Avanmäla tv-avgift, någon som gjort?

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Var det inte på förslag att alla som har en internetuppkoppling måste betala TV-licens eftersom SVT har börjat sända via Internet?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
det är folk med dator, men jag har min internet till o spela på min xbox som jag har kopplad till min datorskärm :D

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Var det inte på förslag att alla som har en internetuppkoppling måste betala TV-licens eftersom SVT har börjat sända via Internet?

tvlicensen gäller väl för alla manicker som sänder tv eller radio, samt internet. har för mig jag läste det på deras sån lapp. orkar inte leta upp den nu men ska försöka kolla det i mon. om d nu inte står på hemsidan o någon har lust och ork att kolla. :D

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
du kanske inte skulle ha gjort det, så hade du sluppit skriva under. sagt att du hade lite verk i ditt tredje ben och behövde fixa det. :rofl :rofl

:rofl Men tänk om det varit en kvinna, vill ju inte ha en stalker efter mig som är ute efter mitt 3:e ben. Sen att Tv-kontrollanterna är lite konstiga, vill ju inte ha en 55årig enstöring till gubbe efter mig.

Men om det mot all förmodan skulle komma en person med namnbricka och block så ska jag prova bara för din skull.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
:rofl Men tänk om det varit en kvinna, vill ju inte ha en stalker efter mig som är ute efter mitt 3:e ben. Sen att Tv-kontrollanterna är lite konstiga, vill ju inte ha en 55årig enstöring till gubbe efter mig.

du vill inte ha en kvinnlig stalker och inte en manlig stalker, vad vill du då ha för stalker? kräsen blir utan. ;)

var i örebro bor du sa du? :rofl

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
du vill inte ha en kvinnlig stalker och inte en manlig stalker, vad vill du då ha för stalker? kräsen blir utan. ;)

var i örebro bor du sa du? :rofl
Nu har du tvingat mig till att ta ner min stora gran på tomten så ingen kan gömma sig bakom den. Måste nu även ha på ytterbelysningen hela dagen, så nu kommer jag även påverka miljön negativt.

Ps. bor på hemlig ort.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hmmm...Money är TV-kontrollant! :fakta

Intressant tanke, även om inte HON är det, så borde det ju finnas en eller ett par bland alla SH medlemmar.... :va

Påminner lite om historien:

Det var "berättardag" på lågstadiet och fröken bestämde att alla barn skulle berätta vad deras pappor jobbade med.

Lisa berättade att pappa var tandläkare
Olle berättade att pappa var rörmokare
Johanna berättade att bägge hennes mammor jobbade på kvinnojouren

Men Petter, klassen busunge och pratkvarn satt tyst, till sist sa fröken Petter, det är bara du kvar, berätta nu!

"Mja, min pappa dansar naken på gaybar, ibland följer han med andra farbröder hem och då får jag presenter för då tjänar han extra bra"

Fröken blir förskräckt, sliter med sig Petter ut i korridoren och säger "Men Petter då, det är ju förskräckligt, du hade inte behövtt berätta om jag hade vetat det"

"Nja säger Petter, egentligen så gör ju inte min pappa det där, han spelar hockey för Björklöven, men det är ju fan pinsamt"

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
På tal om dörrknackare har man ju råkat ut för några lustiga jävlar genom åren, innan man lärde sig att inte öppna.

En gång kom det nån gubbe som presenterade sig med att säga att han inte skulle sälja nånting utan bara ville göra en undersökning. Dum som jag var släppte jag in honom. Direkt han kommer in säger han "Jag har förresten med mig det här jätte-fina uppslagsverket." (Ja, han råkade ju säkert bara ha med sig det). Jag insåg nu att jag hade blivit förd bakom ljuset och kände en stark lust att hugga honom i ansiktet med kökskniven. Iaf fick jag sitta där i en halvtimme och kolla på alla fina bilder i uppslagsverket som bara kostade 5000 spänn. Man kunde även dela upp betalningen på ett år, och då blev det ju bara 13:50 kr/dag. Bra argument. När jag äntligen fick en syl i vädret och sa att jag inte skulle ha nåt blev han sur som satan och bara gick ut.

En annan gång kom en gubbe som verkligen skulle göra en undersökning. Kommer inte riktigt ihåg vad målet var, men det var nåt samhällsorienterande iaf. Frågorna var "Vad tycker du om det här landet/ledaren/whatever" och så skulle man sätta betyg: Mycket bra, bra, dåligt etc. Jag försökte vara så politiskt inkorrekt som möjligt och satte högsta betyg på alla diktatorer och barbarländer, så han skulle tycka att jag var dum i skallen. Jag trodde att jag lyckades ganska bra tills han helt plötsligt avbryter och säger "Vilka bra åsikter du har! Du verkar vara mycket kunnig." (Jag kan för övrigt inte ett skit om samhällsorientering och är inte särskilt intresserad av politik). Sen frågade han om jag hade nån kompis som hade liknande åsikter som mig som han kunde fara till. Jag kunde knappt hålla mig för skratt, men jag skickade honom iaf till en kompis som jag kände för att jävlas med. Vet inte var han kom ifrån, men det måste ju ha varit nån nazi-version av Sifo.

