Avanmäla tv-avgift, någon som gjort?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Någon som avanmält avgiften? Kan något "hända", tänker på böter el vad som, om man avanmäler och dom ändå ser att man har tv?

Kostar ju asmycket för något som jag aldrig tittar på. Hade ett svagt ögonblick när gubbjävlen knacka på dörren och frågade om jag hade tv. Tvn stod på och han hörde den, plus att man ser den utifrån. :näsblod

Funderar starkt på att ringa och avanmäla, säga att jag ska tågluffa utomlands el whateva. :rolleyes:

Kollade lite på deras sida men där är bara massa text och det orkar jag inte läsa, sorry lat! :)

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Det är bara att ringa dit och säga att du inte har tv längre. Dom vet att du ljuger, men kan inte göra nånting. Ingenting kan hända. Åt mig sa dom att dom skulle skicka en kontrollant. Jag sa "Ok, hej då.". Det kom aldrig nån.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det är bara att ringa dit och säga att du inte har tv längre. Dom vet att du ljuger, men kan inte göra nånting. Ingenting kan hända. Åt mig sa dom att dom skulle skicka en kontrollant. Jag sa "Ok, hej då.". Det kom aldrig nån.

Ja har haft en jävla idiot gubbe knackandes på dörren EFTER att jag skrivit på och betalt. Vilka rikspuckon! Dom har ju verkligen nada koll.
Då ringer jag i morgon o avanmäler, kanske får mina stålar tillbaka iom man betalar för framtid. :tummenupp

Thnx! :)

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Inga problem, köpte en TV på kortet och var dum nog att inte säga till säljaren att han inte skulle skicka intyget till radiotjänsten.
Fick hem en inbetalning, ringde upp och sa att jag inte köpte TV till mig.

De var även hemma och knacka på, nyvaken i kallingar öppna man med burken påslagen. Slutade med att jag snabbt ringde upp till dem och sa att jag hade kännt mig hotat och han tittade på mitt morgonstånd, så jag vart rädd och skrev på så de tog även bort det.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Inga problem, köpte en TV på kortet och var dum nog att inte säga till säljaren att han inte skulle skicka intyget till radiotjänsten.
Fick hem en inbetalning, ringde upp och sa att jag inte köpte TV till mig.

De var även hemma och knacka på, nyvaken i kallingar öppna man med burken påslagen. Slutade med att jag snabbt ringde upp till dem och sa att jag hade kännt mig hotat och han tittade på mitt morgonstånd, så jag vart rädd och skrev på så de tog även bort det.

HAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHHA! Nu tror jag du ljuger!!! :rofl :rofl :rofl :D :hihi :rofl

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Bara o ringa dit, jag gjorde så när jag drog till Norge i 6 månader o jobbade..

Dock åkte jag dit häromdagen, ringde på dörren o dum som jag var så öppnade jag:huvet
Men har väl betalt sammanlagt 2 av de 13 år sen jag flyttade från kära mor o far, så jag ska väl inte gnälla egentligen...

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj

Dock åkte jag dit häromdagen, ringde på dörren o dum som jag var så öppnade jag:huvet
Men har väl betalt sammanlagt 2 av de 13 år sen jag flyttade från kära mor o far, så jag ska väl inte gnälla egentligen...

Dom är skitofta och knackar på dörrarna här, som tur är bor man bara i ett trevåningshus så grannen bredvid brukar säga till om han ser nån och jag säger till dom. :tummenupp

Kollar alltid innan jag öppnar nu, grrr......hata pejlgubbarna. Stackars människor, dom o jehovas måste vara sveriges minst omtyckta människor. :näsblod

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Dom tog mig en gång när jag just lagat mat, skulle komma förbi någon om ett tag så jag antog att det var han som ringde på. Jag erkände fort att jag hade en tv, åt maten och så ringde jag dagen efter och sa att jag sålt tvn. Jag ljög ju helt uppenbart men som turbojugend säger så kan dom ju som inte göra nånting åt saken.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Om man nu råkar öppna så är det bara o säga att man inte bor där så kan de inte göra så mkt. Gjorde vi alltid på korridoren om kontrollanten kom o sa hej

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Nej, han ska vara glad att jag ialf tog på mig kalsonger.

du kanske inte skulle ha gjort det, så hade du sluppit skriva under. sagt att du hade lite verk i ditt tredje ben och behövde fixa det. :rofl :rofl

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Såg/hörde han tv:n? Annars är det ju bara att ljuga. Fast det absolut bästa är förstås att aldrig öppna åt människor man inte känner igen. Det är fort gjort att man blir nyfiken, men man ångrar sig alltid efteråt.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Om man nu råkar öppna så är det bara o säga att man inte bor där så kan de inte göra så mkt. Gjorde vi alltid på korridoren om kontrollanten kom o sa hej

tack! det var ett jävligt bra tips! :tummenupp

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det var även många år sen jag ens öppnade dörren när någon ringer på. Det är ungefär en gång av hundra som det är någon av värde och om det är det så ringer dom troligtvis och frågar vart man är.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Såg/hörde han tv:n? Annars är det ju bara att ljuga. Fast det absolut bästa är förstås att aldrig öppna åt människor man inte känner igen. Det är fort gjort att man blir nyfiken, men man ångrar sig alltid efteråt.

hahha dom står ju där med sitt block och fula jacka med namnskylt så man fattar ju att d e dom.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...