuven (gammal bil).
Snubben hade fått en amfetaminpsykos, tog visst flera dagar innan den släppte, han låg nedsövd i 2 dygn...
jävla dåre...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Thesod skrev:
På midsommarafton (av alla dagar) kom jag åkande, med bilen som tur var, alldeles i närheten av där jag bor. Kommer åkande upp för en krokig backe här, 30-väg, kör relativt lagligt, och ser helt plötsligt att det står en snubbe mitt i vägen och viftar med armarna. Tänkte att "nu jävlar har det hänt något", så jag saktar ner. När jag är några meter ifrån honom så blir han helt galen! Första tanken: "SHIT!"
Trycker ner kopplingen och börjar rulla bakåt... Då plockar han upp ett järnrör och dunkar det i motorhuven... Då åker backen i, och det är full märla backandes nedför den krokiga backen... Självklart kommer röret flygande mot framrutan, men vindrutetorkarna tog den smällen. Backar 100-150 meter, ut på en annan väg och ringer snuten...
tog 10 minuter innan en piketbuss och tre bilar kom, mötte upp med dem då jag hade åkt och plockat upp två polare för att att åka tillbaka till platsen ifall någon unge eller liknande skulle komma ivägen...
Det krävdes åtta poliser för att få ner honom på marken, men det blev rättegång på det hela - fick 5000:- för kränkning och 1500:- för bucklan i motorhuven (gammal bil).
Snubben hade fått en amfetaminpsykos, tog visst flera dagar innan den släppte, han låg nedsövd i 2 dygn...
jävla dåre...

Vad skulle hänt med dig rent rättsligt om du hade kastat i ettan och kört på/över honom? Räknas det som självförsvar?
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
FUBAR skrev:
Vad skulle hänt med dig rent rättsligt om du hade kastat i ettan och kört på/över honom? Räknas det som självförsvar?
Nej, Misshandel, vårdslöshet i trafik åker nog du på.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
FUBAR skrev:
Vad skulle hänt med dig rent rättsligt om du hade kastat i ettan och kört på/över honom? Räknas det som självförsvar?

:rofl

Nära ett halvt ton metall och 4 "krosshjul" mot en människa räknas nog inte som självförsvar...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
TukTuk skrev:
:rofl

Nära ett halvt ton metall och 4 "krosshjul" mot en människa räknas nog inte som självförsvar...
Tänk om det är en gammal tant på 90 år som blir rädd och ställer sig på gasen, ska man åtala henne för misshandel då eller?
 

HILL

onanist
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Honda X11
Maax skrev:
Gör du 150-200 på 50-70 väg så är du kriminell och borde spärras in...finns inga om eller men.

Eller mer realistiskt: få kortet uppeldat :rolleyes:

Visst jag kan förstå om man blir förbannad om man kör lagligt och blir utsatt för ett mer eller mindre mordförsök. Men Hojåkare som kör som fan inne i stan eller i samhällen med hus, barn och djur gör ju sig skylldiga till ett mist lika allvarligt brott. Fan skulle någon av er vilja leva med att man har kört ihjäl en unge bara för att man ligger och tokeldar mitt i stan??
Om man nu inte bryr sig om andra så kan man ju tänka på sig själv, tror inte man mår så bra efter en sådan händelse speciellt inte om man har kört som en jävla idiot.

Nej, skärpning tänk efter var ni ligger och tok kör. Klart man eldar på ibland det e ju en del av grejen med att köra hoj, men man behöver fan inte köra som en idiot inne i samhällen osv.
 

njelger

Guest
Men är det nån som vet vad som händer om en person hoppar ut för att skrämmas och man sen kör omkull o skadar sig? Säg att det sker på 30-väg och du kör 37. Har vem som helst rätt att skrämma omkull dig? Och vad händer om man håller hastigheten?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top