Trådskapren testade, om än initialt, med ett fåtal varv och gjorde sedan en egen bedömning utifrån hur roligt det var och kom fram till att HAN inte tyckte det JUST DÄR och JUST DÅ tyckte det var så himla kul!
Han har prövat = vilket är strongt gjort när man är ytterst tveksam redan innan (så tolkade jag inlägget). Det är inte alla som testar och skapar sig en egen uppfattning innan de tycker eller har en åsikt. Det är en bra inställning att pröva innan man tycker!
Trådskapren skriver också i samma inlägg att han med stor sannolikhet kommer pröva på en kurs på stor bana vilket ytterligare förstärker bilden av en individ som VILL pröva och som VILL bilda sig en egen uppfattning och som SAMTIGT vill bli bättre/skickligare förare. Ganska bra inställning tycker jag!
Sedan kan jag försatå att folk reagerar när man med lätthet kan tolka skrivelsen som att bankörning dissas rakt upp och ner. Hade kontentan blvit "never more" hade skrivna ordet stämt bättre med den inre intentionen nu motsägs de av varandra vilket tyder på en öppenhet och vilja till att lära!
Varför kör jag bana?
Tänk att någon gång i livet få till det där perfekta varvet när ALLT sitter som en smäck. Jag gör EXAKT samma sak på EXAKT samma plats EXAKT lika mycket/lika snabbt och jag utnyttjar tillgängligt väggrepp maximalt i VARJE kurva med resultatet att endast några fåtal cm av banans bredd inte används i VARJE kurva! Wow, DET hade varit nått det!
Ett mer realistiskt mål är KANSKE att få till ett varv där jag åt minstånde gör samma sak på EXAKT samma ställe och EXAKT lika mycket vilket resulterar i (om jag lyckas flera varv i rad) att jag kan reproducera mina varvtider med endast någon 1/10 sek eller mindre i differens mellan varven! Sedan om varvtiden är snabb eller långsam i förhållande till någon annan skiter jag i för då kan jag börja labborera och se hur olika sätt att köra/tackla banan på påverkar varvtiden! Vem vet jag kanske börjar tävla igen om så blir fallet!?
Detta är det som driver mig och min personliga utveckling när jag kör på bana. Förutom detta gillar jag att hjälpa människor och att utbilda vilket vi (SMC Väst) gör på stora banor. Men privat drivs jag av motivationen till ett identiskt lika varv som kan reproduceras om och om igen!
Mvh!
// Niklas
Men lol varför är alla så neggo? Är det så svårt för er att försöka sätta sig in i andras perspektiv att ni måste häckla någon som går mot strömmen? Dåliga tider..dålig körstil..yadayada..bullshit. Han kanske verkligen tyckte det sög, ska han inte få tycka det då?
Jag kan absolut förstå dig.
Klart man får tycka vad man vill! Landet och tyckandet är fritt! Dessutom var hans inlägg inte SÅ neggativt mot bankörning men det gäller att läsa HELA texten vilket inte alla tycks ha gjort!
Mvh!
// Niklas