Attackerad!

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Vad är det ni undrar över?

Kurt skrev:
Det är fel att försöka stoppa motorcyklister!

...men jag undrar VARFÖR det blir vanligare och vanligare med hostila handlingar från vanligt folk mot motorcyklister. :va

Jag hoppas att du var lite lätt ironisk i ditt inlägg.
Jag är inte ett jävla dugg förvånad om folk beter sig mot sporthojsförare.
Läs inläggen från idioterna som inte har en jävla aaaaning om varför snuten drar kortet när dom bara wheelar i 150 knyck, stuntar som om dom vore helt ensamma och använder allmän väg (just det, allmän! om ni fattar vad det betyder) som sin privata bana. Om ni inte ser varför sånt här händer är ni bara sorgliga ursäkter för hojåkare. Om ni inte ser varför det händer så se på er egen jävla generalisering när det gäller poliser, allt i uniform är snutjävlar som är ute efter er stackars supermän som kan uuuiiiila var som helst, hur som helst och ändå göra det med full, för att inte säga mer än full , säkerhet.
Självklart är det här folk som har råkat ut för era eller nån annas jävla dumheter och har ruttnat på hjärndöda självmordspiloter som anser det vara självklart att köra som svin genom samhällen och när som helst straffa bilister med en avkickad backspegel för förseelser man själv bedömer som straffbara.
Sorgligt är inte riktigt rätt beskrivning på dom som till ioch med länkar till moppeforum eller vafan det är och säger att moraltanterna ska hållas där istället, så jävla insnöade att dom inte inser att det är dom själva som genom sitt agerande hör hemma där.
Jag blir bara så trött på allt "tyck synd om mig, jag uiiilade bara i 150 och nån tröttnade till slut, eller snutjävlarna tog mig".
Jag blir bara så trött.
/T
 

Snorfen

Guest
wonderwizard skrev:
jodå.. det bor massor av hoj åkare i valbo.. men de jag känner till kör inte sporthojar.. (min far, farbror & deras polare kör bara mindre husbilar på 2 hjul)

Låter bra det!Så man har lite folk att snacka med om man orkar sig ut ur boningen när man är läxfri. Inget ont om grannskapet men rullatorer och ämnen om vad man kan keka med löständer är inget jag har kommit till än trots relativt hög ålder.... :lol
Men trist att en del inte tänker till,själv råkat ut för fyllskallar som ska visa sig tuff för polarna och hoppa ut i vägen...
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Hoztic skrev:
Då slänger sig plötsligt den bakre av dom ut mitt i vägen framför mig, ställer sig som Donkey kong mitt i vägen, och leker hockeymålvakt! Jag funderar om han tänkte gå tillbaka över vägen, men han har fått för sig att stoppa mig! När jag girar åt vänster följer han efter, så jag fintar och kastar mig åt höger, rullar förbi i vägrenen, några mm från hans armar! Jag hör honom dessutom skrika "...din jävel..."!


Inte kul att träffa på dessa dårar i trafiken :kocko

Själv skulle jag nog peta ner några växlar och dra upp cykeln på slangen och sikta in mig mot gubben.

Med ett framhjul 2 meter upp i luften accelererande mot sig så skulle han troligen flytta på sig :hihi
 
Last edited:

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Hoztic skrev:
... ställer sig som Donkey kong mitt i vägen, och leker hockeymålvakt!... :huvet

Verkar vara ganska många som råkat ut för liknande saker, motorcyklar är tydligen inte särskilt avskräckande.
Skulle "fotgängarna" bete sig likadant ifall vi körde SUV...?

Har också fått ut en Donkey Kong JR framför hojen. Blinkade med helljuset på en snubbe som travade rakt ut mot röd gubbe (jag hade grönt). Detta var tydligen ett fruktansvärt grovt övertramp från min sida, trots att jag saktade in och lät honom gå över i lugn och ro (han pratade i mobiltelefon samtidigt).

