Jo, räknar du på individnivå så blir det många människor.Jimmie, lilla jag, Le Pen, Moldavien osv osv.
Den finns ett Europa före 24/2 och ett efter = sant.
Jag vände också.
Jo, räknar du på individnivå så blir det många människor.Jimmie, lilla jag, Le Pen, Moldavien osv osv.
Den finns ett Europa före 24/2 och ett efter = sant.
Var det inte individen Hultqvist som kritiserades?Jo, räknar du på individnivå så blir det många människor.
Ja, och hans parti...Var det inte individen Hultqvist som kritiserades?
Nä men det är inte grejen faktiskt, inte för mig och inte för många riktiga debattörer.Det är mååånga vända kappor i Europa efter den 24/2 som förtjänar kritik isf.
Lite som jag skrev när detta var uppe förut.
Det visar hur stor polariseringen blivit när man kritiserar "fienden" fast han gör som man själv vill.
Ja, jag förstår din hållning och aversion mot (S) och dess företrädare (som också de riktiga debattörerna håller).Nä men det är inte grejen faktiskt, inte för mig och inte för många riktiga debattörer.
Grejen är att sossarna, främst, är mästare på att utmåla alla andra i förklenande ordalag och mästra dem samt baktala, förnedra och bete sig allmänt vedervärdigt. So far so good.
Men sedan, vips, så har de samma åsikt som de sekunden innan drog i smutsen.
Hade Hultqvist sagt att "jag bedömer inte att NATO är det bästa alternativet" tidigare så hade det varit lugnt, men så uttrycker sig som bekant inte en sosse.
Se även migration, gäng, friskolor, energidirektiv, etc etc etc. Sossarna gör så i alla frågor.
Det är bra att kunna byta åsikt, det inger respekt rent av, men inte kombinationen.
Se mitt inlägg i S tråden annars.Ja, jag förstår din hållning och aversion mot (S) och dess företrädare (som också de riktiga debattörerna håller).
Och jag tror aldrig jag kritiserat en regering så mycket som denna.
Inte minst för det du skriver.
Men i just detta fall så är det inte "så har vi alltid tyckt" utan "det är ett nytt Europa efter 24/2" och därför byter vi åsikt.
Detta är helt sant och riktigt.
Jag kan som sagt förstå din åsikt.Se mitt inlägg i S tråden annars.
(En försvarsminister som blir så djupt chockad av ett krig med Ryssland är ännu värre)
Det är väl en käppa länder som har skruvat upp sin försvarsbudget ganska ordentligt?Vilka förutom Sverige och Finland (som jag upplever har varit betydligt mera NATO positiva än Sverige ändå)
Fast om man nu är försvarsminister, och med hänsyn på vad Ryssland har sysslat med för övningar senaste åren, och att Ukraina skrikit länge om att Ryssen kommer invadera, så kanske man inte skulle ha blivit överraskad.Jag kan som sagt förstå din åsikt.
Men i detta fall tycker jag Hultqvist har rätt (oavsett vad du och riktiga debattörer tycker).
Och tror mig, efter att ha haft och träffat honom några ggr när han var lokalpolitiker är det inte ofta jag tyckte det.
Det blev ett annat Europa efter 24/2.
Det var nog inte bara vår försvarsminister som chockades av att Ryssland anföll ett fredligt land i Europa.
Tja, USA varnade ju världen om vad som komma skulle och ändå förvånades många över Putlers anfallskrig.Fast om man nu är försvarsminister, och med hänsyn på vad Ryssland har sysslat med för övningar senaste åren, och att Ukraina skrikit länge om att Ryssen kommer invadera, så kanske man inte skulle ha blivit överraskad.
Det är ju lite försvarsministerns jobb att ha lite koll på det försvarspolitiska läget. Och det är ju inte som om Ukraina blev attackerat utan förvarning heller. Det finns ju en anledning att USA lagt några år på att utbilda och utrusta dem.
Ja det är klart han har rätt.Jag kan som sagt förstå din åsikt.
Men i detta fall tycker jag Hultqvist har rätt (oavsett vad du och riktiga debattörer tycker).
Och tror mig, efter att ha haft och träffat honom några ggr när han var lokalpolitiker är det inte ofta jag tyckte det.
Det blev ett annat Europa efter 24/2.
Det var nog inte bara vår försvarsminister som chockades av att Ryssland anföll ett fredligt land i Europa.
Med tanke på Perssons tidigare gärning så kan man nog tryggt konstatera att det Persson anser vara rätt för Sverige endast är rätt för honom själv och fel för landet, och därmed är det solklart att vi bör gå med i NATO.Men jag tror det pyr bland Nato-hatarna i partiet. Och de är ganska många, speciellt bland den lite äldre generationen. Verkar inte vara en höger-vänsterfråga, råkommunisten Suhonen är för, mittenplogen Göran Person är mot.
Det var just den 24/2 som detta handlade om.Ja det är klart han har rätt.
Precis som alla andra frågor S bytt fot i.
Det var ju många som tyckte att NATO var bra redan innan 24/2, just för att de förstår att det kunde hända.
Vi kan ta vilken annan politisk fråga som helst, det här har inget med 24/2 att göra, det här är S modus operandi, alltid, i alla frågor.
För mig är det ett större sammanhang och en helhet men det är väl upp till var och en att dela upp elefanten som den så önskar.Det var just den 24/2 som detta handlade om.
I det tycker jag Hultqvist har rätt.
I alla övriga politiska frågor, och (S) modus operandi, håller jag med.
Det är väl en käppa länder som har skruvat upp sin försvarsbudget ganska ordentligt?
Sverige är ju ett praktexempel på det, förutom NATO. Som precis alla sa när Sverige började kannibalisera och sälja ut alla gamla depåer så är det sjukt dyrt att bygga upp allt sånt igen. Och det tar tid. Om Ryssland hade attackerat EU istället för Ukraina så hade många länder stått med kuken i högsta hugg och inte kunnat skaka fram ett försvar värt namnet.
Ja det finns det.Och tillbaka till frågan jag ställde tidigare i tråden, finns det konkreta skäl att anta att USA inte skulle följa artikel 5 vid ett angrepp på ett annat NATO-land?
Inklusive Ryssland tack och lov även om de genom korruption verkar ha avvecklat betydligt mer än de själva insett.Alla länder har ju avvecklat beredskapen vi faktiskt hade under kalla kriget.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|