Banåkning!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ni som inte ska köra på Gelleråsen kan med fördel ta er ner till Sviestad och kolla på Rookieracing!
Om ni kikar in på www.lms.se kan ni dessutom anta erbjudandet om att vara funktionär. Det är skitkul eftersom man kommer riktigt nära rejsingen samt att ni får gratis hamburgare och dricka!
Vill ni inte vara funkisar är det gratis inträde!

Kom igen och se när tex undertecknad gör bort sig! :skrämd

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tack för tipset ang Linköping Gustav. Vilken dag som helst utom just söndag hade funkat, tyvärr. Men säg gärna till nästa gång också.

Jocke & co, här kan ni kolla in lite om banåkningen:

Miinin race school

Klicka på "bandagar".

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Penguin skrev:
Tack för tipset ang Linköping Gustav. Vilken dag som helst utom just söndag hade funkat, tyvärr. Men säg gärna till nästa gång också.

Miinin race school

Klicka på "bandagar".

Vi tackar för länken till info!!! :tummenupp

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Juste Pingu!
Föresten får/kan man åka i goretex? Har ju inget skinställ... :confused:

Penguin skrev:

Miinin race school

Klicka på "bandagar".

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Jäklar vad det ramlar in kommentarer här, har inte varit inloggad sen 16 igår, kul att fler kommer med.

Ok, Simba o SVjocke åker med en bil och jag + R6Drutten åker i hans bil. Mer perfekt en så kan det inte bli (jo iofs fler kan ju alltid komma med :)). Det verkar bli tidig start på söndag mao, 0600 hua :eek: . Man får väl dela upp körpasset så kan den andra sova...

:tummenupp

Ps. ang goretex tror jag int att det är något problem bara man tar med sig ryggplattan men jag ska kolla med Christer för säkerhets skull.

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Affe_R1 skrev:
Hur kan det kosta 200kr/person enkel resa 30mil (tre personer)
och retur 150kr/person (två personer) :confused: :confused: :confused:

Nog för att jag hade dåligt betyg i matte,
men för mig stämmer det liksom inte...

EDIT: Men, men... du får dina 200kr vid kommande löning

PM till Affe
Tjaba nu e jag räknat lite och är 350 rimlig peng för resan??
och 200 för affe?

Om detta verkar ok för er sätt in pengar på ******
PM till Affe

Kan du inte läsa??
Rimlig peng
Om detta verkar ok

Den drar mellan 1.3 1.5 beronde på körning och dit låg vi och pressa för vi var sena...
alltså 30*1.5 = 45 sedan räknade jag på 10kr litern alltså 450kr + olja som den drar som en häst 50 kr per skalle á 500kr
500 / 3 = 166.6
Frågade om det var ok med 200, jag behövde bara lägga 100kr eftersom jag står med bussen tänkte jag att detta var fair.

AffeR1 du behöver inte betala orkar inte tjafsa mer...

:mad: :mad: :mad:

Förlåt att jag skriver junk i din tråd tobbe :eek:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Penguin skrev:

Miinin race school

Klicka på "bandagar".

Varför passar det inte? Ska du nuppa? ;)

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Nalken skrev:
På dom bankörningar jag varit på brukar dom tillåta Gårtäx i den långsamma gruppen.
Det har varit samma sak på dom banåkningar som jag varit på.

Last edited:

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Har pratat med Christer igen, än så länge är vi tydligen bara 20 pers totalt så det blir nog helt perfekt för "nybörjare", runt 10 i varje grupp ingen trängsel alltså.

Goretex är OK! Instruktörer finns som kan visa spårval. Banan öppnar prick 09.00 så det kan vara bra att vara där 20 min tidigare för anmälning osv.

:hej /Tobbe

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Kanon Tobbe!
Då lär vi åka 05.30 med andra ord... puhh blir tungt. Får nog sova i skift. Skall vi ta och synas vid 05.30 på shell macken vid järlåsa sala infarten då?
:) Jocke

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
När ni ändå är där ska ni leta upp Johan Wedrup som kör en Gixxer1000 med Braking Waveskivor och annat svindyrt godis på, och inte går det fort, så hjälper han er med fjädringsinställningar och annat ni undrar över.
Det är nyttigt och bra, fråga gärna lite om Wilbers också så blir han på bra humör.

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Jocke, jag ska höra med Micke först om tider och så, återkommer imorgon.

Goodstuff, tackar för tipsen. Jag kan nog behöva lite hjälp med fjädringen. Wilbers, hmmm, ok då!

Loggar av för idag, Tobbe
073-2075929

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Jag är så avis... Det verkar som det löser sig med däck för mig iallafall, men det är värre med ledighet... :( hur länge kan man dröja innan man anmäler sig? (kanske står i tråden, men den har blivit så lång så jag har inte orkat läsa allt)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Det finns hopp

Taz skrev:
Jag är så avis... Det verkar som det löser sig med däck för mig iallafall, men det är värre med ledighet... :( hur länge kan man dröja innan man anmäler sig? (kanske står i tråden, men den har blivit så lång så jag har inte orkat läsa allt)

Set finns hopp för dig Taz och antar att Bluegreengray hakar på hon med om det löser sig för er. Som det är nu så verkar det inte bli fullt på kursen så du kan nog bestämma dig så sent som på lördag i värsta fall. Hör av dig till Christer Miinin som håller i det hela, hans nr finns någon stans här i tråden när du vet om du kommer loss från jobbet.

/Simba

P.S. håller tummarna så de vitnar för dig!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hmm, fick reservdelar idag och trodde det skulle hjälpa, men så tusan heller. Lite bättre blev det, men problemet med effektförluster och misständningar tidvis, är kvar. Måste ta och kolla så att övre avgasportarna glider som de ska (de undre var i bra skick).

Hinner jag få ordning på grejorna innan lördag eftermiddag, kanske jag hakar på (i mån av plats). Har då en plats till i racebussen (och åker 05:00 från stan). Får se hur mekandet avlöper.

Inte vill man gärna låna hoj för en bandag heller, med tanke på att jag alltid kör i snabba gruppen och kliver på rätt duktigt med gasen - kan bli så ledsna miner när man kommer tillbaka då :crash

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
TomK skrev:
Hmm, fick reservdelar idag och trodde det skulle hjälpa, men så tusan heller. Lite bättre blev det, men problemet med effektförluster och misständningar tidvis, är kvar. Måste ta och kolla så att övre avgasportarna glider som de ska (de undre var i bra skick).

Hinner jag få ordning på grejorna innan lördag eftermiddag, kanske jag hakar på (i mån av plats). Har då en plats till i racebussen (och åker 05:00 från stan). Får se hur mekandet avlöper.

Inte vill man gärna låna hoj för en bandag heller, med tanke på att jag alltid kör i snabba gruppen och kliver på rätt duktigt med gasen - kan bli så ledsna miner när man kommer tillbaka då :crash

Vi håller tummarna för att du också kommer med. Sen anmälan är nog inget problem, tala bara med Christer Miinin som håller i det hela så får du veta hur du skall göra med betalning. Skulle tro att det går att lösa på plats. Länk till all info du behöver, kolla under Bandagar : http://hem.passagen.se/miinin/diskett/index.html
Priset är dock 600 nu, lite billigare så här sent på året.
/Simba

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TomK skrev:

Hur många banåkningar har du varit på?
Du kanske borde börja tävla i Rockie :whip

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Som sagt än så länge är vi totalt bara 20 pers så det går nog bra att anmäla sig sent på lördagen. Slå en signal till Christer (0705-187072) och kolla. Hoppas motor- och ledighetsproblem löser sig, då blir vi 7 från URR = en tredjedel av sällskapet!

:tummenupp /Tobbe

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...