Personligen tycker jag att det är grymt moget att leka Outlaw på vägarna och sedan blåneka när man åker fast.
Jag stannar varje gång jag blir stoppad. O tro eller ej, men jag får betydligt mindre böter än många skulle tro. Jag vet att jag "bryter mot lagen" genom köra snabbare än tillåtet, men jag har tagit mitt straff varje gång. Min statistik är att jag blivit stoppad xx gånger men bara fått 1 böte och 1 gång indraget körkort. Det var befogat båda gångerna.
Sen har vi ett gäng tillfällen då jag "bara" fick en utskällning o sen nöjde sig polisen med det. Så de är inte såå hemska som man tror. Allt handlar om vilken inställning man har till de. Jag känner att jag har sluppit undan böter ett par ggr tack vare att jag stannade.
Sist men inte minst, det där med neka o dra till rätten. Det är såå 2001 att polisen inte vill till rätten därför skiter de i allt. Tro mig, de har inga problem att dra det till domstol.
Tycker att var o en kan visa hur coola de är genom att stå för sina handlingar. Om ni tänker steget längre, ni tycker att poliserna är idioter som ger er böter o tar ert körkort. Men vem springer ni till när ni får hojjen stulen? O ni är förvånade över deras entusiasm när ni inte ens kan stanna när de blinkar på er.
Sorry för OT:t men blir såå trött på alla dessa "fuck the police" folk..
Jag har suttit i samma sits. Du ombeds att beskriva varför du ska slippa bli av med körkortet.