Attackerad!

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Man ska stanna och fråga va faan dom pysslar med.. nå fula bratts i Hofors som sprang ut framför mig och granath_ en gång. Då stanna vi och jag tvinga dom att be om ursäkt :tungan
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
det är bud på ett vristskott i magen i liknande situationer...
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
när vi va 15 så råkade polaren ut för en sån idiot.

kom me sin dakota, en idiot ställer sig mitt ivägen, polaren girar, han följer efter.. pang, han klapp honom med fotpinen. då det var fullt med folk (N-vandrare) så vågade han inte stanna. blev polisanmäld för smitning, snuten tog hans cylle (moppen va så slut att den inte gick utan plugg, snuten klockade den till 36km/h utan plugg...)
Prick i registret, senare k-kort.. Killen som blev "påkörd" slog sig inte. anmälde honom bara för att det var kul. alla hans "bröder" vittnade...


:tummenupp :tummenupp :fatta! :fatta! :fatta! :huvet :huvet
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
(nästan) samma sak hände mej när jag & en kompis åkte genom hofors en kväll. fast då var det en full tonåring, jag "vejade" & fortsatte. men steffo som låg bakom & såg hur jag fick kasta mej åt sidan blev lite arg så han vände & jag efter. killen blev lite skrajsen när man rullade fram & pratade med honom & sen försökte hans kompis skydda honom. men det slutade med en ursäkt & sen åkte vi hem .

EDIT : FAN ATT MAN INTE SKA LÄSA HELA TRÅDARNA :huvet steffo hann före . :huvet
 
Last edited:

Snorfen

Guest
KlotErik skrev:
Håll ställen som valbo, hagaström och lexe jävligt kort, det bor ju enbart cp:n där! :fakta


Örru! Vaaa faan?
Nu fick du mejj å tappa tejprullen! Å hamsterjäveln smet under sängen...
Neru,din jäfvel..kommeru hitåt blire ketting serru...å nacskott! :slicka
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
peter the great skrev:
:mad: fan jag hade tvärnitat get han en smälljävel så han svalde gomseglet! låt knogmackorna regna över dessa idioter....nöjde mig med att sparka bort en bakspegel förra året..
-P-nutz
Fan vad ball du måste tycka att du är... :rolleyes:
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Disasterpiece skrev:
Är det vägen från valbo som går ganska parralellt (hur fan stavas det?) med riks80 eller den från ove jansson mera inne i skogen om man säger? Brukar nämligen åka den först nämnda till skolan så det kan ju vara bra o veta :3freak

Parallellet... :hihi

Det är den från Ove Jansson som mynnar inne i Hagaström. Det va utanför sågen som ligger före vattentornet när man kommer från Valbo. Inte säkert att han jobbade där, han kan ju vart en kund också...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
TM skrev:
Varför stannar ni inte & frågar vad dom vill med sitt viftande/gestikulerande/DonkeyKong:ande (undantaget exiteme)?
Det skulle jag ha gjort iaf (i synnerhet om jag anser mig hållit mig någorlunda inom hastighetsbegränsningen eller trafiksituationen). :va

Tanken slog mig, men dels va jag för förbannad. Dels är det lite ensligt "mitt i skogen", och att då ensam börja bråka med två storvuxna personer, där en av dom verkar sakna alla spärrar känns inte helt hälsosamt. Man måste ju tänka lite på sin egen hälsa också. Men det är förbannat trist att dom får gå ifrån en sån sak helt obemärkt, då lär dom sig ju att det är ok att jaga motorcyklister! :huvet

Gör man ett litet tankeexperiment och säger att man kör i 72 km/h (20 m/s) och hojen inkl förare väger 300kg så blir det (300 * 20^2) / 2 = 60 kJ. Eller om man hade kört i 36km/h, 15 kJ.
En studsarkula har en anslagsenergi på ca 3-7 kJ vid mynningen, och får ledigt död på älgar på 100m håll, där den har halva energin. Jag skulle inte stå ivägen för en studsare, sen får man ju ta ställning till om det är bättre att stå framför en mc...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
HenRRik skrev:
när vi va 15 så råkade polaren ut för en sån idiot.

kom me sin dakota, en idiot ställer sig mitt ivägen, polaren girar, han följer efter.. pang, han klapp honom med fotpinen. då det var fullt med folk (N-vandrare) så vågade han inte stanna. blev polisanmäld för smitning, snuten tog hans cylle (moppen va så slut att den inte gick utan plugg, snuten klockade den till 36km/h utan plugg...)
Prick i registret, senare k-kort.. Killen som blev "påkörd" slog sig inte. anmälde honom bara för att det var kul. alla hans "bröder" vittnade...


