Avskaffa julen NU

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Jag vill iaf vara lite ledig, även om det var tragiskt i år när det bara blev en enda fredag extra ledigt.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Julen är Anus.

Varje år samma ångest, man skall hitta på något sätt att "slippa undan" och helst ser man att man kunde snabbspola hela skiten till möjligen nyårsafton då man i alla fall har en anledning till att festa loss och göra något kul.

Man skall bära kors hos skilda föräldrar, vem skall få högvinsten och få fira ihop med vem? Vem skall man göra besviken? Lika så på min sambos sida. Hur man än gör så blir det någon sorts konflikt medans man själv bara vill resa bort eller få vara ifred.

Folk skall köpa julklappar, trängas, hysteri på hög nivå.

Julpynta? Min kartong med julsaker ligger på vinden och kommer att få göra så in på det nya året.

Sommar åt folket.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
För mig är det enkelt. Inga pengar=inga julklappar. :) Jag är lugn. Dessutom kan jag välja att inte julpynta i mitt alldeles egna hem. Här ser det ut som det gjorde i påskas, på midsommarafton eller som när jag åkte till bikeweek utan att låsa ytterdörren. :3freak

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mattias skrev:
För mig är det enkelt. Inga pengar=inga julklappar. :) Jag är lugn. Dessutom kan jag välja att inte julpynta i mitt alldeles egna hem. Här ser det ut som det gjorde i påskas, på midsommarafton eller som när jag åkte till bikeweek utan att låsa ytterdörren. :3freak

Borde man inte ha gott om det om man är över 30 år?

Lönt o julpynta - man måste ju bara ta bort skiten sen igen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
McB skrev:
Kan vi inte bojkotta hela skiten istället? Religion, jul, högtider, allt.

Och kvar blir må-fre, och lö-sön - nej tack. Mer högtider! Eller mer midsommar i alla fall.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Man är ledig tre dagar i följd, minst. Vad kan man inte gilla? Dagarnas innehåll är ju upp till dig/er själva att fylla med det du/ni tycker om. Eller hur?

Antingen har man myspys med familj och kalle anka, eller så har man långhelg för sig själv eller med likasinnade (som även det mycket väl kan vara "myspys"). Hoppa isäng den 23.e, kliv upp den 27.e.

Förstår inte problemet :tomten :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Markus skrev:
Vilken bra idé. Åk till festen i skoteroverall.

så kallt blir det bara i norrland....

just nu har vi fett med solsken här o runt 5 plusgrader :3freak

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Markus skrev:
Och kvar blir må-fre, och lö-sön - nej tack. Mer högtider! Eller mer midsommar i alla fall.

Nationaldagen får vara helgdag, det kan jag gå med på, men bara om 1:a maj fortsättningsvis innebär obligatorisk övertid.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
SSB skrev:
Man är ledig tre dagar i följd, minst. Vad kan man inte gilla? Dagarnas innehåll är ju upp till dig/er själva att fylla med det du/ni tycker om. Eller hur?

Antingen har man myspys med familj och kalle anka, eller så har man långhelg för sig själv eller med likasinnade (som även det mycket väl kan vara "myspys"). Hoppa isäng den 23.e, kliv upp den 27.e.

Förstår inte problemet :tomten :D

Exakt, folk bryr sig för mycket om vad andra tycker. Gör vad som faller er in. Vill jag inte åka och hälsa på mormor och tjicka släkten så gör jag inte det. Vill jag inte köpa julklappar så gör jag inte det heller.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Exakt, folk bryr sig för mycket om vad andra tycker. Gör vad som faller er in. Vill jag inte åka och hälsa på mormor och tjicka släkten så gör jag inte det. Vill jag inte köpa julklappar så gör jag inte det heller.

Din släkt kommer undra om du är sjuk o ringa efter dig. Nästa jul kan du ju inte stoltsera med julklappar till alla heller, då kommer de undra vad du håller på med ju.

Man skiter inte i sin släkt på julafton.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
McB skrev:
Nationaldagen får vara helgdag, det kan jag gå med på, men bara om 1:a maj fortsättningsvis innebär obligatorisk övertid.

Vadå, politiska helgdagar är väl kanon? Så att alla uppskattar vad Partiet gör för oss.
Vilket skämt det är, egentligen.
Det var i alla fall på tiden att Nationaldagen blev helgdag.

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
jul med barn i närheten = nojsigt men rätt skoj :tomten
jul utan barn runtom = konjak med några släktingar :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blub skrev:
jul med barn i närheten = nojsigt men rätt skoj :tomten
jul utan barn runtom = konjak med några släktingar :tummenupp

jul utan barn&släktingar = ?????????? :confused:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mavve skrev:
Din släkt kommer undra om du är sjuk o ringa efter dig. Nästa jul kan du ju inte stoltsera med julklappar till alla heller, då kommer de undra vad du håller på med ju.

Man skiter inte i sin släkt på julafton.

Nej, man får givetvis ringa och avboka. Sen är allt frid och fröjd!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Markus skrev:
Vadå, politiska helgdagar är väl kanon? Så att alla uppskattar vad Partiet gör för oss.
Vilket skämt det är, egentligen.
Det var i alla fall på tiden att Nationaldagen blev helgdag.

Sjukt. Varför får kommunistsvinen ha en egen helgdag? :mad:

Nästa år ska jag stå och dela ut blåa ballonger till barn i förstamajtåget. Föräldrarna får välja mellan en skrikande unge och blåa ballonger. Kul. :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA