Banåkning!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fler saker att ta med (håller på att packa nu, så då ser jag vad jag har liggandes i plastbackarna :) ): Hörselprofylax (öronproppar alltså), extra t-shirt och strumpor m.m. för att slippa gå omkring svettig i depån. Förstärkningsplagg i form av tröja att dra över stället om det är kyligt och en varm jacka att ha i depån. Shorts och solbrillor om det är soligt och varmt :cool: . Bromsvätska, handbok för motorcykeln (som uppslagsverk), kedjeolja, dest.vatten för kylaren. Ähum... ja och så en massa annat - jäkla vad man kan fylla upp en bil med prylar :D

4 liter TTS och 40 liter 98 oktan ska väl räcka ? :)

EDIT: Nu är jag också bokad! :tummenupp

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tobbe skrev:
:tummenupp Kul, då blir vi i alla fall 5 från URR. Möter du också upp oss vid Shell/Sala 05.30?

Shell i Sala ? Näe :)

Du menar Shell-macken vid korsningen 55:an och vägen mot Vänge, Sala m.m. ? Där "Tre Snäckor" låg en gång i tiden.

Jo, jag kan väl försöka det. Tänkte sikta på 05:00 hemifrån, men vet att jag är seg att komma igång. Ska se om jag lastar redan ikväll. Sedan marschar jag 90-110 oavsett fartbegränsningar :) Ni andra tar släp eller ?

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Jag håller tummarna! FÖr att dét blåser lite extra och skickar vädret till östkusten o Uppsala ;)

Bifogat

• scand_0309211200_0309201830.jpg
    scand_0309211200_0309201830.jpg
    30.8 KB · Visningar: 101

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bluegreengrey skrev:
Jag håller tummarna! FÖr att dét blåser lite extra och skickar vädret till östkusten o Uppsala ;)

Jag med! Har bara ett bak-regndäck hemma, så jag vill inte ha det för blött på banan. Tar dock med en däckskärare så vi kan fixa egna regnsulor :)

Svante J

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
TL1000R
Så nu har jag i stort sett bestämt mig för att inte åka :gråta
Men jag kommer att vakna kl 05:00 i morgon för att kolla om det hänt något mirakel på väderfronten.
Vi syns annars på Rörken på måndag.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
TomK skrev:
Shell i Sala ? Näe :)

Du menar Shell-macken vid korsningen 55:an och vägen mot Vänge, Sala m.m. ? Där "Tre Snäckor" låg en gång i tiden.

Jo, jag kan väl försöka det. Tänkte sikta på 05:00 hemifrån, men vet att jag är seg att komma igång. Ska se om jag lastar redan ikväll. Sedan marschar jag 90-110 oavsett fartbegränsningar :) Ni andra tar släp eller ?

Vi räknar med att köra från just Shell-macken vid korsningen 55:an och vägen mot Vänge, Sala m.m. vid 05.30 och vi åker i två bilar med släp. Nånstans längs vägen måste jag proviantera i någon mack med lite sortiment på matvaror, jag har haft körigt de senaste dagarna och inte hunnit med. Hojarna är lastade och jag packar i bilen ikväll så jag kommer snabbt iväg imorgon. Kul att du hänger med Tom, får se om vi möts vid macken eller om du kör ikapp oss längs vägen.

/Simba

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
De e lugnt! Jag kommer personligen ligga som en torped och fixa fri leid åt er... Jag börjar åka från U-a 0.00-4.00. :p

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
och nu är vi hemma igen! Jag är piggare nu än i morse kan jag säga - skulle kunna ta en bandag till på raken om jag hade något att åka på (skrutt med hojen, men man tog sig runt i alla fall).

Bilder och film lär väl dyka upp vartefter. Inget regn på hela dagen. Lite smådugg ett par gånger, men inte tillräckligt för att ens fukta asfalten. Det brukar vara så när jag är med - regnet håller sig borta :)

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
DÖ-trött och kanonnöjd efter en dag på Gelleråsen!! Kommer nog vara skapligt mör imorgon...

Simba: snart kommer jag och tar dig ;)

Det här måste vi göra om igen! Längtar redan till våren :)

/C

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Julgran....

.....så här års??

Fotat på vägen hem...

Bifogat

• resize of 030921_g-åsen0053.jpg
    resize of 030921_g-åsen0053.jpg
    28.4 KB · Visningar: 70

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
oså

...jag (som körde saktast av dem alla ;) nästan...

Bifogat

• 030921_g-åsen0042.jpg
    030921_g-åsen0042.jpg
    56.9 KB · Visningar: 66

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det låter som ni fick en trevlig dag :bow

Köra bana är bland det roligaste man kan göra och Gelleråsen är riktigt underhållande!
Jag vill höra allt på vår pubkväll på onsdag :banana

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...