AWA MC-Suger

Status
Ej öppen för fler svar.

paddan

Med-lem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
hayabusa. 00:a
Ringde AWA MC ang ett depå-stöd till min Busa. Jajamen, kom in. Vi har fler i lager å de kostar 799kr. Perfa tänkte jag å drog iväg. Väl framme så va både stöden å vänligheten helt borta! Säljaren bakom disken hade tyvärr sagt fel. Men va mkt villig att sälja ett stöd som kostade 1200kr istället. Jag vart skit sur! Krävde efter 1timmes körning & försäkran om både antal och pris, att få det mkt dyrare stödet till kraftigt reducerat pris. Ja, han gick ner, men 1100 va fan inte bra pris!
AWA MC:s kund-politik kan jag bara inte förstå mig på. Är dessa människor en bättre sort eller vad??! Finns det fler som ogillar dess arogans mot deras kunder, eller är jag bara drabbad?igen!! :mad:

Detta gäller

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
En timmes körning från Hammarby till Ava?

Förstår vad du menar dock, känns grinigt när man ringer och kollar i förväg.

paddan

Med-lem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
hayabusa. 00:a
En timmes körning från Hammarby till Ava?

Förstår vad du menar dock, känns grinigt när man ringer och kollar i förväg.

Kör en volvo på vintern. Fast ja åkte dock inte hemifrån. Stack tidigare från jobbet, så surheten drabbade mig fett!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Köp på nätet istället kolla här: http://www.fridsalls.com Lite billigare plus att du får ett ställ mer för samma pris...

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...ibland gör man fel.. Jag förstår att det är irriterande att åka i onödan men de försökte faktiskt kompensera dig genom att ge rabatt på den verkliga produkten.. Det känns knappast som att de "lurat" dig med avsikt eller försökt blåsa dig. Snarare så att säljaren slagit upp fel vara i tron att det var den du skulle ha...
Visst, kompensationen de erbjöd är kanske inte tillräcklig men ändå tillräckligt för att de som företag inte skall förtjänas att hängas ut på ett av de största MC-forumen...

"Uthängning" tycker jag faktiskt man kan reservera de riktigt dåliga exemplen som U-salabutiken som slarvat så att en kille riskerar Inkasso eller Ulricehamnbutiken som säljer skrothögar trots löfte om bättre..

Om alla hänger ut alla företag så snart de råkat göra ett oljigt tumavtryck på en kåpa vid service, så kommer sh snart inte innehålla nå¨got annat. Dessutom kommer alla "vargen kommer" varningar göra att man slutar bry sig...

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Ring/gå in på Checkray.se Han har tonvis av depåställ hemma och fram och bak kostar 900, bara bak 600 bara fram 500

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
"Uthängning" tycker jag faktiskt man kan reservera de riktigt dåliga exemplen som U-salabutiken som slarvat så att en kille riskerar Inkasso eller Ulricehamnbutiken som säljer skrothögar trots löfte om bättre..

Om alla hänger ut alla företag så snart de råkat göra ett oljigt tumavtryck på en kåpa vid service, så kommer sh snart inte innehålla nå¨got annat. Dessutom kommer alla "vargen kommer" varningar göra att man slutar bry sig...

Jag är lite inne på den linjen också. För när det kommer till kritan, är det ganska många firmor som någon gång ibland gör ett misstag eller kommer på kollision med en kund. Antagligen alla. Samtidigt är det ganska få firmor som är riktigt genomruttna.

Har inte någon redan föreslagit att vi borde ha någon form av "kontrollerad" uthängning, eller minns jag helt fel? Jag gillar den idén, men vet inte hur man skulle lösa det praktiskt... någon som har en idé? Det vore faktiskt bra om det gick att varna för de RIKTIGT dåliga exemplen.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
jag kan inte kalla det uthängning direkt i detta fall, han berätta vad han varit med om och blev sur, sen får väl var och en bedöma situationen.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Ring/gå in på Checkray.se Han har tonvis av depåställ hemma och fram och bak kostar 900, bara bak 600 bara fram 500

köpte depåstöd hos dem förra veckan, fram/bak för 900:- och de är schyssta.

by the way, du som 'försvarar' ava mc i en kommentar innan min, du verkar göra det per automatik. gör ni 'fel' så tycker du ändå att ni kompenserar det genom en rabatt tex som i det här fallet och då är allt bra igen och nåde den som inte gör det. ta åt dig av kritiken istället och försök bli bättre på det ni gör. se det som en 'inspirationskälla' eftersom jag antar att ni vill bli världens bästa mc butik? du gör det klassiska misstaget att peka på allt och andra men inte på er själva som källan för misstagen.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
köpte depåstöd hos dem förra veckan, fram/bak för 900:- och de är schyssta.

by the way, du som 'försvarar' ava mc i en kommentar innan min, ....

Syftar du på mig så jobbar jag som IT-konsult och skiter egentligen högaktningsfullt i om butikerna får bära hundhuvud här.. Min poäng är som sagt att folk slutar lyssna om alla hänger ut varenda brutik som inte masserat deras axlar och gett dem en avsugning medans hojen blivit servad..

Det jag skriver är att butiken förvisso begått ett fel men samtidigt så försöker de ju kompensera för det felet på ett "skäligt" sätt... Då tycker jag det känns lite märkvärdigt när någon slår på stora trumman och hänger ut dem även om kunden i detta fall inte anser kompensationen vara god nog.

Jag tycker däremot att det är mer motiverat med "uthängningar" när det som i en andra trådar är så att företagen högakningsfullt skiter i att ens försöka vara hjälpsamna och helt och fullt blåser kunder och i ett fall så att kunden riskerar att få en betalningsanmärkning...

...är det däremot någon som borde ta åt sig av din kommentar så är det Ulricehamnsbutiken, som lurade på en kille en skrothög med bl.a. sprucken ram... Den ägaren ska polisanmäla kunden för förtal enligt motsvarande disskusion på Bike.se :hihi

Last edited:

sportbike

Guest
Är det inte nån som får fel pris på telefon,så är det nån som inte får rätt ostmacka på Rosenhill.
Försvarar inte nån speciell,men i tex ett stort köpcentrum som Biltema,eller El-Giganten kan man åxå få besked om att varan finns,och efter en timmes åkande,letande efter parkering,stå i kö,få beskedet:nä den är slut.
Visst kan man begära att personalen lyfter på arslet och går o tittar att stödet finns,men alla har ju sina saker att sköta,o alla litar på att saldot i datorn stämmer.
Se det från den ljusa sidan,dom är ju trots allt bara människor som du o jag.

stefan.godboy

www.sa-mcrenovering.se
Gick med
18 Mar 2006
Hoj
thunderace. honda blackbird
jo jag håller faktiskt med, om man tex ringer till en av de större mc varuhusen så verkar det som de ofta inte är så orienterade i den tekniska biten, man blir runtskickad o de ska ringa tillbaka osv, så jag har sökt mej bort till mer specialecerade firmor där man får prata med folk som varit i branchen i 30 år och vilken skillnad de kan ju verkligen sin sak.

hoj problem?? sa-mcrenovering.se

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
jo jag håller faktiskt med, om man tex ringer till en av de större mc varuhusen så verkar det som de ofta inte är så orienterade i den tekniska biten, man blir runtskickad o de ska ringa tillbaka osv,

Det är väl samma problem där som i alla branchar oavsett om de säljer teknik, sportutrustning eller..

Elgiganten VS. HiFi Klubben
Alpingaraget VS. Stadium

...de stora butikerna funkar om man vet vad man ska ha och om man själv kan gå och plocka det på hyllan...

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Jodå, jag har blivit "drabbad" av dom!
Skulle göra 100 mila service på min då nya z1000... Behövde göra servicen snarast då jag "underskattat" väntetiden på samtliga ställen!
Chansade och frågade om dom möjligtvis hade tid senare den dagen.
- Ja, ska kika i pärmen här. Ja, vi har en lucka i eftermiddag...

Klockrent tänkte jag! Bara att åka tillbaka0 12lite senare. När jag vänder mig om för att gå därifrån så hör jag killen bakom disken säga:
-Ursäkta... Har du köpt hojen här??
-Nä, sa jag... (frågandes) :confused:

-Jaha, nä...då har vi nog inte tid förrän om två veckor. Säger killen!
-Va?! Skojar du?! Får han till svars av mig...
-Nepp, tyvärr!

Då sa jag inget och gick bara därifrån.
Vet inte vad andra tycker om detta, hur andra tänker... Men jag tycker det är ett mindre trevligt sätt att hantera kunderna!

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
:rofl

Ödmjukhet är något som båda parter måste visa för att man ska få en fungerande relation till varandra. Människorna på AVA är trevliga om man är trevlig tillbaka och har lite förståelse för vad detaljhandel och lagerföring innebär.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Vet inte vad andra tycker om detta, hur andra tänker... Men jag tycker det är ett mindre trevligt sätt att hantera kunderna!

Normalt är jag grinig, men på just den här punkten förstår jag säljaren. 100mila-service är ju en speciell service. Han utgick väl från att du köpt hojen där för det normala är väl att man gör denna service där man köpt hojen. Varför gjorde du den inte hos den firma du köpte hojen på?
Dom skulle väl ha bemödat sig långt mycket mer om att ge dig en tid; eftersom du köpt hojen där?

eller är den paralellimport?

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Jag vill inte hanga ut nagon. Jag kan saga att jag blivit drabbat av allt fran askass hojservice till otrevliga saljare i hojavdelning, kladesavdelning och framfor allt reservdelar! (har inte hant 1 eller 3 ganger, utan narmare 10...)
Men tyvarr boendes i sthlm och som kawasakiagare ar man lat och dum att fortsatta sponsra ava da ava ar dom andra som haller kawa i sthlm omradet?

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Normalt är jag grinig, men på just den här punkten förstår jag säljaren. 100mila-service är ju en speciell service. Han utgick väl från att du köpt hojen där för det normala är väl att man gör denna service där man köpt hojen. Varför gjorde du den inte hos den firma du köpte hojen på?
Dom skulle väl ha bemödat sig långt mycket mer om att ge dig en tid; eftersom du köpt hojen där?

eller är den paralellimport?

Ja, jag tycker iaf. att det är hel skumt att man gör så. Ok att man PRIORITERAR dom som köpt hojen där, men när dom HAR tid, samma dag!

Varför jag inte servade den där jag köpte den va för att jag inte ville åka tillbaka till Gotland för att göra den servicen... Köpte den från en kontakt som jag har där!

Så även om det må vara en speciell service så är jag inte med på den här saken i just det här fallet!
Jaja, åsikterna är tydligen delade...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...