Det låter som att han är vårt problem, inte Natos.Erdogan är NATO's största problem, han är ju en småpåve med grandios självbild han med...
Nja, NATO är inte speciellt kompis med honom heller, efter att han köpte ryskt luftvärn, dom stoppade väl hans planer på att köpa F35 efter det.Det låter som att han är vårt problem, inte Natos.
Jaså, du tycker det du....Vi förtjänar en invasion.
Tack för klargörandet. Då är vi säkraJaså, du tycker det du....
Erdogan vill ha lättade sanktioner (de har sådanna med efter sina provborrningar i medelhavet) och han vill köpa amerikanska vapen igen. Flygplan närmare bestämt. Det finns lite annat på önskelista med iofs, men plan är det stora.
Han kör en liten charad för att kunna utnyttja det uppkomna läget. Samt att han vill passa på att slänka lite skit på kurderna.
Som fotnot kan ju nämnas att vi faktiskt fortfarande skickar ut kurder som vi (läs SÄPO) anser vara en säkerhetsrisk för Sverige..
Det här är ju toppen. Nu sitter vi verkligen i skiten. Vi har bränt försvarsbudgeten på terrorister och nu riskerar vi bli nekade Natomedlemsskap på grund av detta.
Vi förtjänar en invasion. Nato eller ej, Sverige är inte säkert eftersom vi lagt försvarspengar på inhemska terrorister och stenkastare.
Precis lika märklig är yttersta högerns vurm för Ryssland, ja jag pratar riktig ytterkant, inte SD. Även om det finns lite av det där också.Jag har aldrig förstått V's fortsatta vurm för ryssland.
Det är och blev ju aldrig det kommunistparadis dom trodde, framförallt inte med putler vid rodret i bunkern.
(inget annat kommunistland blev det heller IOFS, det gåt dåligt för lag Rött)
Någonstans efter Brezjnev/Andropov borde ju Sojetromantiken ha varit utdöd, Gorby gjorde ju FFS PizzaHut reklam på TV?
Jag tycker han har en poäng, bara det att den handlar inte om pkk utan om ISIS.
Jag tycker han har en poäng, bara det att den handlar inte om pkk utan om ISIS.
Kan Sverige på ett trovärdigt sätt hantera islamism och ISIS-resenärer? Svaret är ju ett glasklart nej.
Detta kanske NATO kan hjälpa oss med, ett eget Guantanamo på Öland tex.
Det är väl bara att bygga staket.Det blir en annan slags Ölandturism....
Vi måste dock spränga bron då, kanske ett litet pris att betala.
Vi har kört allt i botten och nu vill vi ha skydd av andra. Andra vill inte skydda oss för att vi kört allt i botten.Jag håller med dig om sakförhållandena, men undrar ändå vad du menar med att ”vi förtjänar en invasion”? Att Sverige definieras som de som fattat de beslut som satt oss i det läge vi är nu?
Ja, men blir det inte lite nihilistiskt? Typ, ”det är ändå kört så låt det gå ännu mer åt skogen”Vi har kört allt i botten och nu vill vi ha skydd av andra. Andra vill inte skydda oss för att vi kört allt i botten.
Folk har röstat fram politikerna som fattat dessa beslut. En samling idioter som år efter år lyckas lura befolkningen. Vi får skylla oss själva. Folket har haft alla chanser att rösta bort den styrande eliten men struntat i det.
Att jag tycker vi förtjänar en invasion är inte samma som att jag hoppas på det. Klart jag blir uppgiven när jag och mina nära kämpar för en bra tillvaro samtidigt som folket röstar för de som vill ta våra slantar och ge till stenkastare och terrorister.Ja, men blir det inte lite nihilistiskt? Typ, ”det är ändå kört så låt det gå ännu mer åt skogen”
Bra klargörande, det var detta jag undrade ??Att jag tycker vi förtjänar en invasion är inte samma som att jag hoppas på det. Klart jag blir uppgiven när jag och mina nära kämpar för en bra tillvaro samtidigt som folket röstar för de som vill ta våra slantar och ge till stenkastare och terrorister.
Det är beklämmande. Vi hade kunnat vara säkra om vi lagt de pengarna vi lagt på invandringen på försvaret. Nu har vi en dubbel risk där både inhemska terrorister och utländska stormakter hotar oss. Jag vill leva i ett land med stor tillförsikt och trygghet. Med facit i hand kan vi se att folket inte insett det. Kriser brukar tyvärr generera fler röster till just de som satt oss i skiten. Snart är det val.
Enig med teglet #640. Mer ett konstaterande av en förväntad konsekvens än en åsikt.Jaså, du tycker det du....
Håller delvis med, det går bortom politiken.Vi har kört allt i botten och nu vill vi ha skydd av andra. Andra vill inte skydda oss för att vi kört allt i botten.
Folk har röstat fram politikerna som fattat dessa beslut. En samling idioter som år efter år lyckas lura befolkningen. Vi får skylla oss själva. Folket har haft alla chanser att rösta bort den styrande eliten men struntat i det.
Nej varför det ? För en tid sedan skrev jag i tråden att Turkiet nekats EU medlemskap. Kanske skulle Turkiet opponera sig mot Ukrainas närmande till EU.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|