1. Utgå från att ingen ser dig.
2. Har du mot förmodan fel enligt punkt 1 och någon de facto ser dig, utgå från att personen i fråga försöker köra på dig med flit.
3. Kör inom din förmåga. Testa gränserna kan man göra på bana.
4. Kör inte om du är trött, sjuk, känner dig hängig eller allmänt oengagerad. Köra full är så korkat att det inte borde behövas nämnas.
5. Håll avstånd.
6. Tänk efter före, kör aktivt. Förbered dig på det värsta, hoppas på det bästa.
7. Använd skyddsutrustning. Värt att notera är att bröstskydd har visat sig minst lika viktigt, om inte mer, än ryggskydd. Konsekvens? Använd båda.
8. Var ödmjuk i trafiken. Du kan vara störst, bäst, vackrast och ha rätten på din sida, men lik förbannat är det du som förlorar mest vid en kollision.
9. Sköt om din motorcykel.
10. Sköt om din utrustning.
2. Har du mot förmodan fel enligt punkt 1 och någon de facto ser dig, utgå från att personen i fråga försöker köra på dig med flit.
3. Kör inom din förmåga. Testa gränserna kan man göra på bana.
4. Kör inte om du är trött, sjuk, känner dig hängig eller allmänt oengagerad. Köra full är så korkat att det inte borde behövas nämnas.
5. Håll avstånd.
6. Tänk efter före, kör aktivt. Förbered dig på det värsta, hoppas på det bästa.
7. Använd skyddsutrustning. Värt att notera är att bröstskydd har visat sig minst lika viktigt, om inte mer, än ryggskydd. Konsekvens? Använd båda.
8. Var ödmjuk i trafiken. Du kan vara störst, bäst, vackrast och ha rätten på din sida, men lik förbannat är det du som förlorar mest vid en kollision.
9. Sköt om din motorcykel.
10. Sköt om din utrustning.