Dessutom måste vi ha vägar. Vi måste inte ha SVT. Det spelar ingen som helst roll om dom försvinner.
I grund och botten är ju ditt svar helt ointressant i förhållande till frågan. Frågan är vilken rätt du har som individ att sätta dig över demokratiska beslut bara för att du inte tycker om dem. Om du anser att någor behövs eller inte är knappast ett argument som har någon betydelse.
Antalet timmar jag tittar på tv är väldigt begränsat men jag betalar fortfarande inte för att titta utan för att jag äger en TV.
Precis som att du får betala fastighetsskatt också även om du inte bor på adressen.
Jag vill åter påpeka att jag tycker inte att systemet med licens är bra, speciellt som jag är en av de "naiva" aom förlorar då jag följer reglerna, men det är det system som finns.
Egoistiskt kan jag uttrycka det som en undran till dig varför jag ska betala för dig.
vad gäller argumentet om att vägar behövs så mycket mer än tv så tror jag att du skulle haft minst lika svårt att ta bort tv:n ur det svenska hemmet som att skrota alla vägar...
För övrig så anser nästan alla mina vänner att racerbanor är helt onödiga, vilket jag har svårt att argumentera emot, men de får vackert vara med och betala dem också. Vilket jag är tacksam för!