johan.lindgren
Medlem
Hursomhelst så handlar tråden om hurvida jag kan känna mig det minsta orolig för att kortet blir permanent indraget eller om det sannolikt handlar om 2månader - därefter fritt fram..?
Du får gärna länka till mer exakt var det har med körkortsingripanden att göra. Jag har bara haft med länsstyrelsen att göra, fast det var iofs innan 2010...
Hursomhelst så handlar tråden om hurvida jag kan känna mig det minsta orolig för att kortet blir permanent indraget eller om det sannolikt handlar om 2månader - därefter fritt fram..?
Jag hade inte särskillt mycket att komma med, visste mycket väl medmig att jag hade gjort fel - och insåg ganska snabbt att det var lika bra att ta mitt ansvar.
Bevis och bevis, en uppskattad hastighet från en hastighetsmätare som visar MINST 5 km/h för mycket.
Hur skulle det kännas om verklig hastighet var som mest 99? Då har du blivit ägd.
För att svara på tråden tror jag du får tillbaka kortet efter nån månad, beror väl iofs på hur hårt dom straffar omkörningen.
Edit, dom kanske mäter med gps numera?
Vilket var det dummaste du gjort!
Du ska ALLTID ALLTID ALLTID neka!
Vilket var det dummaste du gjort!
Du ska ALLTID ALLTID ALLTID neka!
Varför? överträdelsen var väldigt självklar, jag std ju inte direkt på bromsen när tunneln tog slut - som jag ser det (som var där) så sitter dom på alla fördelar i en eventuell prövning.
Precis vad jag ville höra, och hade lite på känn
95% som nekar tar ändå sitt straff när väl pappret kommer in som hänvisar till ett rättegångsdatum. Been there - done that..hade ingen vettig (dum) förklaring till min fortkörning
190km/h på 70 väg. Det var inte lite för fort heller .Jag slapp att bli kallad.
Brottet jag var misstänkt för.
190km/h på 70 väg, och grov vårdslöshet i trafik.
Körde rakt in en poliskontroll edit: rakt igenom med låsta hjul
Polismannen stegade upp ett 120 meter bromsspår.
Jag nekade och fick åka därifrån, och eftersom det gått över 2 årsedan så är det preskriberat, fick inte ens ett telefonsamtal eller brev hem.
Prövotiden behöver du inte oroa dig för, den har du bara på din första behörighet. Aldrig på de du tar efter.
När det gäller straffet bör du endast åka på en smärre indragning, mao kan du köra direkt när månaden/månaderna är över.
Som tidigare talare skrev är det 12 månader som gäller när du ska behöva ta om lappen vilket du inte lär åka på för detta.
Ge förövrigt fan i att köra om på fel sida, är det något polisen ser rött på är det en av sakerna...
Låter som ett bra tips det där sista, men ska jag vara helt ärlig så viste jag faktiskt inte att jag inte fick köra så där.
Tunneln är tvåfilig i samma riktning, någon som kan upplysa mer exakt vad som gäller då? Har hört något om att det beror på vilken fil man påbörjade omkörningen i. Aningen pinsamt att behöva ställa frågan, men jag skulle vilja ha ett tydligt svar..
190km/h på 70 väg. Det var inte lite för fort heller .
Näeeee, Provade om brorsans Del-sol var lika snabb som min Skyline..
Det var den inte
Det var innan polisen hade en bötesbudget de var tvungna att dra in varje år!Jag nekade och fick åka därifrån, och eftersom det gått över 2 årsedan så är det preskriberat, fick inte ens ett telefonsamtal eller brev hem.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |