valmers skrev:Det är då jag är jävligt nöjd över att vara barnlös.
Instämmer.
valmers skrev:Det är då jag är jävligt nöjd över att vara barnlös.
Chris Ash skrev:Du har missförstått hela grejen. Du ska inte köpa, de ska ge dig.
Jag fattar inte de som tycker det är roligare att ge än att få, jag tycker tvärtom, med marginal dessutom.
McB skrev:.... Att ge är roligt om det är till en speciell person som man vet uppskattar det mer än en vanlig julklapp som köps för att den ska köpas.
Chrille skrev:Men om du vänder på det då. Jag kan med rent samvete påstå att alla presenter jag köper(och det är många) är till en "speciell person som man vet uppskattar det mer än en vanlig julklapp som köps för att den ska köpas" utom de allra minsta. Alla över tio som får en julklapp av mig får en gåva med en tanke.....
McB skrev:...men vissa personer är helt enkelt roligare att ge bort. T.ex. flickvänner.
hållundan skrev:Julen är gay.
hållundan skrev:
Sorry för quotemodifikation, men jag kunde inte låta bli.
Julen är gay.
Eller glad. Vad vet jag?Markus skrev:Tvärtom, Julen är en högtid då vi firar kärleken mellan Gud och Maria som resulterade i Jesubarnets födelse. Ingen kärlek mellan män således.
Markus skrev:Tvärtom, Julen är en högtid då vi firar kärleken mellan Gud och Maria som resulterade i Jesubarnets födelse. Ingen kärlek mellan män således.
Isåfall ber jag om ursäkt Det är ju trots allt jul.McB skrev:Fy på dig, hoppas för din skull att hon inte ser det här.
hållundan skrev:Isåfall ber jag om ursäkt Det är ju trots allt jul.
McB skrev:Hela världen består av hycklare.
Markus skrev:Just därför är det så vackert att vi kan samlas kring det kristna budskapet i alla fall en gång per år.
McB skrev:Eftersom de familjer som firar Jesu födelse är i minoritet är majoriteten hycklare som bara firar jul för att dricka nubbe och käka äcklig sill.
Markus skrev:Nyår däremot. Ett jädra hets om vad man ska göra, för att fira att det kommer ett nytt (eller firar man det gamla) år(et). Kallt som fan är det också. Alltid.
t-rex skrev:btw, vad hände med han rikard eller vad han hette som ägnade dagarna åt att motivera skapelseberättelsen? Han var kul!
Markus skrev:Det är därför det är så viktigt att vi alla pratar om det kristna budskapet på Julafton om en vecka, så att folk förstår och anammar det kristna budskapet.
t-rex skrev:Markus har blivit frälst. Halleluja!
btw, vad hände med han rikard eller vad han hette som ägnade dagarna åt att motivera skapelseberättelsen? Han var kul!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|