Auto Motor & Sport har ett upprop - Bojkotta bilbabes!

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Vilken underbar framtid mänskligheten går till mötes. Som i Demolition man, svär man dras bötesbeloppet automatiskt från kontot med en glättig röst som säger att man ska ha en bra dag. Alla skänker 10% av inkomsten till terrororganisationen Greenpeace. Omskolningsläger byggs där alla som inte är politiskt korrekta hamnar och får läsa genusteori och hållbarhet i 3 år innan de släpps ut bland vanligt folk. Motorcyklar förbjuds för det är faktiskt så att den politiskt korrekta majoriteten via pappa staten bestämt att MC förare inte vet sitt eget bästa...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Måste få svara på detta.
Jag jobbar i spelbranschen, alltså pc/tv-spel osv. Vår största branschmässa heter E3 och ligger i Los Angeles.
Denna mässa hade fullt av "booth babes" i många år. Till slut gick det över styr och alla försökte överträffa varandra vilket ledde till ett mäss-beslut om att denna sorts av "display" skulle förbjudas för att inte smutsa ner branschen mer än vad den redan gjort.

Det är inte bara vårt land som inser att det inte behövs "nakna" tjejer för att sälja diverse produkter.
Men visst, sex säljer och självklart kommer det fler pojkar till ett booth som har snygga halvnakna tjejer än ett som har utvecklare på plats.

Å andra sidan så är det inte pojkarna man vill åt på mässor utan folk som faktiskt investerar i bolagen och i produkterna. :tummenupp

Därför Cosplay exploderat?

yoko_littner_cosplay_i__by_enjinight-d71ie2d.jpg

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vilken underbar framtid mänskligheten går till mötes. Som i Demolition man, svär man dras bötesbeloppet automatiskt från kontot med en glättig röst som säger att man ska ha en bra dag. Alla skänker 10% av inkomsten till terrororganisationen Greenpeace. Omskolningsläger byggs där alla som inte är politiskt korrekta hamnar och får läsa genusteori och hållbarhet i 3 år innan de släpps ut bland vanligt folk. Motorcyklar förbjuds för det är faktiskt så att den politiskt korrekta majoriteten via pappa staten bestämt att MC förare inte vet sitt eget bästa...

Jag håller med...det är inte en ljus framtid om allas gemensamma moralpanik skall tillåtas styra & ställa..

Resultatet närmar sig det du beskriver, ett liiiiitet steg i taget. :(

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag håller med...det är inte en ljus framtid om allas gemensamma moralpanik skall tillåtas styra & ställa..

Resultatet närmar sig det du beskriver, ett liiiiitet steg i taget. :(

Det roliga är att generationen som gnäller över curlade ungdomar själva curlades av skolan hela sin uppväxt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Visst, bejbs är ju vackra att se på men vad fan har de med bilar att göra? Jag tycker det känns lite föråldrat om jag ska vara ärlig. Det är fan sunkigt när man går på mässa. Bara massa sjaskiga gubbar som smygfluktar på de 20-åriga bruttorna. Patetiskt. Jag tycker det suger.

Gud vad löjligt! Det är bara i Sverige, landet mellanmjölk, man kan komma på ett sånt upprop.

Det räcker att åka till Tyskland så är det sånna brudar på vilka mässor som helst, åk längre söder ut och sånna damer står som inkastare.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vänta lite nu, för att rädda kvinnor så behöver vi alltså bojkotta, eh, kvinnor, och förmodligen försöka få dem att bli av med jobben? :va
Visst kan man väl undra vad de gör för nytta där & de jobbar nog inte så förbaskat hårt där de står, men skall man ha det som grund kan vi nog bojkotta & rensa en hel del i offentlig sektor först.

Visst, för jämställdhetens skull kan man ju alltid bojkotta i hopp om att de kan få börja på en mansdominerad arbetsplats som min istället, för en bråkdel av lönen, för fler timmar & mer kroppsligt slitande jobb...

:3freak

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Är det här verkligen ett så gigantiskt problem i Sverige? Brukar inte både svenska mässor och svenska motortidningar vara relativt befriade från lättklädda damer? Kanske med undantag för några mindre mässor och tidningen Scanbike.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det är väl bara några griniga feminister som inte vill ta tag i ett riktigt problem - det är ju jobbigt.

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Jag går på motormässa för att kolla hojar, bilar eller tillbehör.
Där är brudarna bara i vägen.

Vill ni ha hojar eller bilar på sexmässorna??

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det största problemet är att, åtminstone på senaste 2 MC-mässorna, så var brudarna så jävla fula.
Enorma sillisar, thats it. Resten var katastrof.

Känner mig krenGkt! :mattias

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det största problemet är att, åtminstone på senaste 2 MC-mässorna, så var brudarna så jävla fula.
Enorma sillisar, thats it. Resten var katastrof.

Känner mig krenGkt! :mattias

Säg som det är. Du skulle mäta bröstmuskler och blev förbannad för att alla kvinnor hade större än du har :fakta

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tycker mässor över huvud taget kunde förbjudas.

Håller med. Det är ganska skabbiga tillställningar. Förutom en mässa som jag besökte med jobbet för massa år sedan. Hälsa/rehab/dagis eller nåt i den stilen. Inte massa försupna gubbar.

På tal om förbud:
Sao Paulo förbjöd för några år sedan all utomhusannonsering, med gott resultat.
Inklusive skyltar på fastigheter etc. Låter intressant tycker jag.
http://www.newdream.org/resources/sao-paolo-ad-ban

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Håller med. Det är ganska skabbiga tillställningar. Förutom en mässa som jag besökte med jobbet för massa år sedan. Hälsa/rehab/dagis eller nåt i den stilen. Inte massa försupna gubbar.

På tal om förbud:
Sao Paulo förbjöd för några år sedan all utomhusannonsering, med gott resultat.
Inklusive skyltar på fastigheter etc. Låter intressant tycker jag.
http://www.newdream.org/resources/sao-paolo-ad-ban

Ja, för är det något som sao Paulo har bekymmer med så är det just reklam.:tummenupp

Vill man inte stödja en företeelse är det ju bara att skita i att köpa produkten, allt detta prat om förbud får mig att få öststatskänsla....

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Ju mer jag tänkt på det här, desto löjligare och mer patetiskt känns det att vissa/många människor har ett behov av att "booth babes" inte får försvinna från bil/teknik/spelmässor...

Va fan, vill man se tjejer så finns de ju överallt; på stan, på campus, på stranden (snart), på nattklubbar, på sociala events, på gymet, på träningar, i tidningar, på nätet - i alla möjliga storlekar, färger, klädval och positioner...

Varför behovet av att halvnakna tjejer utan intresse eller kunskap för mässans innehåll ska strutta runt där?
Vad har man då egentligen för intresse för mässan? Varför är man där?

Sen alla snälla män överallt som "enbart" tänker på tjejernas ekonomi, jävlar va omtänksamt :rolleyes: verkligen, och otroligt långsiktigt också, 1-4 dagar om året, resten av året lever brudarna i överflöd... :fyllisar

Motsätter att tjejer kan och väljer att jobba som booth babes?
Nej, då har du missuppfattat mig.

Lägga energi på att behålla dem på mässor?
Nej, verkligen inte.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping