HW skrev:
JAAA!!! Då spårade även denna tråden ur totalt. Det enda jag försökte göra var att lägga fram fakta om annonsering och entréavgifter och ge en tänkbar förklaring till varför det reglementet finns. Givetvis måste allt ifrågasättas och problem runt det skapas.
Det är ju själva fan att alla med rr-licens måste se problem överallt, istället för möjligheter och lösningar.
Du får ursäkta, men nu tycker jag du gör det enkelt för dig. För det första vill jag säga att jag svarar inte på detta inlägg för att jag tog till mig angående att jag bara skulle se problem. Jag tycker snarare motsatsen, att jag ser lösningar på en hel del problem. Dock, nu vet jag inte vem du adresserar ditt inlägg till? Tycker inte det framgår helt, men jag besvarar det då vi har haft en argumentation tidigare i tråden.
Tog du något jag skrivit tidigare i tråden som personligt riktat mot dig ber jag om ursäkt, det var inte uppsåtet. Men vi måste väl kunna argumentera och tycka olika utan att man tycker det är *jobbigt* och därmed slutar diskussionen. I bästa fall kläcker vi ju en idé om hur vi ska jobba vidare.
Som ny i roadracing-scenen får jag intrycket att vi förare måste engagera oss mycket mer än vad som gjorts tidigare. Det tycks mig att Svemo bara kör på som de alltid har gjort och förändringar ses på med misstänksamma ögon. Intet ont om många av de som jobbar i Svemo. Lodnert & Co gör nog mycket mer än många av oss inser. Likväl tror jag att det är många äldre som har svårt att ta till sig och använda den nya tekniken på rätt och ett mer effektivt sätt, likväl som jag tror det behövs nytt blod och nya friska fläktar.
För bövelen! T o m Chrille, som har varit lite av en mentor för mig och hjälpt mig att komma igång, försvarade på Bike Week något som jag själv tyckte var ett otroligt dumt och ineffektivt sätt att jobba på (kommer ej ihåg vad det gällde, men det var någon regel eller förfarande i samband med tävling) med repliken: "Det har alltid varit så".
Med detta vill jag inte bringa någon skugga över Pudeln. Tvärtom, trevligare och mer hjälpsam Meduza-goof får man leta efter. Dock vill jag belysa hur lätt det är att kanske fastna i gamla hjulspår och acceptera de sätt på vilka saker och ting "alltid har skötts". Detta tror jag är farligt.
Det är just hit jag vill komma. Vi ska fullkomligen strunta i hur saker och ting har skett tidigare, bara för att det alltid har varit så. En gång i tiden trodde man att jorden var platt, ska vi fortsätta tro så bara för att man tidigare alltid har trott detta? Ska Intel sluta förbättra sina processorer, ska Obducat släppa sin utveckling och forskning kring nanoteknik bara för att "nu räcker det"? Det kvittar om vi pratar företag eller föreningsliv, ska man förbättras och utvecklas måste man hela tiden söka nya vägar att gå. Gör man inte så kommer stagnation att följa.
HW, återigen, all text ovan är inte riktad personligen mot dig. Men, jag tycker diskussionen är intressant och ämnet vi diskuterar är så viktigt att jag tycker att så många som möjligt bör säga sin åsikt.
Med tanke på mina erfarenheter kring RR-Sverige än så länge så finns det *mycket* att göra. Därmed vill jag inte förringa all den tid som funktionärer och övriga lägger ner gratis. Allt ideellt arbete som folk är villiga att lägga ner är beundransvärd, därmed inte sagt att man inte kan göra saker och ting effektivare och på annorlunda sätt.
Tack för ordet.