Sen har man ju förstås råkat ut för Jehovas, Hyresgästföreningen och fan och hans moster.

Kontentan av detta, barn, är att aldrig öppna dörren för främlingar. Man vet aldrig vem man släpper in.

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Intressant tanke, även om inte HON är det, så borde det ju finnas en eller ett par bland alla SH medlemmar.... :va

Påminner lite om historien:

Det var "berättardag" på lågstadiet och fröken bestämde att alla barn skulle berätta vad deras pappor jobbade med.

Lisa berättade att pappa var tandläkare
Olle berättade att pappa var rörmokare
Johanna berättade att bägge hennes mammor jobbade på kvinnojouren

Men Petter, klassen busunge och pratkvarn satt tyst, till sist sa fröken Petter, det är bara du kvar, berätta nu!

"Mja, min pappa dansar naken på gaybar, ibland följer han med andra farbröder hem och då får jag presenter för då tjänar han extra bra"

Fröken blir förskräckt, sliter med sig Petter ut i korridoren och säger "Men Petter då, det är ju förskräckligt, du hade inte behövtt berätta om jag hade vetat det"

"Nja säger Petter, egentligen så gör ju inte min pappa det där, han spelar hockey för Björklöven, men det är ju fan pinsamt"

Nej! nej! det är fotboll i AIK... :7peta

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Nu har du tvingat mig till att ta ner min stora gran på tomten så ingen kan gömma sig bakom den. Måste nu även ha på ytterbelysningen hela dagen, så nu kommer jag även påverka miljön negativt.

Ps. bor på hemlig ort.

vad sa du, att du hade en stor gran mellan benen och ibland satte belysning på den? :confused: du låter ju inte helt normal!

:rofl :rofl :rofl

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
På tal om dörrknackare har man ju råkat ut för några lustiga jävlar genom åren, innan man lärde sig att inte öppna.

En gång kom det nån gubbe som presenterade sig med att säga att han inte skulle sälja nånting utan bara ville göra en undersökning. Dum som jag var släppte jag in honom. Direkt han kommer in säger han "Jag har förresten med mig det här jätte-fina uppslagsverket." (Ja, han råkade ju säkert bara ha med sig det). Jag insåg nu att jag hade blivit förd bakom ljuset och kände en stark lust att hugga honom i ansiktet med kökskniven. Iaf fick jag sitta där i en halvtimme och kolla på alla fina bilder i uppslagsverket som bara kostade 5000 spänn. Man kunde även dela upp betalningen på ett år, och då blev det ju bara 13:50 kr/dag. Bra argument. När jag äntligen fick en syl i vädret och sa att jag inte skulle ha nåt blev han sur som satan och bara gick ut.

Exakt samma sak hände mig för drygt en månad sen!!
Det tog faktiskt ett tag innan man kopplade att han ville sälja något. Men det var ju för att innan jag släppte in han, frågade han ifall jag hade tid att svara på lite frågor. Typ vad jag visste om den nya volvon (xc60), eller vem som vann USA valet osv.
Alltså akutella saker från 2008. Det skulle leda till jobb eftersom jag bättre kunde följa med i diskutionerna på fikarasterna på nya jobb som man kommer till. :va

Varför i hellvete ska jag diskutera saker från 2008? Hör redan nu kommentarerna "Haha, fy fan du är sååå jävla -08" :glömdet

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Den kilen har även varit hos mig!

Tydligen innefattar hans distrikt både Umeå och Lund, torde bli lite resor...:brinnerup

För det kan väl inte vara så att dom lär ut det där som metod för att sälja något, lär ju inte funka på någon...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Va lite inne på att jag skulle av anmäla, men har en stor parabol intill entré dörren så skulle va lite svårt att neka :huvet

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ringde och avanmälde då jag på min skrivna adress inte hade någon TV (tillfällig övernattningslägenhet). När jag sedan flyttade/skrev mig på annan adress fick jag, naturligtvis, ett brev från Radiotjänst. Under åren har jag betalat TV-licens men för tillfället står den på annan i hushållet.

Enda gången jag har blivit riktigt förbannad är när de har ringt på och inte fattat att lägenheten jag då tillfälligt var i var farsans och att de skulle kontakta honom, TV-idioten försvann först efter att jag tyckte att han gott minsann kunde ringa honom om han inte trodde på mig och då vart det jobbigt och han gick.

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...