KlotErik skrev:Håll ställen som valbo, hagaström och lexe jävligt kort, det bor ju enbart cp:n där!
alla i valbo är inte cp,men tokiga
KlotErik skrev:Håll ställen som valbo, hagaström och lexe jävligt kort, det bor ju enbart cp:n där!
Pluggen skrev:Folk är tamefan inte kloka,:kocko tänker inte folk överhuvudtaget på vilka konsekvenser deras handlande kan få?
Micke
tob skrev:Jag blir bara så trött.
/T
Kurt skrev:Umm... Va?
Fan vad ball du måste tycka att du är...peter the great skrev:fan jag hade tvärnitat get han en smälljävel så han svalde gomseglet! låt knogmackorna regna över dessa idioter....nöjde mig med att sparka bort en bakspegel förra året..
-P-nutz
Disasterpiece skrev:Är det vägen från valbo som går ganska parralellt (hur fan stavas det?) med riks80 eller den från ove jansson mera inne i skogen om man säger? Brukar nämligen åka den först nämnda till skolan så det kan ju vara bra o veta
TM skrev:Varför stannar ni inte & frågar vad dom vill med sitt viftande/gestikulerande/DonkeyKong:ande (undantaget exiteme)?
Det skulle jag ha gjort iaf (i synnerhet om jag anser mig hållit mig någorlunda inom hastighetsbegränsningen eller trafiksituationen).
HenRRik skrev:när vi va 15 så råkade polaren ut för en sån idiot.
kom me sin dakota, en idiot ställer sig mitt ivägen, polaren girar, han följer efter.. pang, han klapp honom med fotpinen. då det var fullt med folk (N-vandrare) så vågade han inte stanna. blev polisanmäld för smitning, snuten tog hans cylle (moppen va så slut att den inte gick utan plugg, snuten klockade den till 36km/h utan plugg...)
Prick i registret, senare k-kort.. Killen som blev "påkörd" slog sig inte. anmälde honom bara för att det var kul. alla hans "bröder" vittnade...
Har inte läst hela tråden, men läste början och kan bara hålla med dom som säger ,stanna och konfrontera idioterna, lovar att 99% kommer att vilja gå hem o sova istället, till dom som "Förstår" pga sporthojars framfart :kocko ,Hoztic skrev:Parallellet... bara ett! e och l förmycket
Det är den från Ove Jansson som mynnar inne i Hagaström. Det va utanför sågen som ligger före vattentornet när man kommer från Valbo. Inte säkert att han jobbade där, han kan ju vart en kund också...
Hoztic skrev:Gör man ett litet tankeexperiment och säger att man kör i 72 km/h (20 m/s) och hojen inkl förare väger 300kg så blir det (300 * 20^2) / 2 = 60 kJ. Eller om man hade kört i 36km/h, 15 kJ.
En studsarkula har en anslagsenergi på ca 3-7 kJ vid mynningen, och får ledigt död på älgar på 100m håll, där den har halva energin. Jag skulle inte stå ivägen för en studsare, sen får man ju ta ställning till om det är bättre att stå framför en mc...
Du har tur du. Din hoj gör ju bara 50 eller?Trött skrev:Har inte läst hela tråden, men läste början och kan bara hålla med dom som säger ,stanna och konfrontera idioterna, lovar att 99% kommer att vilja gå hem o sova istället, till dom som "Förstår" pga sporthojars framfart :kocko ,
Är mordförsök ok för att "någon" har/brukar/kommer att köra för fort? hårt straff för fortkörning det! 30km/h över moralkärringarnas privata gräns =giftinjektion?
Trött skrev:Har inte läst hela tråden, men läste början och kan bara hålla med dom som säger ,stanna och konfrontera idioterna, lovar att 99% kommer att vilja gå hem o sova istället, till dom som "Förstår" pga sporthojars framfart :kocko ,
Är mordförsök ok för att "någon" har/brukar/kommer att köra för fort? hårt straff för fortkörning det! 30km/h över moralkärringarnas privata gräns =giftinjektion?
Nu jävlar , den gör faktiskt 55Peter lots skrev:Du har tur du. Din hoj gör ju bara 50 eller?
Hoztic skrev:Brorsan rullade ut ur garaget, och en cyklist kör in i honom! Brorsan som är vän av ordning skjutsar hem killen, anmäler till polisen osv. Dom anser att det är brorsans fel och ger honom böter. Som min bror är dum nog att skriva på, för då drog dom hans körkort!
Kontentan, han blir påkörd, killen med cykeln klarar sig med blotta förskräckelsen (cykeln kan ha fått skadat framhjul), och anmäler trots att inget hände. DÅ blir han straffad... Självklart ska man inte smita, men ibland verkar det ju lindrigare
SvaraPeter lots skrev:Du har tur du. Din hoj gör ju bara 50 eller?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|