Var har du mätt, mellan plus på batteriet och plus på nån av framlampans två stift eller mellan minus på batteriet och minus på framlampan jordstift?
Man är i princip rökt om än börjar mäta lite varstans, som Anders skriver har du bara två punkter att utgå ifrån, plus och minus på batteriet, allt börjar och slutar där. Ska du hyfsat enkelt hitta felet måste du börja vid nån av batteripolerna och mäta dig systematiskt från tex batteriets pluspol till förbrukaren och sen vidare till minus polen på batteriet eller tvärtom från minus till plus, nånstans bland det som sitter i mellan batteriets plus och minuspoler har du felet, svårare än så är det inte.
Det svåra är att hitta felet och för att hitta felet enklast möjlig måste du börja vid ena batteripolen och gå systematiskt åt ett håll tex från pluspolen via pluskabeln till säkringshållaren, vidare via pluskabeln från säkringshållaren till omkopplare (tex ljus omkopplare, bromsljuskontakt), vidare till förbrukaren (tex lampa, signalhorn), sen via jordkabeln från förbrukaren till jordpunkten (tex jord i ramen), sen från jordpunkten vidare till batteriet minuspol och där nånstans i kretsen kommer du att hitta spänningsfallet för annars har du inget fel. Misstänker du jordfel, började du istället systematiskt mäta från minuspolen då det är troligare att du snabbare kommer att hitta felet och då kommer att sluta vid pluspolen.
Jag skulle börja att mäta (kanske redan skivit detta) batteriet minuspol och motorn, ram för att först kolla spänningfallet finns där, har du gjorg detta? Det ät det absolut först du ska göra, ena kabel på minuspolen på batteriet och andra till motorn och sen kolla på ramen på lämpligt ställe tex en skruvskalle. Om inget spänningsfall finns mellan minuspolen och motor, ram skulle jag gå vidare och mäta mellan minuspolen och samtliga lampor jord, minuspolen. Har du jordfel nånstans så kommer få ett spänningsfall vilket kommer att visa sig i Volt på multimetern, sen får man söka vidare då man vet åt vilken del på hojen som är påverkad.
Om minus, jordsidan verkar okej siulle jag börja mäta på samma sätt mellan pluspolen på batteriet och lampornas pluspoler för att se var spänningsfallet uppkommer. Börja sen mäta från batteriet, till säkringsbox, vidare till omkopplare systematiskt från batteriet och ut mot förbrukarna.
Ett "fusk sätt" att kolla dålig jordning är att ta en kabel gärna med två krokodilklämmor och fästa ena änden på batteriet och sen ta och hålla andra änden mot jorden i tex lampan du går problem, detta är lite mer "ful mek" men man kan ju få en hiht om vad ma har problem. Lär dig mäta, då du får in tänket kommer du ha stor nytta av detta många gånger i olika sammanhang.