bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Man skulle nog ta och försöka mäta om man har spänningsfall på plus eller minussidan. Troligtvis är det nog jorden som spökar. Pulserar även framlampan eller är det jara baklampan? Jag skulle börja att mäta från plus på batteriet till plus på baklampan och sen göra samma sak på jorden på baklampan till minus på batteriet och se om spänningfallet är på plus eller minussidan.
Sen får man mäta sig fram var felet är. Minns jag rätt sitter två säkringar under sadeln på KLR650, det är inte så att det ärjat i nån av säkringshållarna så du får spänningfall på hela plussidan?
Sen får man mäta sig fram var felet är. Minns jag rätt sitter två säkringar under sadeln på KLR650, det är inte så att det ärjat i nån av säkringshållarna så du får spänningfall på hela plussidan?