Hur går det?
Har du spänningsfall då du mäter mellan batteriet och säkringarna under lyset men inte på huvudsäkringen så är det nåt du har för i mellan och där är två kontaktdon enligt schemat och tändlåset. Testa att mäta mellan plus på batteriet och
den röda kabeln på tändlåset och kolla om du har spänningsfall då, är det spänningfall då är det nån av kontaktdonen.
Har du inget spänningsfall fram till tändlåset, testa att mäta mellan plus på batteriet och och de övriga tre kablarna "ut från" tändlåset om du har spänningsfall genom tändlåset, vilket väl skulle kunna vara en trolig felkälla.
Jag hade inte tid igår men fortsätter nu.. Tändlåset kollade jag precis.
Jag har ett spänningsfall på ca 0,25V vid kopplingar runt huvudsäkringen som finns nära batteriet. Följer man denna röda kabel går den upp till ignition switch (tändningslåset) Här är röd och brun kabel (denna bruna kabel kan nästan se svart ut på din skärm) fortfarande 0,25V men blå och blå-röd ger 1,25V.
Kom på att jag kan mäta spänningsfallet noggrant om jag ställer mätaren till 2,5V
För övrigt har regulatorn 0,25V på röd och brun kabel.
Jag tänker på de fula röda skarvarna...
Som borde klämmas med en riktig kabelskotång à 220 spänn istället för med "leksaker" som jäla lätt klämmer av kardeler utan att det syns.
De fula röda skarvarna kan säkert bidra till det onda men när jag separerat på dem ser de fina ut med tight kontakt mellan varandra. När jag mätte dem gjorde jag det under den röda plasten bakifrån och där är ytan faktiskt inte så fin har jag sett nu så det kanske inte speglar rätt värde. Om jag ger mig på dem igen ska jag mäta mellan själva stift och hona och inte dess andra ändor.
Som det ser ut nu finns det första stora spänningsfallet efter batteriet i main switch vid blå och blå-röd kabel om nu detta är problemet. Kan dock inte se vad som skulle vara dåligt eller så tolkar jag fel att spänningsfallet finns mellan röd och blå-röd kabel i main switch
Kan spänningen komma från andra hållet i blå och blå-röd kabel?
Tändlåset: jag har nog tolkat det där med On fel. Såg ut som att de fick kontakt mellan dessa punkter när man vred nyckeln till On.
Edit: undra om jag inte har det. Eftersom brun kabel (nästan svart på bild) var "ok" på 0,25V i main switch men går direkt ned till fuse box där jag hade spänningsfall på 2V
Update: Nej, nu mäter jag upp 0,45 på brun kabel till säkring.
Edit: uppdaterar elschemat med spänningsfall. Ska mäta om vissa lampor.