Hände mig också något liknande i somras. Blev ganska uppskakad efteråt!!
Körde hem från stan en vanlig måndagkväll kl 2300 ungefär. Tar en annan väg än "rakt fram" som är närmast till min bostad, för där brukar polisen stå. Kör in på denna vägen, den är rak och man ser långt, då ser jag att det står en bil som parkerat på trottoarkanten på vänster körfält 150 meter fram. Det står 3 individer precis vid bilen, så jag tänkte att det kanske är polisen som står där, saktar ner från 120 till 60, kommer närmre sänker till 50 just in case. När jag är 80 meter ifrån, så ser jag hur en utav killarna går sakta ut mitt i vägen. Ställer sig där medan hans två polare blockerar vänstra körfältet. Saktar ner till 30, kommer närmre, 20 meter ifrån, då sätter han upp ena handen som att jag ska stanna.
Gör detta, fast med en buffertzon på 15 meter, då ser jag att det är en svart BMW med tonade rutor, de tre killarna är inga poliser, utan n-vandrare. Killen som står mitt i gatan, börjar gå framåt, samtidigt som hans ena polare (som gått tillbaka till BMW:n) börjar rota snabbt i bagaget på BMW:n. Jag börjar ana ugglor i mossen. Killen är nu 10 meter ifrån min hoj och fortsätter gå mot mig.
Jag tänker jättesnabbt att de kanske vill bara ha hjälp med bilen, tänker även jättesnabbt att de kanske vill någonting helt annat.
Bättre att ta det säkra före det osäkra, lägger i ettan ifrån friläget, gasar till rejält, snubben flyttar sig inte, börjar då dra hojen direkt åt vänster, då märker jag att killen som stod i vänstra körfältet försöker sluta till, killen mitt i gatan slänger sig efter mig och får tag i min axel, men eftersom jag accelererar fick han inget grepp och handen flög bort fort, tittar fort i backspegeln och ser att killen vid bagaget hade plockat fram nåt, men hann inte se vad det var.
Undrar än idag vad de ville och vad som skulle hänt om jag hade låtit killen kommit fram när jag fortfarande stod stilla