Men jösses dj*vlar Filip! Var har jag skrivit att jag vill ha entréavgifter? Jag pratar enkom om att skaffa publik, uppmärksamhet och ökad exponering kring de tävlingstillfällen vi får på banorna. Budgeten måste givetvis ligga i paritet med respektive arrangemang. Det klart jag ser problem i "fler vanliga" tävlingar, när det pratas om att det är svårt att få funktionärer till de tävlingar som finns och de eventuella B-tävlingar som, kanske, blir av. Att då inte inse att det skulle bli svårt att dra runt *ännu* fler "vanliga" tävlingar är ju rent naivt. Ska vi inte först försöka skaffa publik till de tävlingar vi faktiskt har?
Jag var själv i Linköping, men jag är väl för bövelen aktiv också? Jag har inte svårt att skaffa information, jag har varit internetråtta sedan '94:a och är själv såväl rookie som forumsmedlem. Detta var väl inget nytt? Var jag den siste du förväntat dig skulle dyka upp?

Det klart att *jag* hade info om när det begav sig. Men vill vi verkligen inte att fler kommer?
Vill vi inte att Sven Svensson, med A-körkort och oanade talanger, som är gatförare kommer och kikar på en B-tävling? Det kanske är det som behövs för att han ska ta licens och kanske börja tävla? Vem vet, Sven kanske blir Sveriges förste "Doohan"? Men hur ska stackars Sven ges möjlighet till ära och berömmelse om inte informationen om när, var och hur når ända fram samt framför allt, når långt fler än vad den gör idag.
Jag trodde vi ville göra ankdammen större?
Men, jag kanske ska knipa käft? När allt kommer kring jobbar jag trots allt bara med nationell och internationell marknadsföring av ett företag som omsätter ett antal miljoner SEK. Vi jobbar såväl med punktinsatser som med volymreklam. Olika kampanjer, produkter och kundgrupper kräver olika medel. Ibland är det stora pengar som läggs ner, ibland mindre. Likväl kan resultatet bli mycket gott beroende på hur och vart man riktar sin reklam och marknadsföring.