RacerBarber
racerbarber
vrid på rullen nästa gång,, så slipper du den här situationen, inget som ja vill rekommendera , men man slipper problemet
Fick du inga papper eller nånting?ber om ursäkt för att jag skriver i gammal tråd.
jag hade lite otur i går, en civilare ensammen i civilbil stoppade mej
ingen annan mätning än polis bilens mätare har använts jag visste inte ens om det var en sur gubbe som skulle skälla ut mej eller polisen ,då han ej hade blå ljus tänt bara flashande extra ljus.
jag har ej erkänt men han ville se på kortet å tog det ju förståss,jag hade kört relativt lagligt ett tag 120 typ på 90 ,då han dök upp utan blåljus så jag tänkte att han inte skulle ta kotet därför gav jag honom det ,dumma jag.
han påstår att jag kört 180 o prutar till 160 dessutom berättar han att han kört 220 för att hinna i kapp mej utan blå ljus :
han har inga papper i bilen överhuvudtaget ,delgivnings bevis,bot inte ens något papper där jag kan godkänna eller förneka händelsen.
dessutom hade jag stannat på en avfart från motortrafik led o stod på utsidan av polisbilen me hojen mitt i vägen typ och jag fick vid 2 tillfällen säga åt honom att jag måste få flytta mej från vägen vilket han sa att jag ej fick men det sket jag i till sist
vad tror ni e jag fucked
ber om ursäkt för att jag skriver i gammal tråd.
jag hade lite otur i går, en civilare ensammen i civilbil stoppade mej
ingen annan mätning än polis bilens mätare har använts jag visste inte ens om det var en sur gubbe som skulle skälla ut mej eller polisen ,då han ej hade blå ljus tänt bara flashande extra ljus.
jag har ej erkänt men han ville se på kortet å tog det ju förståss,jag hade kört relativt lagligt ett tag 120 typ på 90 ,då han dök upp utan blåljus så jag tänkte att han inte skulle ta kotet därför gav jag honom det ,dumma jag.
han påstår att jag kört 180 o prutar till 160 dessutom berättar han att han kört 220 för att hinna i kapp mej utan blå ljus :
han har inga papper i bilen överhuvudtaget ,delgivnings bevis,bot inte ens något papper där jag kan godkänna eller förneka händelsen.
dessutom hade jag stannat på en avfart från motortrafik led o stod på utsidan av polisbilen me hojen mitt i vägen typ och jag fick vid 2 tillfällen säga åt honom att jag måste få flytta mej från vägen vilket han sa att jag ej fick men det sket jag i till sist
vad tror ni e jag fucked
hej vänner
bilen är en civil polisbil,och nix inga papper, han ropa dessutom efter en piket bil som även de saknade paprena som behövdes .
då foreslog han att jag skulle träffas utanför mitt jobb i går kvall för att skriva ,vilket han ju kunde fet glömma,
så han skall ta kontakt med mej i dag eller nått för att jag ska skriva under .
detta kommer absolut inte att inträffa ,hade han haft några som helst bevis så hade jag nog fått se på bio i går
men precis som ni skriver så har allt gått jävligt konstigt till,som det står i era länkar så skall blå ljus användas o jag skall delges,samt inte tvingas kvar mitt på vägen etc
tack för ert stöd i en svår stund
berättar han att han kört 220 för att hinna i kapp mej utan blå ljus :
Men snälla? Bli medlem i ett annat forum än för sporthojjar då
Vet att jag körde för fort! men blir bara fundersam på hur dom kan använde det mätningsättet som dom gjorde... Dom har ju inga bevis igentligen mer än vad dom tyckte deras mätare visade när dom kört ikapp mig.
Måste man köra 170 för att köra om ett par bilar som kör 110
Du får överstiga hastigheten med 10% under omkörningsmomentet har jag för mig. Varför ska dom dra av 10km/h? har jag inte hört talas om...
hur länge blir du av med kortet? fina böter eller?
ganska så natruligt att de fick köra fortare än dig för att komma ikappAprilia DuDe. vi fick köra 190 för att komma ikapp.
kortet tillbaks av länstyrelsen samma dag som mitt mail med redogörelse kom,grisen har förutom att ha gjort sig skyldig till egenmäktigt förfarande dessutom ändrat en av mej innan på skriven kopia,tackar.
vi får väl se vad åklagaren anser i detta,kommer att bifoga hela skrivelsen senare
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|