Auto Motor & Sport har ett upprop - Bojkotta bilbabes!

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Var på Tokyo Motorcycle Show förra veckan och retar mig mest på dessa "babes".

Att de är där rör mig inte, men de lockar till sig horder av japanska gubbar som ogenerat tar bilder med teleobjektiv. Så till den grad att det inte ens går att komma intill hojar, etc.

Som tur är går det i vågor. Så snart tjejerna tagit ett break är det fritt fram att klämma och provsitta hojar!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...om man lyfter blicken lite från mässbrudarna då...

Hur blir samhället om vi låter minsta gemensamma nämnare av moralpanik styra hela tiden? :va

Inte ett jag vill leva i, det finns ALLTID någon skitnödig jEfel som förfäras över något, oftast å någon annans räkning. Det råder inga brister på lättkrEngKta tomtar i det här landet.

Går vi tillbaka till mässbrudarnna - allt är ju en fråga om - lider personen ifråga eller inte - är det ett ett medvetet val för att ta räkmackevägen genom livet och minimera mängden arbete kontra inkomst?

Själv tycker jag det är rätt smaklöst, men det är min egna åsikt, någon annan kanske gillar det?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
1. Internet, erotikmässan, krogen och jävla ICA-kön är full av brudar. I de senare fallen kan man ofta stoppa kewken i dem. Varför i helvete skulle jag vilja se dem på motormässa?

2. Att så många här värnar om fenomenet är ju lite sorgligt. 1976 luktar det rätt igenom.

3. Det får gärna stå en holltjeftensnygg brewd där, om hon är ingenjör och kan berätta nåt av intresse.

Att dra paralleller till den sydeuropeiska inställning är ju skevt det blir. Kvinnosynen där bygger i grunden på att kvinnor ska städa, laga mat, hålla sig vackra och pleasa mannen. Tämligen platt i min bok.

Haft ett sorts förhållande nåt halvår nyligen med en Italienska och snackat rätt mkt om just det, skillnaden mellan Sverige och sydeuropa ÄR rätt stor. För henne som levt i bägge världar är Sverige enormt mkt bättre i fråga om att erkänna tjejer som personer öht.

Personligen har jag jäkligt svårt för tjejer som gör sig dummare än de är och "accepterar sin roll" som lägre stående och istället spelar på sex. Mutterstyckena på mässorna exemplifierar det rätt bra!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Själv tycker jag det är rätt smaklöst, men det är min egna åsikt, någon annan kanske gillar det?

Hela poängen är väl att vi är rätt många som tycker att det är smaklöst och förlegat. Då framstår ju ifrågasättandet av marknadsavdelningarnas val inför mässor och andra medieaktiviteter som tämligen relevant.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Hela poängen är väl att vi är rätt många som tycker att det är smaklöst och förlegat. Då framstår ju ifrågasättandet av marknadsavdelningarnas val inför mässor och andra medieaktiviteter som tämligen relevant.

Du har nog läst, men inte förstått min frågeställning. :)

Hela poängen är, skall vi hela tiden, utifrån vår egna syn på saker och ting, tala om vad andra skall få eller inte få göra? Förutsatt att människor inte far illa givetvis...vilket inte skulle behöva skrivas, men vi är ändå på SH..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Så, Sverige skall sätta normen för sydeuropa m.m?

Gärna för mig, osäker på hur det skall gå till bara.:)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du har nog läst, men inte förstått min frågeställning. :)

Hela poängen är, skall vi hela tiden, utifrån vår egna syn på saker och ting, tala om vad andra skall få eller inte få göra? Förutsatt att människor inte far illa givetvis...vilket inte skulle behöva skrivas, men vi är ändå på SH..

Eller så ser man saker ur ett större perspektiv än 30 sek framåt.

Idag så ÄR det skillnad på killar och tjejers kompetens, drivkraft och framgång. Genusmaffian (som jag också ofta vill strypa med en sko) vill leka radikaler och tvinga fram en förändring genom att kvotera in kvinnor i bolagsstyrelser osv.. Det är i alla avseenden fel i mina ögon..

