FettSnok
96% enligt läkaren
Sanna Marin; Troligt att Sverige och Finland lämnar in en gemensam ansökan nästa vecka. // expressen
Den där stofilen till sosse. Vad har msn för kompromat på denne..Nej varför det ? För en tid sedan skrev jag i tråden att Turkiet nekats EU medlemskap. Kanske skulle Turkiet opponera sig mot Ukrainas närmande till EU.
För trots Turkiet uppfyllde kraven, (när Turkiet uppfyllde kraven höjde EU kraven, samma som tex släppte in Rumänien, kristna Tyskland vill inte ha ett stort muslimskt land med i EU....)
Och jag kallade det Kohandel.
Jag hade fel om EU. Men Turkiet har hittat andra skäl. Som HBL skriver Citat:
Finsk Turkietexpert om Erdogans nej till Finlands Natomedlemskap: "Del av ett större spel"
slut citat
Finsk Turkietexpert om Erdogans nej till Finlands Natomedlemskap: "Del av ett större spel"
Turkiets president Recep Tayyip Erdogan säger att det vore ett "misstag" att låta Sverige och Finland bli medlemmar i Nato, rapporterar AFP.www.hbl.fi
För övrigt har ju Turkiet själv blivit en fristad för terrorister
Citat: Turkey trained defectors from the Syrian Army on its territory, and in July 2011 a group of them announced the birth of the Free Syrian Army.[145] In October 2011, Turkey began sheltering the Free Syrian Army, offering the group a safe zone and a base of operation.
slut citat
Från GP idagForeign involvement in the Syrian civil war - Wikipedia
en.wikipedia.org
Borde inte fiaskot i Afghanistan avskräcka oss från Nato?
slut citat
DEBATT: Borde inte fiaskot i Afghanistan avskräcka oss från Nato?
Med ett formellt inträde i Nato blir läget dramatiskt annorlunda, vi ger inte bara upp generationer av framgångsrikt arbete för fred och internationell solidaritet, vi blir en organisk del av kärnvapenalliansen och därmed ett förutbestämt mål för ryska atombomber, skriver Pierre Schori...www.gp.se
Med tanke på att Guantanmo under många år låg på det kommunistiska Kuba skulle jag föreslå en ryssk ö i Norra ishavet.....Jag tycker han har en poäng, bara det att den handlar inte om pkk utan om ISIS.
Kan Sverige på ett trovärdigt sätt hantera islamism och ISIS-resenärer? Svaret är ju ett glasklart nej.
Detta kanske NATO kan hjälpa oss med, ett eget Guantanamo på Öland tex.
Ja eller så gör vi som de hemska danska Socialdemokraterna bara, var det Bosnien de skulle hyra fängelseplatser i?Med tanke på att Guantanmo under många år låg på det kommunistiska Kuba skulle jag föreslå en ryssk ö i Norra ishavet.....
Eller ett samarbete med Nordkorea.
Vi har ju en svensk som verkar ha trivts med ledningen och säkert kan ordna plats på en utbildningsskola för våra svenskar och våra ännu inte svenskar som behöver det !
View attachment 471898
Och som britterna, sköta immigrationen via RwandaJa eller så gör vi som de hemska danska Socialdemokraterna bara, var det Bosnien de skulle hyra fängelseplatser i?
Tror danskarna var först med det också faktiskt.Och som britterna, sköta immigrationen via Rwanda
Ryssland verkade inte intresserade av att invader Ukraina för ett halvår sedan heller, dom skulle ju bara öva lite vid gränsen...Ryssland verkar ju inte vara intresserade av att invadera Sverige bara för en ansökans skull:
Ja, det enda han har kvar snart är kärnvapnen, men det hade väl läckt någon rapport att dom inte var i speciellt bra skick heller...Med tanke på att bunkerdvärgens orcher nu utrustas med Mosin-gevär så verkar det lite tunt på materielfronten..
Simo Häyhä säger att man inte bör underskatta en välmotiverad soldat med en Mosin Nagant.Med tanke på att bunkerdvärgens orcher nu utrustas med Mosin-gevär så verkar det lite tunt på materielfronten..
Simo Häyhä säger att man inte bör underskatta en välmotiverad soldat med en Mosin Nagant.
Som Simon Häyhä.Nej, inte en prickskytte soldat med bra optik, men det här är outbildade bondpojar med järnsikten från 1800 talet...
Ja varför inte?Varför intervjuar man denna nubbe och varför skulle någon lyssna på han?
Översten: ”Svenskt Natomedlemskap ökar risken för konflikter”
Sverige fick positiva besked från USA:s politiker om Sverige väljer att gå med i Nato. Men alla ser inte ett svenskt och ett finskt medlemskap som nånting positivt. – Jag tycker att Sverige borde fortsätta att hålla sig neutrala, säger översten Daniel Davis.www.svt.se
Du kunde väl fixa sådana t shirts.Simo Häyhä säger att man inte bör underskatta en välmotiverad soldat med en Mosin Nagant.
Är lugnt enligt uppgift från de som bor på forumet. Vi är säkra enligt ”läsatwitterochlänka12timmarperdag”Nu klagar USA hos Turkiet
motståndet kan väl motiveras med texTurkiet mildrar sitt motstånd mot Sverige
Turkiet mildrade på lördagen sin inställning till ett svenskt Natomedlemskap.– Vi stänger inte dörren, säger Ibrahim Kalin, utrikespolitisk rådgivare tillwww.dn.se
Oroväckande bild om klanernas makt i ny rapport: ”Håller på att äta sig in i samhället”
De släktbaserade kriminella nätverkens grepp om Göteborgs utsatta områden har förvärrats i nordost. Det konstaterar stadsledningskontoret i en ny rapport. Samtidigt varnar polisen för konflikter mellan nya nätverk i Västsverige. – Det känns som att bekymret håller på att äta sig in i det svenska...www.expressen.se
Sverige kanske skulle städa hemma innan NATO medlemskap ?
Jaså, du tycker det du....
Erdogan vill ha lättade sanktioner (de har sådanna med efter sina provborrningar i medelhavet) och han vill köpa amerikanska vapen igen. Flygplan närmare bestämt. Det finns lite annat på önskelista med iofs, men plan är det stora.
Han kör en liten charad för att kunna utnyttja det uppkomna läget. Samt att han vill passa på att slänka lite skit på kurderna.
Som fotnot kan ju nämnas att vi faktiskt fortfarande skickar ut kurder som vi (läs SÄPO) anser vara en säkerhetsrisk för Sverige..
00:24 en lördagskväll. Hur många har du innaför västen för att bli så irriterad på mig så att du måste skriva av dig så?Är lugnt enligt uppgift från de som bor på forumet. Vi är säkra enligt ”läsatwitterochlänka12timmarperdag”
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|