Bäst avatar

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
morlock skrev:
. Du verkar ha en väldigt negativ inställlning som tolkar den som en hyllning till cannabis när det lika gärna kan betyda raka motsatsen. Att du har personliga erfarenheter kring drogen isig kanske är en orsak till det.

Här har du starten till det hela :)
Så att du hänger med... :tummenupp

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
SENSEI skrev:
Här har du starten till det hela :)
Så att du hänger med... :tummenupp
Förstår fortfarande inte hur du får det till att jag försvarar droger. Det där var en diskussion om tolkning av text+bild. Inget annat. Lägg ner. Eller så läser du från början och läser, inte skummar igenom.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
morlock skrev:
Förstår fortfarande inte hur du får det till att jag försvarar droger. Det där var en diskussion om tolkning av text+bild. Inget annat. Lägg ner. Eller så läser du från början och läser, inte skummar igenom.

Det var just det det var frågan om....

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
SENSEI skrev:
Lägg ner ditt drogförsvar.. Alkohol är lagligt och något som de flesta kan hantera...
Droger är en stor inkörsport till kriminalitet och ett liv utanför samhället.

Det är rena fakta...

Ren fakta är att de som börjar med cannabis oftast inte går vidare till tyngre droger. Alkohol ger mer skador på kroppen, är lättare att bli beroende av och svårare att sluta med. Cannabisberoende brukar jämföras med koffeinberoende. Anledningen till att det är en inkörsport till brott är att det är just "illegala" droger, folk måste börja hänga med as som man egentligen inte skulle vara med annars, det problemet skulle inte finnas om dom vore lagliga. Jag anser också att sprit är minst lika stor inkörsport till droger och alla som jag vet som gått ner i "knarkträsket" har varit så gott som alkoholister före. Icke att förglömma att man kan utföra sitt jobb även om man röker flera gånger i veckan i motsats till alkoholister som blir väldigt "utslagna" eller vad man ska säga. Man blir inte agressiv av cannabis heller som man blir av alkohol. Jag har själv aldrig använt nån drog förutom sprit (jag räknar inte nikotin eller koffein) men jag anser att åtminstone cannabis ska vara lagligt att köpa inneha för eget bruk och använda som man vill. Medicinskt sett så borde det bulla säkert vara lagligt.

http://www.normal.nu

edit: kan även rekomendera penn&teller: bullshit s2e04, hade jag haft inloggning på hubben hade jag kunnat dela ut det avsnittet.

P.s känns som att den här tråden har spårat lite :3freak

Last edited:

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Tror inte cannabis är olagligt för att det skulle vara farligt för den enskilde individen (eftersom det är bevisat att det inte är det, i rimliga mängder). Däremot är cannabis farligt för samhället, folk kanske får för sig att det inte är värt att stressa och jobba ihjäl sig för pengar/status/storebror staten om de röker. Men visst, har man ingen självdisiplin och röker hela tiden så är det skadligt, som det mesta.
Ang. kriminaliteten så är det (i fallet med gräs) förbudspolitiken, inte drogen själv, som är orsaken.

:klappar Honkiie

Nåja, svammel, nu ska jag dricka en bira till så min lever inte känner sig bortglömd.

Edit: Hmm, trådkap, whops..

Last edited:

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Apropå gräs, såg ni inte High Chaparral häromdan? Fan vilka goa gubbar, särskilt den där snubben i mössa som bara flina hela tiden han var ju störtskön. Att det skulle va farligt, nä mer harmoniska än dom som röker går nog inte att finna, då dör nog mer folk i motorcykelincidenter :huvet

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Thundercat skrev:
Här e killen från Seattle (?), verkar inte alls skadligt att röka...

Sådär kan man väl SE UT innan man tänder på? Men jag kan hålla med han verkade lite grötig när han snacka. =)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
SENSEI skrev:
Orkar inte ens argumentera.... fel forum för det..
Rök på du... :3freak

det skålar vi på, eller nå :3freak

p.s som sagt jag har aldrig rökt i mitt liv, anser mest att staten ska skita i vad jag gör och inte gör.

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
UrbanTiger skrev:
Plocka bort din knarklogga nu och håll käften, pungt.

PUNGT? Hur ser en sån ut...? :fakta Punkt heter det annars blir det tokigt...

I övrigt håller jag med. I mina ögon så är knarkarna de som har svårt att skillja på ditt och mitt..

Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Redlime eller Noice brukar ha festliga animerade avatarer :banana Jag gillar Nettans animerade avatar också :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln