Avskaffa julen NU

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Chrille skrev:
Släktkalas, glada barn, glada föräldrar....Om du väljer att inte ha det mysigt på jul innebär ju inte att vi som gör det motsatta har fel.

Jag har det mysigt året runt... inte speciellt bara för att det är just jul. :)

Och det tror fan det... att barnen blir glada när dom blir överösta med prylar... nåt annat vore väl konstigt... men mysigt vette fan.

Julen är inte så hälsosam o rolig för dom som är utslagna. Det blir ännu mer påtagligt för dom som är ensamma o hemlösa. När julefriden o lyckan lyser med sin frånvaro. :rolleyes:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Madhonda skrev:
Julen är inte så hälsosam o rolig för dom som är utslagna. Det blir ännu mer påtagligt för dom som är ensamma o hemlösa. När julefriden o lyckan lyser med sin frånvaro. :rolleyes:

Och det är ju så klart tragiskt, men inte ska väl alla andra sitta hemma och deppa för det? Ska vi fimpa midsommar också? Påsk? Och alla de som inte har en grav att gå till på Allhelgona helgen då...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Madhonda skrev:
.....

Det är en bister verklighet, men vet du vad- De har det inte speciellt kul på midsommar, namnsdagar, födelsedagar, påsk eller Lucia heller så det argumentet faller det med. Vi kan inte heller svälta en vecka per månad för att att barnen i Afrika inte har någon mat.

Om barnen bara blir glada för att de får presenter så är det föräldrarnas problem iom uppfostran. Alla barn jag känner tycker det är kul med pynt, pyssel, godis julmat OCH julklappar.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Chrille skrev:
...
Firar du midsommar runt en stor fallos-symbol eller reser du midsommarstången för att barnen tycker det är kul?

Jul är en av de få högtider då vuxna människor gnäller som 7-åringar med skrapsår, "Jag vill inte...", "Det är jobbigt...", "Köphets..."....
Men vet ni vad? Julen blir precis vad ni gör det till. Vill du vara hemma och sexa på julafton så gnäller ingen på dig för det(utom möjligtvis de du brukar fira med) så varför ska du och alla andra gnällkukar spy galla över oss andra som valt att göra julen till något vi själva vill ha.

Det enda som förstör julen är alla gnälliga jävlar som klagar i 4 veckor.

Jag firar inte midsommar för några barns skull, det är ju ett som är säkert. Jag ser heller inget nöje att dansa kring en fallossymbol, det är tillräckligt med manlighetsdyrkan ändå i denna tid. Däremot är det ett perfekt tillfälle att äta och dricka gott med släkten utan att det ska hetsas i en månad innan. :)

Att julen blir som jag gör den, har jag redan listat ut... Men till skillnad från dig, som kan välja att hälla galla över dig själv, genom att gå in på en tråd som heter 'Avskaffa julen NU', kan inte jag komma undan julhetsen som drar igång redan i slutet av november. :brinnerup

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Flamma77 skrev:
...

Att julen blir som jag gör den, har jag redan listat ut... Men till skillnad från dig, som kan välja att hälla galla över dig själv, genom att gå in på en tråd som heter 'Avskaffa julen NU', kan inte jag komma undan julhetsen som drar igång redan i slutet av november. :brinnerup

Den här tråden är helt frivillig. Hade "hata julen"-gnället bara funnits här så hade jag inte ens sagt emot för att det är roligt. Som det är nu är det enda problemet med julhetsen alla julhatare. Det här är mitt sätt att kämpa för en bättre jul.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Chrille skrev:
Den här tråden är helt frivillig. Hade "hata julen"-gnället bara funnits här så hade jag inte ens sagt emot för att det är roligt. Som det är nu är det enda problemet med julhetsen alla julhatare. Det här är mitt sätt att kämpa för en bättre jul.

:D :pannkyss

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
hållundan skrev:

:7peta Hörru !

FÖRSTÖR inte jul dissarnas tråd ....

Dom har det svårt ändå.

,, Rekomenderar alla Julhatare att gå in och ha lite seriöst supande.

Julen är förvisso kvar , men det blir lite gladare :)

HanneZ

Guest
Julen suger, det enda positiva är att man för en stund glömmer bort att man är mitt i vintern p.g.a. att man har så jävla mycket att göra.

När vi ändå är igång så kan vi avskaffa nyår också. Fester med stora förväntningar som blir skit. Lipandes brudar o överfulla grabbar.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Jäkla Grinchar ni är hela bunten.

Snart är det jul :banana

God Jul och Gott Nytt År på er :7peta

Ni är bara snea på julen eftersom ni varit dumma iår och tomten inte kommer till stygga barn, bara därför det vet jag. Fyyyy :tungan

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Madhonda skrev:
:fakta så sant som det är sagt. FY FAN för julen. :zpy

Ni som tycker det är mysigt.... ekaxt VAD är det som är så mysigt??? Det övergår mitt förstånd. :va

Nää...hit med vår o sommar så att det blir ordning i leden.

//Mad

Jag tycker de flesta av livets dagar är ganska mysiga, något som övergår mitt förstånd är folks negativa inställning till allt. Som små gnälliga bortskämda ungar ska det klagas och mås dåligt hela tiden. Skönt att jag inte är sån.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Julklappar suger. Jag kan lika gärna ge bort en femhundring till morsan och farsan och ta emot en femhundring av dem på samma gång. På så sätt kan jag gå ut och köpa mig något jag själv vill ha för femhundra spänn, istället för att få femhundra spänn i form av en ful jävla tröjjävel eller ett hundrapack vita sockor från Intersport eller något annat totalt onödigt som jag inte ens i min vildaste fantasi skulle få för mig att inhandla.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
McB skrev:
Julklappar suger. Jag kan lika gärna ge bort en femhundring till morsan och farsan och ta emot en femhundring av dem på samma gång. På så sätt kan jag gå ut och köpa mig något jag själv vill ha för femhundra spänn, istället för att få femhundra spänn i form av en ful jävla tröjjävel eller ett hundrapack vita sockor från Intersport eller något annat totalt onödigt som jag inte ens i min vildaste fantasi skulle få för mig att inhandla.
Jag har genomdrivit en julklappsfri jul i vår familj; perfekt, alla köper något man vill ha till sig själv istället.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
valmers skrev:
Jag har genomdrivit en julklappsfri jul i vår familj; perfekt, alla köper något man vill ha till sig själv istället.

Det har jag och brorsan också lyckats med, som tur är. Dock blir jag lika jävla förbannad varje år när jag ser lönnfeta Svensson sitta i bilkö med hela 740'n fullpackad av julklappar och skrikande barn, och inser att jag faktiskt känner personen i fråga. Då tappar jag hoppet om mänsklighetens överlevnad.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
McB skrev:
Det har jag och brorsan också lyckats med, som tur är. Dock blir jag lika jävla förbannad varje år när jag ser lönnfeta Svensson sitta i bilkö med hela 740'n fullpackad av julklappar och skrikande barn, och inser att jag faktiskt känner personen i fråga. Då tappar jag hoppet om mänsklighetens överlevnad.
Det är då jag är jävligt nöjd över att vara barnlös.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
McB skrev:

Du har missförstått hela grejen. Du ska inte köpa, de ska ge dig.
:)

Jag fattar inte de som tycker det är roligare att ge än att få, jag tycker tvärtom, med marginal dessutom.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
valmers skrev:

Trodde aldrig mb skulle lura med dig. :rofl

Bifogat

• together_lead[1].jpg
    together_lead[1].jpg
    26.1 KB · Visningar: 135
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...