Just det HÄR dock, handlar om att sluta framställa kvinnan som just ett smycke i en teknikintensiv värld. Hur omedvetet det än är, så påverkar sånt här både unga föräldrar och unga barn. Det skapar jargong som trots "humor" får viss substans osv,
Man ser redan på spädbarn hur könsrollerna implementeras av vuxna genom att unga pojkar hålls med rygg mot bröst så att de ser världen och förväntas tycka att allt är intressant och häftigt, men unga flickor hålls bröst mot bröst så att de ska få värme och trygghet..

I båda fallen visar studier att det i många fall saknas balans. Pojkar beöver också närhet och trygghet och flickor behöver få sin nyfikhet och upptäckarglädje väckt.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så, Sverige skall sätta normen för sydeuropa m.m?

Gärna för mig, osäker på hur det skall gå till bara.:)

Vi gör det i många andra fall.

En mer relevant vinkel är väl att vi inte borde låta syeuropa sätta normen för OSS.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vi gör det i många andra fall.

En mer relevant vinkel är väl att vi inte borde låta syeuropa sätta normen för OSS.

Det gör dom inte, iaf inte för mig.:tummenupp

Vill inte folk att det skall finnas halvnakna tjejer på mässor är det ju bara att bojkotta den.

Eller för den delen, för de få som absolut måste få informationen via en monter, skicka tjejer.

Faktum kvarstår, sex säljer.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
...och här har vi pudelns berömda.

Varför skall DU få sätta normer för MIG? ;)

Gör jag?

Du får gärna vara en rasistisk neandertalare med electrakomplex for all I care..

Men det är intressant att du ena stunden menar att du tycker det är "smaklöst" men ändå försvarar det så ihärdigt.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det gör dom inte, iaf inte för mig.:tummenupp

Vill inte folk att det skall finnas halvnakna tjejer på mässor är det ju bara att bojkotta den.

Eller för den delen, för de få som absolut måste få informationen via en monter, skicka tjejer.

Faktum kvarstår, sex säljer.

Var du på MC-mässan?

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Gör jag?

Du får gärna vara en rasistisk neandertalare med electrakomplex for all I care..

Men det är intressant att du ena stunden menar att du tycker det är "smaklöst" men ändå försvarar det så ihärdigt.

Jag försvarar rätten att göra/tycka vad man vill...lyft blicken från mässbrudarna.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag skulle ljuga om jag påstod att avklädda bimbos inte attraherar mig.

Du menar att där inte fanns några?

Jag var där i jobb och gick faktikst inte hela varvet ens så går inte i god för det. Men jag blev iaf inte störd av att sikten skymdes i onödan.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag var där i jobb och gick faktikst inte hela varvet ens så går inte i god för det. Men jag blev iaf inte störd av att sikten skymdes i onödan.

Vad bra, personligen avskyr jag någon som försöker avleda uppmärksamheten från de eventuella produkter de har. Känns som om dom döljer något när dom tar till dylika medel, men det är nog bara jag som tänker så.

Ja, om det inte är med mat eller dricka då.:rodnar

Men det ser jag mer som en bonus att kunna ta en bit samtidigt som man går igenom något, intalar jag mig...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag försvarar rätten att göra/tycka vad man vill...lyft blicken från mässbrudarna.

Precis.. Att få göra vad man vill. Borde inte det gälla de tjejer som blir ifrågasatta med "lilla stumpan" när de söker chefsjobb i teknikbranscher också? Borde inte tjejer statistiskt sett va lika intresserade av att bli ingenjörer som killar? Borde inte killar va lika bra sjuksköterskor som tjejer?

Jag är definitivt inte för kvoteringar. Men den långsiktiga och hållbara förändringen bygger på att förändra förutsättningarna för nästa generation, om VI beter oss precis likadant, hur ska nästa generation kunna ändra sig?

Vad du inte fattar, om vi nu lyfter blicken från mässbrudarna, är att din kamp för att låta "alla göra vad de vill" är en del av vad som påverkar min dotters förutsättningar att bli chef om 30-40 år.

Se dig om i världen och jämför manligt / kvinnligt när det kommer till förebilder..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO