Oneliners, not approved.Fuktig spånplatta och syntetiskt bajs är vad det är!
/PRO
Oneliners, not approved.Fuktig spånplatta och syntetiskt bajs är vad det är!
Samt scenariot att Finland vill gå med, Sverige velar och Ryssland inleder någon konflikt med Finland. Då är Sverige i krig. Vi har säkerhetsgarantier gentemot Finland och kommer stötta dem.Om, om nu S är så infantilt korkade så de inte tar Nato-medlemskap nu, ihop med Finland, kommer Sverige vara enda landet på Nordkalotten utan artikel 5.
Ryssland: Nämen det var en fin ö, den vill vi gärna ha..
Nu förväntar jag mig dock att Maggan styr upp ordningen på Sveavägen 68. Allt annat vore illa på riktigt.
Finland and Sweden could soon join NATO, prompted by Russian war in Ukraine
Finland and Sweden could soon join NATO, moves that would likely infuriate Moscow and that officials say would further underscore Russia's strategic error in invading Ukraine.edition.cnn.com
Om, om nu S är så infantilt korkade så de inte tar Nato-medlemskap nu, ihop med Finland, kommer Sverige vara enda landet på Nordkalotten utan artikel 5.
Ryssland: Nämen det var en fin ö, den vill vi gärna ha..
Nu förväntar jag mig dock att Maggan styr upp ordningen på Sveavägen 68. Allt annat vore illa på riktigt.
Finland and Sweden could soon join NATO, prompted by Russian war in Ukraine
Finland and Sweden could soon join NATO, moves that would likely infuriate Moscow and that officials say would further underscore Russia's strategic error in invading Ukraine.edition.cnn.com
Om Finland ansöker om medlemskap i Nato kommer Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson uppmana partiet att förespråka ett svenskt medlemskap.
Riksdagsmajoritet med SD även utan s.Och då blir det nej från (S) eftersom de måste göra tvärtemot (SD)...
Självklart gör dom det, det har dom alltid gjort, klamrat sig fast...Om de gör som vanligt att med alla medel klamra sig fast vid makten byter de alltså fot men frågan är hur de på ett demokratiskt sätt kan gå emot kongressbeslutet om alliansfrihet?
Jag tror denna situation blir riktigt jobbig för sossarna med antingen förlorad makt eller bitterhet i viktiga delar av de egna leden.
Inte ett dugg intressant, de kommer låtsas som att det var deras idé hela tiden.Riksdagsmajoritet med SD även utan s.
Eftersom Finland tydligt är på väg mot en NATO-ansökan och SD nu säger att de är för om Finland ansöker så finns det nu en majoritet i riksdagen för en svensk NATO-ansökan. Blir intressant att se hur S hanterar detta.
Men blir det verkligen en ansökan innan valet om de säger nej?Jag tror inte S kommer förlora makten även om de skulle säga nej till NATO och sedan bli överkörda i den frågan. Dels har det gång på gång bevisats att de som tjänar på att S sitter vid makten och de som innerst inne är sossar kommer alltid rösta på S, oavsett vad partiet gör. Dels tror jag S egentligen inte har så mycket emot att bli överkörda i NATO-frågan i riksdagen. Då slipper de själva byta fot och kan sedan fokusera på andra frågor i valet för att behålla makten ännu en gång.
Om det tas upp i riksdagen och det röstas igenom, vad ska de göra? (Blottar okunskap här)Men blir det verkligen en ansökan innan valet om de säger nej?
De har väl beordrats göra en massa saker, tex prata kärnkraft i EU.Om det tas upp i riksdagen och det röstas igenom, vad ska de göra? (Blottar okunskap här)
Om det tas upp i riksdagen och det röstas igenom, vad ska de göra? (Blottar okunskap här)
Jag är inte heller helt hundra på den, men det skulle ju kunna vara en slags garanti tills man är fullvärdig medlem i NATO.Skepticism på Twitter om det verkligen har sagts… men det lär väl visa sig.
Hur man resonerar. Något annat vi inte får veta måste ligga i botten och gnaga för (S). Att Finland och Sverige ska ha ha i åtanke att det kan uppfattas som en "eskalering", från hotbild nolla till hotbild ingenting? Vi i norden utgör noll hot mot Ryssland sedan 1809.– Vi har naturligtvis hela tiden, både Sverige och Finland, fortfarande alternativet att ansöka om medlemskap i Nato. Men i dagens läge kan det vara svårt och det kan också uppfattas som en eskalation som försvårar det internationella läget. Det borde vi ta i betraktande"
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|