Penguin skrev:Och jag vill läsa allt här IDAG. Hur gick det, vem var snabbast, vem var nära att klota, vem lärde sig mest.....?
tobbe skrev:Äntligen inloggad! Kan bara uttrycka gårdagen med ett ord UNDERBART
Jag körde totalt 26 (!) mil på banan igår, uppdelat på 7 pass.
/en fortfarande adrenalinhög Tobbe
Det blir lätt så där när man bara har en grupp för gatåkarna, man får alla kategorieri samma grupp.. första-gångare, mer erfarna, vettiga och idioter!Bluegreengrey skrev:dock oroar jag mig för alla vildhjärnor som gör en otrygg i körningen så man backar i farten, blev omkörd taskigt 5ggr på första halvtimmen sen var det 5gånger till under dagen. Jag var tyvärr ständigt orolig för att dessa skulle dyka upp igen så min iver om att köra igen är kluven faktiskt, men de snabba åkarna med hjärnorna i behåll körde om ofta, snabbt och snyggt)
Yasha skrev:Det blir lätt så där när man bara har en grupp för gatåkarna, man får alla kategorieri samma grupp.. första-gångare, mer erfarna, vettiga och idioter!
Penguin skrev:Länken till bilderna fungerar inte.
tobbe skrev:Men man kan nog aldrig bli av med alla idioter, de finns alltför för många plasträser killar med alltför lite innanför pannbenet, tyvärr.
Problemet är nästan aldrig de som kör tillräckligt fort för att köra ihop med licensgruppen, det är de som TROR att de är så j-a bra att de BORDE köra i licensgruppen/snabba gruppen som gör livet surt för andra som försöker ha kul och lära sig nå't...tobbe skrev:Jag instämmer det är bättre med fler gatgrupper. Det var ju tänkt att det skulle bli två gatgrupper men tydligen så kom så pass många licensförare att det blev en licensgrupp. De värsta gatåkarna flyttades dock upp till licensklassen vilket gjorde att flytet blev mkt bättre i gatgruppen. Men man kan nog aldrig bli av med alla idioter, de finns alltför för många plasträser killar med alltför lite innanför pannbenet, tyvärr.
/Tobbe
Sant, MEN då vill det till att ansvarig organisatör på genomgången innan åkningen påpekar att det handlar om att visa hänsyn, hänsyn och HÄNSYN. Upprepas detta tillräckligt många gånger så fastnar det i skallen på de flesta.
Bluegreengrey skrev:Yasha: håller med dig fullt o helt
denna gång var jag minoritet (hastighetsmässigt) så jag blev mer drabbad av omkörningar än de andra....det var väl just det att de tänkte att jag hinner om både här o där, hon kör ju så sakta. Så hade jag kört lite fortare dvs mer jämt med resterande förare så hade de antagligen inte kört om lika våghalsigt...för det var nästan bara jag som hade besvär med bankamraterna (ev en Ducce som körde i min hastighet oxå men han höll inte till vid oss)
Hoppas att det blir en ännu bättre upplevelse nästa gång jag kör! Men jag tror fortfarande att de kommer vara svårt att undvika trots bättre indelning, förhoppningsvis blir det ju bättre iaf.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |