Banåkning!

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Tyvärr räcker inte den så långt som till att övertala hans Chef att Dennis inte behövs på söndag....(de är redan kort om folk vet jag) men jag har redan använt "listen" och fått honom att göra sig besvär att försöka få till allt som behövs :)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hehe nu är ni snart fast i träsket allihopa...... :D

Nästa säsong tycker jag det är dags att UaRR ordnar en egen bankörning. Ska försöka ta reda på hur det är med möjligheten att hyra t ex Kinnekulle en dag.

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Penguin skrev:

Nästa säsong tycker jag det är dags att UaRR ordnar en egen bankörning. Ska försöka ta reda på hur det är med möjligheten att hyra t ex Kinnekulle en dag.

Jaaaa Kinnekulle!!!!!!

Min favvobana :tummenupp :tummenupp :tummenupp

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
tobbe skrev:
Jepp, jag anmäler dig inga problem. Ska jag även betala in de 600 pengarna, eller sätter du in dem själv (pg 6214806-9)?

Hoppas du hittar en krok sen ska det åkas :rock .

Mmmm betalar du åt mig också Tobbe... du är en klippa ;)

Nerå, jag betalar in under dan.
Tackar ;) Jocke

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Penguin skrev:

Vore fint! Med tidtagning, slicks, race-preppade hojar och en snabb grupp som _får_ köra snabbt. Inget jävla mes som det brukar vara på en del bandagar.

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Vill oxå med men.....varken ekonomin(vart 400 pix fattigare i morse...), kroppen eller hojen tål en sådan utsvävning i år.

Ställer hoppet till bankörningar nästa år, vore kanonkul om UaRR kunde fixa en körning :tummenupp

//B

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Bluegreengrey skrev:
JAG vill, jag VILLL!!!!!

Ju mer jag funderar på detta desto mer sugen blir jag! Hur många är det som anmält sig hittils från UARR och hur många släp måste vi fixa? Jag har dragbil (Passat kombi) om jag bara kommer loss från mina måsten hemma. Jag skall undersöka saken ikväll, fast jag vill ju till Mantorp helgen därpå, här krävs lite välvilja från frugans sida.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Penguin skrev:

Kinnekulle är ju en skitkul bana! Hoppas ni får till det med en bandag där! Och kanske även utomstående får en chans att åka med?!? :hej

Tänk bara på att det är en av de banor som har låg bullergräns, det är 95dB förbipassering som gäller...

Ha det så kul på Gelleråsen på söndag, ni som ska dit!!! :rock

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Simba skrev:
Ju mer jag funderar på detta desto mer sugen blir jag! Hur många är det som anmält sig hittils från UARR och hur många släp måste vi fixa? Jag har dragbil (Passat kombi) om jag bara kommer loss från mina måsten hemma. Jag skall undersöka saken ikväll, fast jag vill ju till Mantorp helgen därpå, här krävs lite välvilja från frugans sida.

Hitills ar det bara jag och SVJocke som ar klara. Carola och Dennis funderar fortfarande. Kan man fa upp 3 hojar pa ett stort slap :confused: . Kul om du kommer me :tummenupp

Innan nan kommenterar sa har jag tappat prickar och ringar, javla XP :mad:

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Penguin skrev:

Varfor inte flera dagar! :rock

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
tobbe skrev:
Varfor inte flera dagar! :rock

Det är väl inte omöjligt om det nu skulle gå att ordna. Jag vet inte alls hur "svårt" det är att få till. Ska dock försöka kolla upp det relativt snart eftersom det förmodligen vill till att vara ute i riktigt god tid.

Och Yasha, troligen krävs det att man tar in utomstående eftersom jag uppskattar att man behöver 40-50 deltagare för att få ner priset till en rimlig nivå.

Har för mig att Kullen kostar 16-18000 kr att hyra en vanlig arbetsdag.

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Bra initiativ pingvinen :rock
Varför bara kolla upp kinnekulle, för att du har övat där eller? :slicka ?
Det finns banor som ligger närmare och som inte har db krav...
Jag kan kolla upp Midlanda även Kemora om intresse finns.

Tycker att vi ska försöka få till en banåkning på Gottland Ring. Finns det någon på URR som känner Hans Dowald, marknadsansvarig för Gotland Ring, för bokning samt reklamplats.

// Daniel

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Penguin skrev:
Och Yasha, troligen krävs det att man tar in utomstående eftersom jag uppskattar att man behöver 40-50 deltagare för att få ner priset till en rimlig nivå.
:banana

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
De sista bankörningarna för detta år skippar jag, men nästa år är jag utan tvekan med. Speciellt om det ordnas någon/några UARR-körningar :rock :tummenupp

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
U-A Loranga skrev:
Bra initiativ pingvinen :rock
Varför bara kolla upp kinnekulle, för att du har övat där eller? :slicka ?
Det finns banor som ligger närmare och som inte har db krav...
Jag kan kolla upp Midlanda även Kemora om intresse finns.

Tycker att vi ska försöka få till en banåkning på Gottland Ring. Finns det någon på URR som känner Hans Dowald, marknadsansvarig för Gotland Ring, för bokning samt reklamplats.

// Daniel

Hur långt är det till Kemora då?
Midlanda har jag kört hoj till och det var det mest jävelusligaste tråkigaste jag varit med om :zpy på vägen hem kändes det ungefär som att att åka på Lunda i 40 mil rakt fram.
Gotland däremot vore trevligt! :tummenupp

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Nalken skrev:
...på vägen hem kändes det ungefär som att att åka på Lunda i 40 mil rakt fram.

Jag vill träna på bakhjulsåkning, så efter en 40 mil lång raka borde jag vara kung på sånt :tummenupp :crash

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Nalken skrev:
Hur långt är det till Kemora då?
Midlanda har jag kört hoj till och det var det mest jävelusligaste tråkigaste jag varit med om :zpy på vägen hem ungefär som att att åka på Lunda i 40 mil rakt fram.
Gotland däremot vore trevligt! :tummenupp

40 mil tror jag det blev från Turku/Åbo
Jag har inte tagit med Kemora för att den är närmare än kinnekulle utan för att den är rolig och billig.

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
U-A Loranga skrev:
40 mil tror jag det blev från Turku/Åbo
Jag har inte tagit med Kemora för att den är närmare än kinnekulle utan för att den är rolig och billig.

Ok då!
Billigt är bra!
:hej

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...