Avskaffa julen NU

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Chris Ash skrev:
Du har missförstått hela grejen. Du ska inte köpa, de ska ge dig.
:)

Jag fattar inte de som tycker det är roligare att ge än att få, jag tycker tvärtom, med marginal dessutom.

Jag har inget emot att få saker utan att jag behöver ge något tillbaks, givetvis. Men så funkar det inte i min familj, i alla fall inte mellan oss "vuxna" som tjänar egna pengar. Att ge är roligt om det är till en speciell person som man vet uppskattar det mer än en vanlig julklapp som köps för att den ska köpas.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
McB skrev:
.... Att ge är roligt om det är till en speciell person som man vet uppskattar det mer än en vanlig julklapp som köps för att den ska köpas.

Men om du vänder på det då. Jag kan med rent samvete påstå att alla presenter jag köper(och det är många) är till en "speciell person som man vet uppskattar det mer än en vanlig julklapp som köps för att den ska köpas" utom de allra minsta. Alla över tio som får en julklapp av mig får en gåva med en tanke.....

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Chrille skrev:
Men om du vänder på det då. Jag kan med rent samvete påstå att alla presenter jag köper(och det är många) är till en "speciell person som man vet uppskattar det mer än en vanlig julklapp som köps för att den ska köpas" utom de allra minsta. Alla över tio som får en julklapp av mig får en gåva med en tanke.....

Okej, det får stå för dig. I min familj har vi som sagt övergett julklappsutdelandet av andra anledningar, främst ekonomiska. Givetvis är det roligt att ge presenter, men vissa personer är helt enkelt roligare att ge bort saker till. T.ex. flickvänner.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
hållundan skrev:

Tvärtom, Julen är en högtid då vi firar kärleken mellan Gud och Maria som resulterade i Jesubarnets födelse. Ingen kärlek mellan män således.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Markus skrev:
Tvärtom, Julen är en högtid då vi firar kärleken mellan Gud och Maria som resulterade i Jesubarnets födelse. Ingen kärlek mellan män således.

Hela världen består av hycklare.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Markus skrev:
Just därför är det så vackert att vi kan samlas kring det kristna budskapet i alla fall en gång per år.

Eftersom de familjer som firar Jesu födelse är i minoritet är majoriteten hycklare som bara firar jul för att dricka nubbe och käka äcklig sill.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
McB skrev:
Eftersom de familjer som firar Jesu födelse är i minoritet är majoriteten hycklare som bara firar jul för att dricka nubbe och käka äcklig sill.

Det är därför det är så viktigt att vi alla pratar om det kristna budskapet på Julafton om en vecka, så att folk förstår och anammar det kristna budskapet.

:gnissla

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus har blivit frälst. Halleluja!

btw, vad hände med han rikard eller vad han hette som ägnade dagarna åt att motivera skapelseberättelsen? Han var kul!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Markus skrev:
Nyår däremot. :mad: Ett jädra hets om vad man ska göra, för att fira att det kommer ett nytt (eller firar man det gamla) år(et). Kallt som fan är det också. Alltid.

Har du nånsin provat att klä på dig lite varmare??? :kocko

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
t-rex skrev:
btw, vad hände med han rikard eller vad han hette som ägnade dagarna åt att motivera skapelseberättelsen? Han var kul!

<konspirationsteori>

Det är samma person. Alla vet ju att det egentligen stavas "Marcus" respektive "Richard", så Markus med k måste vara samma som Rikard med k. Eller?

</konspirationsteori>

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Markus skrev:
Det är därför det är så viktigt att vi alla pratar om det kristna budskapet på Julafton om en vecka, så att folk förstår och anammar det kristna budskapet.

:gnissla

Kan vi inte bojkotta hela skiten istället? Religion, jul, högtider, allt.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Det är väl kul att ge bort lite saker, särskilt till barnen som blir helt lyriska :)

Om man stressar och ska köpa för dyra saker får man la skylla sig själv, som man bäddar...

Juldagen är dessutom en av årets bästa krogdagar :fyllisar

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
t-rex skrev:
Markus har blivit frälst. Halleluja!

Aha, jag tror Markus är Holger Nilsson.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...