När han var framme vid trottoaren på andra sidan, fick han plötsligt spelet och kastade sig med ett vrål ut tillbaka ut mitt i vägen. Lyckades väja med en hårsmån, men passerade så nära att jag hörde honom säga "Näe, det är lugnt" till någon undrande i mobilen.
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Hadde en vild disskution om detta med att slänga grejer på MC förare och Bilar med en jobbar kompis.
Han bor utmed en av stans goa kurviga vägar, och brevlådan sitter precis intill vägen i en halv skymd kurva.
Han har sparkat fotbollar på MC förare och sten på bilar som kör för fort förbi hans tomt.
Och han brukar slänga ut grus i kurvan också.
Frågade vad han skulle göra den dagen han orsakar en olycka pga av sitt betende.
Det är bara att spela oskyldig säger han då! :dummer
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
:mad: fan jag hade tvärnitat get han en smälljävel så han svalde gomseglet! låt knogmackorna regna över dessa idioter....nöjde mig med att sparka bort en bakspegel förra året..
-P-nutz
 

Bifogat

  • Spiderman-2002-02-17-1843-30.jpg
    Spiderman-2002-02-17-1843-30.jpg
    18.8 KB · Visningar: 332

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
CALLAHAN skrev:
...sparkat fotbollar på MC förare...sten på bilar...slänga ut grus i kurvan...bara att spela oskyldig...

Frågan är dock om han mår särskilt bra, efter att i värsta fall lyckats genomföra ett mer eller mindre planerat dråp?

Det kan ju dessutom drabba någon han känner...
 

KlotErik

Pronto
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Ekerö
Hoj
R1100 GS
Håll ställen som valbo, hagaström och lexe jävligt kort, det bor ju enbart cp:n där! :fakta
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vallentuna Centrum, sen kväll, mitten av 90-tal:

En medlem i wheeliejenget wheeeeeelar förbi jengen som henger i Tuna City, alkoholiserad raggare (jeansjacka) ska vara hjelte och stoppa, slutar med ambulans och bruten arm - för all-kissen.

Det som var skoj var att föraren av den lila-rosa bågen kom ner 10 minuter efter i civila kläder och låtsades vara nyfiken på vad som hänt. Och det absolut festligaste var att de råkade känna varandra men wheeeeeelie-snubben mörkade och erkände inget (då i alla fall).
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Hoztic skrev:
Tja!

Idag hände en mycket obehaglig sak när jag körde utanför Gävle. Jag kom från Valbo på väg in mot stan på en kurvig 50-väg (Hagaströmsvägen). I sista backen före skogen kommer jag ikapp en cyklist, som jag rullar förbi, håller ca 10 över hastighetsgränsen. Efter backkrönet ser jag två pers gå över vägen, så jag slår av på gasen och siktar bakom dom, dvs håller mot höger. Då slänger sig plötsligt den bakre av dom ut mitt i vägen framför mig, ställer sig som Donkey kong mitt i vägen, och leker hockeymålvakt! Jag funderar om han tänkte gå tillbaka över vägen, men han har fått för sig att stoppa mig! När jag girar åt vänster följer han efter, så jag fintar och kastar mig åt höger, rullar förbi i vägrenen, några mm från hans armar! Jag hör honom dessutom skrika "...din jävel..."!

Hur fan är man funtad om jag försöker slita omkull en MC?! Och vad fan hade jag gjort honom?! Jag kör aldrig fort där, och jag har inte kört den vägen sen i våras! Jag bor ju inte ens i Gävle!
Jag tänkte polisanmäla honom, men vad ska man säga till polisen? Dom har ju inte mycket att gå på, mer än man i 35-46, mustasch tror jag och mörka arbetskläder...

Nåja, ville mest skriva av mig, var så förbannad när jag klev av hojen att jag höll på att vända ut å in på hjälmen... :huvet



Är det backen som går vid vattentornet där? åker där ett par gånger i veckan med bilen då jag bor i valbo.Vet att det är nån som har hållt på under sommaren med att lägga stengång m,m vid en kåk där som ligger på högra sidan där(om du kommer ifrån valbo) kanske nån av dom :tomten som försökte leka stålmannen :3freak
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Markus skrev:
Vallentuna Centrum, sen kväll, mitten av 90-tal: [klipp]

Undra vilka de inblandade var, det fanns ju inte så många "korvas-raggare" & Mc-Outlaws. En hint kanske? :va
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
loser skrev:
Hände en rätt kul grej i höjd med KMK på strandvägen, på väg ifrån jobbet igår. En liten monokelprydd blåblodig adelsfarbror i värsta stassen står och hoppar och viftar när jag kommer åkandes (liiite för fort kanske, men inte mycket). Det roliga var att han var så exalterad när han vevade att han förträngde att han hade en liten "f*ttslickarhund" i koppel som rycktes än hit, än dit när lilla gubben gestikulerade. Stackars vovve, tänkte nästan stanna och anmäla honom för djurplågeri. :rolleyes:

"f*ttslickarhund" jag skrattar åt sånt. Vet inte varför. Skitroligt!
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Kurt skrev:
Det är fel att försöka stoppa motorcyklister!

...men jag undrar VARFÖR det blir vanligare och vanligare med hostila handlingar från vanligt folk mot motorcyklister. :va

Tänk om han va civil POLIS?!? :skrämd

Citat från : http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91336&page=1&pp=80

Kurt skrev:
Efter polisanmälan har jag fått ett brev hem där man kunde läsa att förundersökningen nedlagts i brist på bevis. Det har jag full förståelse för.

Återigen, det finns små och stora brott. Jag anser inte att alla brott är värda mina skattepengar.


Jag har full förståelse för din incident men kanske lika bra du lägger ner anmälnings planerna.
Bespara oss våra skattepengar!
Alla snutar är inte svin...lr öh..
:3freak

ja, jag har för mkt fritid
 
Last edited:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
om gubbarna hinner reagera och hoppa ut i vägen betyder det bara att du körde för sakta :fatta!
öka till nästa gång du åker där så ska du se att han inte hinner ut! :hihi

Nä allvarligt, du skulle ha stannat och skällt ut gubben ordentligt dom brukar backa om man ryter i ordentligt!
 

kamoer

femhalva is the shit
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1 med wattlänk och k-kam
råkade ut för en lustig sak för 4-5 år sedan när jag var ute och åkte hoj.
körde genom Runtuna, ligger utanför Nyköping. jag vred på lite på 1-2'an över ett krön, nedanför krönet står en joggare mitt i vägen viftandes och gapandes :kocko .

helt klart ville han att jag skulle stanna vilket jag också gjorde, innan jag hunnit få av mig hjälmen skrek han: ta av dig hjälmen så ska du få en smäll på käften !
jadu gubbe tänkte jag, slå dig trött, jag har skinnställ och handskar och du har bara en stor käft... :D

efter lite samtalande med honom så kom vi överens om att man skulle ta det lugnt genom samhällen... och nu till saken; gubben är motorcykelpolis och känd i media bl.a för medverkande i trafikmagasinet, P4 etc. Bra att de föregår med gott exempel... snutpajas
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Jag körde den vägen idag.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
tob skrev:
Jag hoppas att du var lite lätt ironisk i ditt inlägg.
Jag är inte ett jävla dugg förvånad om folk beter sig mot sporthojsförare.
Läs inläggen från idioterna som inte har en jävla aaaaning om varför snuten drar kortet när dom bara wheelar i 150 knyck, stuntar som om dom vore helt ensamma och använder allmän väg (just det, allmän! om ni fattar vad det betyder) som sin privata bana. Om ni inte ser varför sånt här händer är ni bara sorgliga ursäkter för hojåkare. Om ni inte ser varför det händer så se på er egen jävla generalisering när det gäller poliser, allt i uniform är snutjävlar som är ute efter er stackars supermän som kan uuuiiiila var som helst, hur som helst och ändå göra det med full, för att inte säga mer än full , säkerhet.
Självklart är det här folk som har råkat ut för era eller nån annas jävla dumheter och har ruttnat på hjärndöda självmordspiloter som anser det vara självklart att köra som svin genom samhällen och när som helst straffa bilister med en avkickad backspegel för förseelser man själv bedömer som straffbara.
Sorgligt är inte riktigt rätt beskrivning på dom som till ioch med länkar till moppeforum eller vafan det är och säger att moraltanterna ska hållas där istället, så jävla insnöade att dom inte inser att det är dom själva som genom sitt agerande hör hemma där.
Jag blir bara så trött på allt "tyck synd om mig, jag uiiilade bara i 150 och nån tröttnade till slut, eller snutjävlarna tog mig".
Jag blir bara så trött.
/T


Ord! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top