Avskaffa julen NU

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jul är skit. Brukar supa mig förbi den, men nu måste man väl sköta sig när två av syskonen kommer på besök :hihi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Maverick_ou812 skrev:
Finns bara en bra sak med julen, man kan köpa en julklapp till sig själv...
Köpte ett Scorpion Slip-On idag! Fy fan vilken bra jul det blir i år! :yoparty
Och om 10 dagar är skiten över!

Trango B - du har rätt - julmust är gott!

Lilla_Tingeling - Märks att du inte kör hoj... Fyfan för snö, kyla o halka!

Valmers -----> :pannkyss <----- GSXR1100R
Är det julefrid i ERF stallet?
Jo, men snart måste Team the Botten is Nådd/EMR supa lite ihop. Kanske blir på MC-mässan.

gojje

fuck yeah
Gick med
15 May 2004
Hoj
Vill köpa enduro
äh... ta d lugnt, d blir ju vad man gör den till. Min familj o jag firar jul nu på lördag för på julafton åker alla bort... ibland har vi tall istället för gran.... tycker bara d e mysigt att man samlas några stycken o äter o har trevligt...

såklart man vill ha en present... men vem vill inte d?
men bara nåt lite för sakens skull... :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag tycker det är trevligt med jul, sprit och mat i massor. Dessutom är man ledig i fem veckor, åsså får man roliga julklappar, i år har jag önskat mig GTA San Andreas.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jul suger, ja. Det har den gjort så länge jag kan komma ihåg. Jag bojkottar den och ska fan jobba på juldagen i år igen.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Flamma77 skrev:
Midvinterblot? Någon?
Det här kanske vore något för dig? http://www.samfalligheten.org/
Jag har en morbror som är medlem. Han tror på asa-gudarna. Han har inte firat jul på ca 20 år. Men han brukar dock fira (eller vad man nu ska kalla det) midvinterblot.

Personligen så gillar jag julen. Man smäller i sig en massa mat och ger varandra julklappar. Jag gillar att ge. :)

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Bättre å ha nyårs klappar... då e ju skiten billigare!
Allra bäst köp nåe du vill ha själv ha kul under jul o :fyllisar :fyllisar
Så köper du allt annat under mellandags rea då allt e billigare o ger bort det vid nyår...
Nået snyggt under åt flickan (NEJ JAG TÄNKER INTE MINIMALT Å MEST PÅ MIG SJÄLV) :tuttar :tuttar
Kan man ju kosta på :tungan
Men annars fram med ljus o kulor i en palm o torr asfalt o ljusa sena kvällar!
Då liknar det något!!! :D :D :D

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Honda nx 650
Jul = Aids
Fattar fan inte att man har råd att köpa saker till alla i familjen o lite till,
men det går knappt att köpa saker till sig själv dom resterande månaderna.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Får ju aldrig vad man vill ha i julklapp endå

min önskelista i år

Svart skinnställ
Sidi stövlar
räserhanskar
nya däck till hojen
1 år försäkring betald
ny DVD, som tar alla format

kan sätta en 10:a på att jag inte får något av det :mad:

ähhh sluta med jul kostar bara massa pengar som man kan lägga på sig själv

:tomten vem fan är det här??? inte fan kan han läsa iallafall

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Lilla_Tingeling skrev:
Jag tycker att julen e jättemysig! När man får julpynta och sen bara njuta av den underbara stämningen. :tomten :)
Men det måste vara snö oxå!

// Lena
Håller med dig Ting, julen e verkligen jättemysig!
Man kan bara ta det lugnt och äta gott.. :tomten

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Julen är så överskattad! Köpa presenter bara för sakens skull, känns inte speciellt äkta. Nä, själv ska jag jobba hela julhelgen. Får kanske bli ett litet julbord med kollegan på jobbet, maten är ju trots allt ganska trevlig!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Med tanke på att Julen ändå måste anses vara barnens högtid så blir det lite ointressant när övermogna ungkarlar gnäller. Gör som en annan alltid har gjort förr, gå och sura och vänta på att det ska gå över....... tyst.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
GSXR1100R skrev:
Julen är en plåga, folk stressar och bråkar för att hinna med allt, julefrid är en j-a myt, överallt hör man äcklig julreklam och annat juleskit.

:fakta så sant som det är sagt. FY FAN för julen. :zpy

Ni som tycker det är mysigt.... ekaxt VAD är det som är så mysigt??? Det övergår mitt förstånd. :va

Nää...hit med vår o sommar så att det blir ordning i leden.

//Mad

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Chrille skrev:
Med tanke på att Julen ändå måste anses vara barnens högtid så blir det lite ointressant när övermogna ungkarlar gnäller. Gör som en annan alltid har gjort förr, gå och sura och vänta på att det ska gå över....... tyst.

Tjosan!
Julen var tänkt för att fira Jesu födelse och dra blickarna ifrån de hedniska riterna kring midvinterblotet.
Barnens högtid... :arsele precis som halloween då... (som är en gammal keltisk sedvänja) Firandet är riktat mot habegär och köphysteri. Och allt blir och är så jävla FEL. :huvet Om man måste ha inställningen att julen är barnens högtid för att vara en bra förälder, ska jag inte ha barn. :gnissla

Jag är såååå less... och då har jag ändå en jättetrevlig familj som alltid firat jul utan vare sig skandaler, gnäll eller bråk.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Julen blir väl vad man gör den till, eller? Det är en fråga om inställning. Jag ser fram emot att åka hem och träffa familj och vänner. Käka mycket mat och dricka mycket sprit. Ha kul helt enkelt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Flamma77 skrev:
Tjosan!
Julen var tänkt för att fira Jesu födelse och dra blickarna ifrån de hedniska riterna kring midvinterblotet.
Barnens högtid... :arsele .....

Jag vore en hycklare om jag påstod att jag firar jul för Jesus skull, jag firar jul för familjens och barnens skull. ....och det blir så bra så.

Firar du midsommar runt en stor fallos-symbol eller reser du midsommarstången för att barnen tycker det är kul?

Jul är en av de få högtider då vuxna människor gnäller som 7-åringar med skrapsår, "Jag vill inte...", "Det är jobbigt...", "Köphets..."....
Men vet ni vad? Julen blir precis vad ni gör det till. Vill du vara hemma och sexa på julafton så gnäller ingen på dig för det(utom möjligtvis de du brukar fira med) så varför ska du och alla andra gnällkukar spy galla över oss andra som valt att göra julen till något vi själva vill ha.

Det enda som förstör julen är alla gnälliga jävlar som klagar i 4 veckor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att Jesus föddes är värt att fira. Om inte annat så är det kul att konsumera och att få gåvor.

Men att stressa är ointressant.

Nyår däremot. :mad: Ett jädra hets om vad man ska göra, för att fira att det kommer ett nytt (eller firar man det gamla) år(et). Kallt som fan är det också. Alltid.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Madhonda skrev:
:.....
Ni som tycker det är mysigt.... ekaxt VAD är det som är så mysigt??? Det övergår mitt förstånd. :va
.....

Släktkalas, glada barn, glada föräldrar....Om du väljer att inte ha det mysigt på jul innebär ju inte att vi som gör det motsatta har fel.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA