Bäst avatar

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
morlock skrev:
Halvfull eller halvtom tank? :3freak

Eftersom han uppenbarligen vill visa upp ett cannabisblad och det dessutom ihop med en text som inte direkt motsätter sig användningen av drogen, visar ganska tydligt hans ställning i frågan. Om han skulle vilja motsätta sig cannabisbruk skulle han (naturligt nog) inte göra det på det sättet.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Macho Woman skrev:
Eftersom han uppenbarligen vill visa upp ett cannabisblad och det dessutom ihop med en text som inte direkt motsätter sig användningen av drogen, visar ganska tydligt hans ställning i frågan. Om han skulle vilja motsätta sig cannabisbruk skulle han (naturligt nog) inte göra det på det sättet.
Hans inställning till det hela har inget med Din tolkning av det att göra. åter igen, texten runt bladet är fri för tolkning. Positivt eller ej.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
UrbanTiger skrev:
Det är både olagligt och farligt med droger.
:fakta

Och dessutom är det bannemig farligare för allmänheten än för användaren med tanke på hur mycket våldsbrott som begås p.g.a droger.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
frekke skrev:
Ungefär så ja, det är betraktaren som tolkar. Och sen undrar jag om det verkligen är farligare att dela en spliff än att åka bågen.

Ingen som såg high chapparal? När de var på cannabis cup i Amsterdam?

Det verkar ju helt ofarligt att röka...
:3freak
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
morlock skrev:
Texten under ditt nick "snowwhite-abstinens", vilken typ av pulver är det du syftar på? Nån variant av ängladamm eller vad det heter? :hihi

Hehe, nej. Det syftar på min flickvän, vars nickname här på sporthoj.com är snowwhite.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
morlock skrev:
Har väl aldrig påstått att jag delar hans inställning till cannabis; utan snarare ifrågasatte din tolkning av avataren. Du verkar ha en väldigt negativ inställlning som tolkar den som en hyllning till cannabis när det lika gärna kan betyda raka motsatsen. Att du har personliga erfarenheter kring drogen isig kanske är en orsak till det.

Halvfull eller halvtom tank? :3freak

Det är det som kallas smygpropaganda för droger....
Dags att använda huvudet kanske..... :huvet
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Macho Woman skrev:
Absolut. Men jag dricker väldigt sällan så jag oroar mig inte för det. Dessutom har jag inte någon avatar med en flaska sprit på.



Läs följande citat för att få personens ståndpunkt i frågan:



Beror på vad man ser som farligt. Jag har en släkting och ett par kompisar som är rätt så jävla nedgångna efter längre tids intag av cannabis, men det beror ju som sagt på vad man ser som farligt. Jag tycker det är ganska positivt med en sund livskvalitet. Faktiskt.

Min fundering om vad som är farligast, hojåka eller röka, avgör väl inte min ståndpunkt? Hade det varit lika farligt/ofarligt hade jag lätt valt att ta "risken" på hojen. Läs mitt första inlägg igen så kanske du förstår avataren på rätt, eller, mitt sätt. :krama
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
morlock skrev:
Självklart. Vad är det här då? -> :fyllisar

Lägg ner ditt drogförsvar.. Alkohol är lagligt och något som de flesta kan hantera...
Droger är en stor inkörsport till kriminalitet och ett liv utanför samhället.

Det är rena fakta...
 

Coola Ola

Guest
morlock skrev:
Självklart. Vad är det här då? -> :fyllisar

Faktiskt lika illa som cannabis. Skillnaden är (oftast) att om man röker "aktivt" så blir man stenad en gång om dan eller nära på iaf. Då blir man efter ett tag jävligt osmart även om man inte röker på några dagar, detta vet jag av personlig erfarenhet. När man dricker sprit gör det oftast intensivt och vaknar sen med en schysst bakfylla men när man väl nyktrat till har man inga men längre. Skulle man supa lika ofta som en del tycker är ok att rök på skulle man vara på gränsen till död.

Vad vill jag då säga med det här? Förmodligen nåt i stil med att det är lättare att röka sig jävligt dum i huvudet, utan att det märks sas, än vad det är att supa sig lika bäng.

Har själv aldrig haft negativa erfarenheter av cannabis men jag kommer aldrig röka igen, av olika anledningar.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
SENSEI skrev:
Lägg ner ditt drogförsvar.. Alkohol är lagligt och något som de flesta kan hantera...
Droger är en stor inkörsport till kriminalitet och ett liv utanför samhället.

Det är rena fakta...
För det första försvarar jag inte droger, fattar inte vart du fått det ifrån :va och för det andra så dör väldigt många människor p.g.a alkohol. trots att det är lagligt :va.

Banal diskussion i vilket fall.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
morlock skrev:
För det första försvarar jag inte droger, fattar inte vart du fått det ifrån :va och för det andra så dör väldigt många människor p.g.a alkohol. trots att det är lagligt :va.

Banal diskussion i vilket fall.

Din argumentation om alkohol pekar mot ett försvar av droger.. annars skulle du inte ens ha tagit upp alkoholen som en motpol i diskussionen.

Jag har jobbat på behandlingshem för ungdommar. Och sett verkan av droger, givetvis även alkohol. Det är ingen trevlig syn man får när man ser unga människor som är helt förstörda...
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
morlock skrev:
Vänta nu, nu har du tappat bort mig helt :va

Du sa:

Och jag sa:


Det var där alkoholen kom in i bilden, vad tror du jag menade med det?

Två som festar och har roligt... :)
Två som partar tillsammans... Reklam för alkohol ja.. Men det är lagligt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top