:tummenupp :tummenupp :fatta! :fatta! :fatta! :huvet :huvet

Brorsan rullade ut ur garaget, och en cyklist kör in i honom! Brorsan som är vän av ordning skjutsar hem killen, anmäler till polisen osv. Dom anser att det är brorsans fel och ger honom böter. Som min bror är dum nog att skriva på, för då drog dom hans körkort!
Kontentan, han blir påkörd, killen med cykeln klarar sig med blotta förskräckelsen (cykeln kan ha fått skadat framhjul), och anmäler trots att inget hände. DÅ blir han straffad... Självklart ska man inte smita, men ibland verkar det ju lindrigare :huvet
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
Hoztic skrev:
Parallellet... :hihi :tummenupp bara ett! e och l förmycket :tummenupp :hihi

Det är den från Ove Jansson som mynnar inne i Hagaström. Det va utanför sågen som ligger före vattentornet när man kommer från Valbo. Inte säkert att han jobbade där, han kan ju vart en kund också...
Har inte läst hela tråden, men läste början och kan bara hålla med dom som säger ,stanna och konfrontera idioterna, lovar att 99% kommer att vilja gå hem o sova istället, till dom som "Förstår" pga sporthojars framfart :kocko ,
Är mordförsök ok för att "någon" har/brukar/kommer att köra för fort? hårt straff för fortkörning det! 30km/h över moralkärringarnas privata gräns =giftinjektion? :rolleyes:
 
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda XL600R -83
Hoztic skrev:
Gör man ett litet tankeexperiment och säger att man kör i 72 km/h (20 m/s) och hojen inkl förare väger 300kg så blir det (300 * 20^2) / 2 = 60 kJ. Eller om man hade kört i 36km/h, 15 kJ.
En studsarkula har en anslagsenergi på ca 3-7 kJ vid mynningen, och får ledigt död på älgar på 100m håll, där den har halva energin. Jag skulle inte stå ivägen för en studsare, sen får man ju ta ställning till om det är bättre att stå framför en mc...

Hmmm, viss skillnad i kontaktyta, en liten kula och en stor hoj.
Fast det är klart om hojjen hade varit mindre eller kanske med en spets....
Och med tanke på att trådens nivå är lite medeltida så kom jag att fundera
på vad som händer om dessa hade haft en lans med sig när de var ute och
körde (då får man den lilla kontaktytan).
 

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Huddinge
Hoj
hayabusa turbo 06
Trött skrev:
Har inte läst hela tråden, men läste början och kan bara hålla med dom som säger ,stanna och konfrontera idioterna, lovar att 99% kommer att vilja gå hem o sova istället, till dom som "Förstår" pga sporthojars framfart :kocko ,
Är mordförsök ok för att "någon" har/brukar/kommer att köra för fort? hårt straff för fortkörning det! 30km/h över moralkärringarnas privata gräns =giftinjektion? :rolleyes:
Du har tur du. Din hoj gör ju bara 50 eller?
 
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda XL600R -83
Trött skrev:
Har inte läst hela tråden, men läste början och kan bara hålla med dom som säger ,stanna och konfrontera idioterna, lovar att 99% kommer att vilja gå hem o sova istället, till dom som "Förstår" pga sporthojars framfart :kocko ,
Är mordförsök ok för att "någon" har/brukar/kommer att köra för fort? hårt straff för fortkörning det! 30km/h över moralkärringarnas privata gräns =giftinjektion? :rolleyes:

Med tanke på hur samhällsdebaten går så är det nog många som tror att
detta är ett "riktigt brott", man kan bara tycka synd om dessa missanpassade
individer.
Varför försöker dessa inte läxa upp lite lastbilar istället genom att hoppa ut framför.
Då hade dessa forum-trådar snart varit ett minne blott....
 

njelger

Guest
Hoztic skrev:
Brorsan rullade ut ur garaget, och en cyklist kör in i honom! Brorsan som är vän av ordning skjutsar hem killen, anmäler till polisen osv. Dom anser att det är brorsans fel och ger honom böter. Som min bror är dum nog att skriva på, för då drog dom hans körkort!
Kontentan, han blir påkörd, killen med cykeln klarar sig med blotta förskräckelsen (cykeln kan ha fått skadat framhjul), och anmäler trots att inget hände. DÅ blir han straffad... Självklart ska man inte smita, men ibland verkar det ju lindrigare :huvet

Jag har själv flugit över en motorhuv på en som inte tittade sig för när han körde ut. Inte roligt kan jag säga. Men draget körkort är väl att ta i? För brott mot väjningsplikt / Allmänna utfartsregeln? Själv anmälde jag ingeting. Lyckades få med mig en cykel över en ny blank motorhuv = grova repor.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top